mobilszalagadsense

2012. január 25., szerda

Japán babák


Múltkor arra gondoltam, kellene valami olyasmit készítenem, ami még egyáltalán nem fordult meg a fejemben. Csak úgy, látókörszélesítésnek vagy valami hasonlónak. De hogy mit, arról fogalmam sem volt, hiszen hogy gondoljak valamire, amire még sosem? Nehéz kérdés ez. Aztán arra gondoltam, megkérdezlek benneteket, hogy ti mégis mit látnátok szívesen a blogon? Ez érdekes dolog lenne, mert ha ti kívánnátok, biztos lenne közte olyasmi, amire én sosem gondolnék, és ez jó is lenne, mert akkor esetleg nem az n+1. papírgurigás ötletről kellene olvasnotok. :-)

És amikor idáig eljutottam a gondolatokban, hirtelen eszembe jutott, mindig olyan "európai" jellegű dolgokat csinálok, semmi keletit, távol-keletit... és ekkor bevillant egy egészen konkrét ötlet: japán babákat fogok készíteni. Nem tudom, miért pont japán babákat, de ez jutott eszembe, és azonnal bele is szerettem az ötletbe fülig, ki tudja, miért.... (De talán azért, mert ez egy újabb kiváló alkalom a gyönyörű mintás papírok használatára. :-) )

Úgyhogy kikészítettem négy natúr fabábut, hogy japán babákat készítsek belőlük.

(Ha valaki közületek a japán kultúra szakértője lenne, az legyen kedves és ne kövezzen meg a teljesen szabálytalan minta- és színhasználatért, meg úgy általában a többiért, mert persze ezek a japán babák csak olyanok, amilyeneknek én képzelem a japán babákat, de közel sem valószínű, hogy a japán babák éppen így is néznének ki. :-) )

(Még egy zárójeles, visszakanyarodva: ha lenne bármi ötletetek, amit szívesen látnátok itt, akkor írjátok meg mindenképpen, engem nagyon érdekelne...)

Szóval, ők voltak az alapok:





Fekete alkoholos filctollal megfestettem a bábu haját, aztán az arcát is (a szájához piros filctollat használtam).





A bábu testére mintás papírt ragasztottam, a felesleget levágtam, és ragasztottam rá övet meg nyakrészt.





Elkészítettem a ruha karrészét is négy papír háromszögből. Kettő-kettő közé ragasztottam zseníliadrótból a karokat úgy, hogy a végük kilógjon, aztán a bábu hátára ragasztottam a ruhaujjak végét. (A zseníliadrót azért jó, mert valamennyire hajlíthatóak lesznek így a karok.)

A következő lépés a haj volt: egy fekete pompont egy darabka mintás papírba tekertem, és ezt így összeragasztva a fejre rögzítettem.

Ezzel készen is lett a baba:





Annyira megtetszett, hogy sorozatban legyártottam a többit is, más-más ruhákkal és frizurákkal. :-)











Az egészben az a legaranyosabb, hogy a Kisebbik, kisfiú létére fülig szerelembe esett a kis japán babákkal. Olyan rajongva ajnározza őket, mint eddig még egy figurát sem. Puszilgatja őket, vacsoránál a tányérja köré sorakoztatja mind a négyet, és egyenként megkínálja őket minden falatnál...

Lehet, hogy most alapoztam meg egy majdani nemzetközi család alapjait? :-)









27 megjegyzés:

  1. Meseszépek, de tényleg! Némely papírod ismerős az előző munkádból:)
    Hadd kérdezzem meg, Nálatok ezek a szépségek (mondjuk Bogyóékkal együtt) vitrinben pihennek? Mert nálunk tuti csak pár percig élnének...:(

    VálaszTörlés
  2. Tündériek, bájosak, kedvesek!!!! Nagyon-nagyon cukik!!! Annyira ügyes vagy!!! Totál jókedvre derítettek ezek a babák!Még Én is eljátszanék velük....
    Köszike és szép napot! :)

    VálaszTörlés
  3. Jajj..vmi még eszembe jutott: csinálj nekik fogpiszkálóból és papírból esernyőt!!!! Azzal még elragadóbbak lennének! Nem?
    Bocsi..csak egy ötlet....

