2012. január 7., szombat

Mediterrán agyaglapok házilag


Bevallom, ezzel az ötlettel kapcsolatban érzek némi büszkeséget. :-) Minden pici elemében a sajátom, a végeredményért pedig - szerintem - egyértelműen érdemes belekezdeni. Mivel szörnyen kritikus vagyok magammal szemben, ritkán vagyok maradéktalanul elégedett a dolgaimmal, de ezzel most az vagyok. És ez nagy szó....

Röviden: mediterrán kinézetű, agyagból készült díszlapokat készítettem, és ezt nagyon tudom ajánlani nektek is. :-)
Igaz, a hozzávalók nem feltétlenül találhatók meg bármelyik háztartásban, viszont - és most csak ismétlem magamat - a végeredmény miatt megéri a beszerzést. Két fontos összetevője van a dolognak, az egyik egy adag agyag, a másik pedig a Bendaroos nevű, gyerekek számára árult kreatív cucc: ez kb. olyasmi, mintha színes, viaszolt spárgadarabok lennének (lehet, hogy azok is), amelyek könnyen alakíthatók és tapaszthatók ide-oda.
Ilyen:




De ennek hiányában is megvalósítható a dolog, bízzatok bennem :-)


Első lépésként kerestem egy darab kartonpapírt (éppen egy vízmintás akadt a kezembe), és kikészítettem pár Bendaroos-szálat.





A szálakat kacskaringós mintákban feltapasztottam a kartonra. Ha nincs kéznél Bendaroos, pillanatragasztóval is rögzíthetünk a kartonra egyszerű konyhai spárgát - ez is tökéletesen használható lesz.





A továbbiakban ez lesz a sablonunk. Vegyük elő az agyagot, és egy sodrófával nyújtsuk ki, kb. 7-8 mm vastagra.





Helyezzük az agyagra a sablont, és a sodrófával hengereljük át párszor, hogy a sablon mintája szépen belenyomódjon az agyagba.





Óvatosan válasszuk le a sablont az agyagról, és gyönyörködjünk a szépen megmintázott felületben :-).





Fogjunk egy pizzavágót (vagy egy nem recés pengéjű kést), és vágjuk egyenesre a széleket.





Vágás helyett téphetjük is az agyagot - így olyan eredményt kapunk, mintha egy ásatásról frissen került volna elő, és valaminek a darabja lenne :-)





Egy harmadik megoldás, ha valami textúrás tárgyat végiggörgetünk az agyagon még mintázás előtt - így egy nagyon érdekes felületet kapunk eredményül (én speckósan egy mogyorót használtam).





Várjuk meg, hogy az agyag megszáradjon (kb. két-három nap). Száradás után így néztek ki az én lapjaim:
Az egyenesre vágott szélű:





A töredék-külsejű:





A mogyoróval végiggörgetett:





És így nem is marad más, mint kifesteni a lapokat. Semmiképpen sem akartam ecsetet használni, mert szerettem volna erősíteni a mediterrán jelleget: úgyhogy simán fogtam egy mosogatószivacsot, erre ecsettel felkentem némi festéket, és aztán a szivaccsal végigütögettem az agyaglapot - hol kicsit vizesebbre hígítva a festéket, hogy szárazabban.

Az egyenes szélű lapot egyszerű barna festékkel vettem kezelésbe:





Ebből volt még egy, úgyhogy ezt más jellegűre szivacsoztam, feketére és fehérre:





A töredék lapot barna, fehér és zöld festékkel foltoztam be:





Végül pedig a mogyorósat barnával-zölddel szivacsoztam össze, és ennél a mintát egy ecsettel fehérre festettem. Aztán pedig letörtem a sarkait, mert nagyon megtetszett a töredékes lap :-)




Ezzel készen is lett. Az agyag száradási ideje, plusz a festés miatt ez egy időigényesebb dolog, viszont a végeredmény nagyon szép, a képek sajnos semennyire sem adják vissza a valóságot.... dísztárgynak is gyönyörű, de ha ajándékba készül, egészen biztosan nagy-nagy öröm és elismerés lesz belőle. Szóval csak hogy ismételjem magam: szerintem nagyon érdemes belekezdeni :-)






