2012. január 10., kedd

... még egy kis karácsony


Bár az ünnepnek már vége, nálunk még áll a karácsonyfa, van többféle friss sütink, és esténként, ha van időnk, karácsonyi filmeket nézünk. Igaz, hogy a fa még azért áll, mert nem jutottunk hozzá, hogy leszedjük, de egyáltalán nem bánom, mert így egy kicsit még el tudtuk húzni magunknak az év legszebb időszakát.

Nagy szerencsénk volt a fával, annyira friss volt, amikor vettük, hogy még most is gyönyörű zöld, és éppenhogy csak elkezdtek egy kicsit lefelé konyulni a tűlevelei, úgyhogy még mindig szép látvány. Esténként, amikor letesszük aludni a kicsiket, és lejövünk a lépcsőn, mindig van egy kis csend, amikor leülünk ketten a fával szemben, egymás mellé, a kanapéra, a lámpák meleg fényében. Ez olyan igazi, 1000 %-osan „otthon”-érzés. Nem szól a tévé, csak mi vagyunk, meg az új év elejére áthozott ünnepünk. És bár tudjuk, hogy vízkeresztkor „szokás” leszedni a fát, úgy gondoltuk, csak tőlünk függ, hány napig ajándékozzuk meg magunkat a karácsony semmivel össze nem hasonlítható hangulatával, ami még így is hat, munka után hazaérve, tele megoldandó problémákkal, fáradtan – csak a karácsony tudja ezt, és nehezemre esik elengedni… már most várom, hogy idén is elérkezzen majd, és arany-ezüst ragyogásba vonja az év végét.

És addig is, ha majd lebontottuk a karácsonyi dekorációkat és leszedtük a fát, elfoglalom a lelkemet azzal, hogy elkezdem várni a tavaszt… és ha így belegondolok, hogy lassan elérkezik majd az az idő, amikor kibújnak a kis zöld szárak a földből, a levegő pedig megtelik azzal az összetéveszthetetlenül édes illattal, talán már nem is fáj annyira, hogy elmúlik a karácsony….







8 megjegyzés:

  1. Nálunk is áll még a fa, nagyon szeretem, volt olyan év, hogy február elején szedtem le :)
    Nem potyog, szép, és igen, az otthonosság miatt szeretem talán .Tehát marad :)

    VálaszTörlés
  2. Nahát, Ti veszitek a fát? Nekünk az Angyal hozza:-)))
    A fa nálunk is áll, s fog is addig, míg nem kezdi bosszantóan hullatni a leveleit. Nagyon szeretem, akár egész évben elviselném:-)
    Nálunk reggelre mindent hó borított, de a 0-1 fokban képzelheted, mi lesz belőle! De utolsó soraiddal felébresztetted bennem a tavaszvárást:-)

    VálaszTörlés
  3. én is nehezen eresztem el a karácsonyt :o) leszámítva, hogy a süti sütést újra kellett kezdeni a héten, mert szilveszterre mind elfogyott

    VálaszTörlés
  4. Annyira vártuk a karácsonyt, és olyan gyorsan eltelt, nem is értem, hogyan... Az ünnepeket leszámítva nem szeretem a telet, már alig várom, hogy tavaszodjon. És már nem is kell olyan sokáig várni, ugye?! :)

    VálaszTörlés
  5. Gerdi, a reggeli horrorisztikus-havazós autóút után - befelé a munkahelyemre - erősen reméltem, hogy mire hazaindulok, el fog tűnni a hó... és minden eddiginél jobban reméltem, hogy idén a vártnál gyorsabban lesz tavasz. És akkor még tavasszal is állni fog a karácsonyfánk :-)

    KisCsetresz, ó, igen, nálunk is folyamatos a sütiszint, az kell a karácsonyi hangulathoz :-)

    Hankka, én a szívem mélyéből remélem, hogy bizony nem kell :-)

    VálaszTörlés
  6. Szia Levendulalány, és sziasztok többiek. Már azt hittem, egyedül vagyok ezzel, hogy még áll a karácsonyfánk, de a fenti sorokat olvasva örül a szivem, hogy vannak még ilyen szentimentális lelkűek, mint én. :-) Megnézhetitek és véleményezhetitek a fámat itt: http://lakasvagyotthon.blogspot.com/2011/12/ilyen-lett.html

    VálaszTörlés
  7. Szia, Jambori! Hajaj, dehogy vagy egyedül, nálunk még azóta is áll :-) Nagyon fog fájni érte a szívem, ha le kell szednünk... szép a fátok nagyon, nagyon harmonikus az arany-narancs-fehér kombináció!

    VálaszTörlés