2012. január 5., csütörtök

Képkeret gombokból


Szeretem a gombokat. Nem a billentyűket, hanem a felvarrható gombokat. Kiskoromból az egyik leggyakoribb emlékem, hogy anyukám varródobozából pakolom ki a gombokat, a saját dobozkájukból, bele egy másik dobozkába. Ezt egyszerűen képtelen voltam megunni, teljesen elbűvölt a gombok különbözősége, a színük, formájuk, lyukszámuk, anyaguk - hosszú órákig forgattam őket a kezemben, aztán pedig hosszú órákon át csoportosítgattam őket különféle szempontok alapján. A mai napig megmaradt ez a szerelem a gombok iránt, úgyhogy amikor a múltkor találtam egy eddig fel nem használt egyszerű, fa képkeretet, az a vad ötlet született a fejemben, hogy én ezt kirakom gombokkal - mégpedig dugig.

A gombkészletem azonban az elmúlt idők barkácsolgatásai miatt erősen megcsappant. Nem hagytam, hogy ez a probléma eltántorítson: fogtam néhány adag különböző színű süthető gyurmát, és nekiláttam, hogy gombokat gyártsak belőlük. :-)

A múltkor - átfutván az eddigi ötleteket - rá kellett jönnöm, hogy a natúr színek iránti vonzódásomat egy időre félre kellene tennem, mert túlnyomó többségben vannak az ilyen színekben legyártott tárgyaim... úgyhogy most erőt vettem magamon, és nem fogtam vissza a színeket. Végül is gyerekképet terveztem a képkeretbe tenni, gondoltam, így nem lesz olyan rémisztő talán a nagy tarkaság :-)

Először is különböző méretű kis korongokat formáztam a süthető gyurmából. Ezek némelyikére nyomtam karimát filctollkupakkal, másokat egy késsel bekockáztam-csíkoztam, egy tollheggyel pedig rájuk nyomtam a lyukakat. Aztán 50 fokos sütőbe tettem őket, és félóra alatt megsütöttem a gyurmagombokat.





Aztán kikészítettem a képkeretet. A kisütöttek mellé elővettem a még meglévő igazi gombokat a varródobozomból, és pillanatragasztóval elkezdtem felrögzíteni a keretre - ragasztópisztollyal talán egyszerűbb a dolog, de nekem per pillanat egy darab patronom sincs hozzá, úgyhogy a lassabb utat választottam.





Körben kiraktam a keretet végig - aztán a kimaradó nagyobb résekre még ragasztottam kisebb gombokat, és ezzel el is készült.





Még barátkozom vele, azért lehet, hogy legközelebb mégis fekete-barna-középbarna-drapp-krém-fehér gombokból készítem el, bár tény, hogy felvidító látvány ez a színes izé a falon :-)







12 megjegyzés:

  1. Kedves, szerethető darab lett. Na és a fotò:) Gyönyörű Kistündèr!
    Ez a sok szín Tavaszt hívogatò...

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki, ügyes voltál megint! Hogy nekem mennyi gombom van el sem tudod képzelni! Már csak egy keret kell és kipróbálom én is !

    VálaszTörlés
  3. Szerintem is nagyon kedvesek a színei,bár az is igaz hogy a tervezett színvilága hozzám is közelebb áll:)Ettől függetlenül én gyerekszobába tudom elképzelni,neki is látok kicsiny városunkban süthető gyurmára vadászni...:)Köszönöm az ötletet!:)

    VálaszTörlés
  4. Már megint szuperjó ötletet adtál közre!!!!!!Hogy csinálod???? :))))Köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Vivi, köszönöm szépen, igazság szerint ez egy öt évvel ezelőtti kép, de a tündérség mit sem változott :-) És remélem, hogy most már siet a tavasz is...

    Éva, ezért nagyon irigyellek, én folyton felélem az enyémeket :-)

    Hajnoc, akkor egyetértünk teljesen :-) Remélem, kapsz süthető gyurmát, annyi mindenre jó, én nagyon szeretem!

    Mammka, én köszönöm, örülök nagyon, hogy így tetszik!

    VálaszTörlés
  6. A monitoromon ott van az orrom nyoma, annyira néztem a gombok közötti különbséget, hogy melyik igazi és melyik a gyurma, de nem találtam :) Hozzám ez színvilág áll a legközelebb, imádom a vidám, bohókás színeket. Talán mert megmaradtam gyereknek :)
    Nekem nincs itthon ennyi gomb (kezdő háziasszony lévén), így inkább gyurmát vennék, abból több mindent meg lehet csinálni :)
    Köszi az ötletet, ismét fantasztikusat alkottál :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó ezt olvasni, én is ezt a színvilágot kedvelem, és úgy érzem most élem /72 évesen/ a gyerekkorom! Mert hogy én felnőttnek születtem! Elvették a gyerekkorom, de most igazán kiélem magam ezen a téren. Kedves Csibe, talán rokon lelkek vagyunk. /ez miatt az anyám inkább hülyének tartott/

      Törlés
  7. Én is gombpakolós kislány voltam. :-) Főleg a régi gombokat szerettem nagymamámnál. Annyira édes ez a keret, nagyon kedves, az a néhány piros gomb pedig nagyon feldobja. Gyönyörű leányzó a gyönyörű keretben. :-)

    VálaszTörlés
  8. Annak ellenére, hogy általában nekem is inkább a natúr színek tetszenek, ez kifejezetten szép lett, nagyon hangulatos! Újra fantasztikus az ötlet, és egyszerűen megvalósítható! :)

    VálaszTörlés
  9. Csibe, ez olyan kedves megjegyzés volt, szinte láttam, ahogy az orrodat odanyomod :-) Köszönöm szépen, és szerintem tényleg nagyon érdemes ilyen süthető gyurmát venni, ha szereted a színes dolgokat, akkor ezekkel határ a csillagos ég! :-)

    Katuci, akkor te megérted a gombmániát... a nagymamádnak biztos szépséges régi gombjai is voltak, amiket élvezet lehetett pakolgatni :-) Köszönöm a Nagyobbik nevében, drága vagy!

    Hankka, köszönöm, örülök, hogy így látod... A Nagyobbik szobájában tényleg nagyon vidáman mutat :-)

    VálaszTörlés
  10. A negyedrészben elkészült talán még jobban is tetszik, mint a teljesen befejezett "sokgombos" :-)

    A csajszid tündéri :-))

    VálaszTörlés
  11. Akkor látom, te is a természetesebb dolgok híve vagy :-)
    Köszönöm, hát tényleg az! :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...