10 megjegyzés:

  1. AAAAA!!! Gratulálok kedves anyuka, megint zseniális műve született! (Ilyen módszerrel lehetne sk. sütipecsétet is készíteni?! Lécci, lécci, fejleszd ki!) Üdv.: Erika

    VálaszTörlés
  2. Jaj, nagyon-nagyon ott van ez az ötlet IS!
    De nem szeretnél pár napot kihagyni a blogolásban/inspirálásban, hogy be is tudjam fejezni az eddig elkezdett ötleteidet, mert mindenbe csak belekapok?
    :)

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Elolvastam az elejéről a blogodat, tegnap este a nyakam bánta, most nem tudok jobbra meg balra nézni:))) de sebaj, mert rengeteg remek ötletet találtam. Vannak kicsinyeim, így nagy kedvet adtál, egy hete nem dobok ki semmit, a tejesdobozos madáretetős ötlet már félig készen. Régebben rengeteget barkácsoltam, de a kicsik nem voltak vevők rá koruknál fogva, de ebben az évben már akkorák, hogy lehet velük mókázni ilyeneket majd. Köszönöm, hogy kedvet adtál hozzá! Amúgy megkérdezhetem, mi a szakmád? Kreatív területen dolgozol? Ha nem titok persze.

    VálaszTörlés
  4. Szia!!!
    Ez nagyon jól néz ki!!!! :D :D :D
    Nagyon tetszik!!!! :)

    VálaszTörlés
  5. Gyönyörűek! Nekem speciel a barna tetszik a legjobban, de mind szépséges! Ha egyszer az életben egy kicsit több időm lesz, lehet, hogy belevágok! :)

    VálaszTörlés
  6. Szia, Erika! Köszi szépen, és majd gondolkodom a dolgon :-)

    Hvivko, esetleg mentsd ki az ötleteket későbbre,ez megoldás lehet :-)

    Szia, Judit! Köszönöm szépen, nagyon kedves vagy... remélem, a nyakad már nem fáj annyira. :-) Örülnék, ha találnál sok megvalósításra alkalmas ötletet a blogon, ha már így belenőttek a kicsijeid a barkácsolásba, akkor nemsokára már majd ők fogják követelni az alkotást :-)
    Rólam itt találhatsz egy kicsit bővebbet, és pár szót a blogról és a munkámról is, érintőlegesen, ha érdekel:
    http://www.kozeppest.imami.hu/hirek-ujdonsagok/bemutatkozik-szuper-kreativ-levendulalany-7

    Kedves Halimano, nagyon köszönöm, örülök :-)

    Hankka, nekem is az tetszik a legjobban :-) Igen, hát nem mondom, hogy megvan öt perc alatt, de - megéri :-)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Évi!
    Először is szerintem minden ötletedre büszke lehetsz,nagyon-nagyon büszke!!!
    Másodszor-és most lehet nem leszek népszerű-nekem a mostani ötletnél sokkal jobban tetszik a cikk amit belinkeltél.Jó hogy egy kicsit többet tudhattunk meg Rólad...Én hiszem hogy egyszer valóra válik az álmod!!:)Csak így tovább!:)

    VálaszTörlés
  8. Hajnoc, köszönöm... és örülök, hogy a cikk tetszett. Reméljük, hogy egyszer valóra válik, bár az ilyen álmoknak kevés az esélye - de persze nem vagyok elégedetlen, így is nagyon szeretem az életemet. És lesznek még személyes bejegyzések is, ígérem!

    VálaszTörlés
  9. Ez nagyon extra! Ismét! Igaz nekem ilyen gyönyörűséges dolgok készítésére maximum nyugdíjas koromban lesz időm. Nem győzök ámulni....

    VálaszTörlés
  10. Csak nagyon kevés alvás kérdése az egész :-)

    VálaszTörlés