    VálaszTörlés
  4. Kati, köszönöm :-)

    Hvivko, igen, az én drágaságos papírjaim :-) Igazából egy darab vitrinünk sincs, mindig odaadok mindent a gyerekeknek, ameddig élnek, addig élnek, addig is jót játszanak velük, nem igaz? De ezekre nagyon vigyáznak, még a hajuk szála sem görbült meg... sőt, még Bogyóék is nagyon jó bőrben vannak :-) Azt vettem észre, amivel nagyon szeretnek játszani, arra nagyon vigyáznak is, meg azért mégiscsak egy lassan öt- és hétévesről van szó :-)

    Fróni, köszönöm, én is így voltam velük, hogy legszívesebben leülnék játszani a babákkal, de azt hiszem, lélekben mindig is gyerek maradok. A fogpiszkálós-esernyős milyen jó ötlet!! Meg is csinálom :-) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  5. Jaj, nagyon szépek! Lehet hogy én is csinálok párat, ha kapok hozzá alapot. Én is adok egy plusz ötletet: a japán kimonók hátán szokott lenni egy szép nagy masni, ha esetleg csinálsz még... :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon helyesek lettek!
    Egy ötlet: A kisfiam bébiételes üvegeiből mécseseket készítettem, viszont a kupakokkal nem tudok mit kezdeni, de szorgalmasan gyűjtöm őket, hátha egyszer találok valami tippet valahol hozzájuk. És ha már így biztattál bennünket, gondoltam, megkérdezlek, erre van-e ötleted? (Tudok postázni, ha az segít... :-)))))

    VálaszTörlés
  7. Elrenor, milyen igazad van!! Köszönöm szépen a tippet :-)

    Dominika, például itt :-) :-)
    http://kiflieslevendula.blogspot.com/2011/06/recycling.html

    VálaszTörlés
  8. ÓÓÓ, tényleg! Pedig végigolvastalak, mikor rád bukkantam. :-)

    VálaszTörlés
  9. Ezekért most legalább annyira odáig vagyok, mint a kis eszkimókért voltam tél elején. Annyira szépek!!!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szépe lettek!
    Nézegettem már többször a blogodat!
    Nagyon tetszenek az ötleteid!

    VálaszTörlés
  11. Szia!
    Ezek nagyon tetszenek!!! :D Nagyon aranyosak! :D ♥

    VálaszTörlés
  12. Gyönyörűek! Olyan szépek ezek a mintás papírok, nem is csodálom, hogy annyira szeretsz velük "dolgozni", belőlük alkotni! :)

    VálaszTörlés
  13. Annyira, de annyira helyesek! :-) Ha esetleg egyszer lenne valamilyen játék a blogodon, én ezeket szeretném megnyerni!
    Nálam a kis joghurtos dobozkák és a mosógéles, öblítős flakonok gyűlnek jobb sorsra várva. Ha írtál már róluk, bocsánat, de még nem sikerült minden bejegyzést végigolvasnom.

    VálaszTörlés
  14. Nagyon aranyosak! Milyen szép papírjaid vannak!

    VálaszTörlés
  15. Dominika, nekem is utána kellett néznem, mert hát nem mostanában tettem ki azt a bejegyzést :-)

    Katuci, úgy örülök, hogy így tetszenek! Nekem is pont az eszkimók jutottak eszembe, amikor elkészültek :-)

    Liza, örülök, hogy tetszik a blog, és köszönöm, hogy írtál, látogass el ide máskor is, ha van kedved!

    Halimano, szia :-) Köszönöm szépen, puszik!

    Hankka, köszönöm! Igen, teljesen függő vagyok, legszívesebben mindennap az imádott papírjaimmal szöszmötölnék :-)

    Ágnes, gondolod, hogy lenne igény egy ilyen játékra? Elgondolkozom rajta :-) Ezekről még nem írtam (azt hiszem), de tervben volt egy öblítős flakonos ötlet, azt mindenképpen megcsinálom valamikor, köszönöm, hogy eszembe juttattad!

    VálaszTörlés
  16. Judit, köszönöm, igen, mintáspapír-mániás vagyok, gyűjtöm őket :-)

    VálaszTörlés
  17. Teljesen megértem a kisfiad érzéseit! Gyönyörűek lettek!!
    Tudod mit làtnèk nagyon szívesen, ha már így kérdezed...hétköznapi hasznàlatban lèvő kedves tárgyakat: teásdoboz, kávétartò, fűszertartò stb.
    És egy Hòchòc-ot, ha lehetne...:()

    VálaszTörlés
  18. Csodaszepek, gartulalok!!!:) Igazi lelekmelengeto itt lenni nalad. Hihetetlenul kreativ vagy, csak ugy ontod az otleteket, nap mint nap! Emese

    VálaszTörlés
  19. Nem tudom ismered-e őket, de nálunk felhalmozódott egy halom tápszeres kanálka, esetleg ezekből valami kreatív dolog? Szívesen venném az ötletet. (zöld, sárga és kék)

    Pepe

    VálaszTörlés
  20. Ezek csodaszépek!! Már meg is van a leánykám névnapi ajándéka... imádja a picike babákat - el lesz ragadtatva! Köszönet érte.
    (Most találtam rád, már kb. 2 órája az oldaladat böngészem, nagggyyon jó ötleteid vannak! Azt hiszem hűséges olvasód leszek! :) )

    VálaszTörlés
  21. Vianne, köszönöm! Mármint hogy érted, ezeket a tárgyakat különféle díszítésekkel, vagy eleve elkészíteni ezeket a tartókat valami másból?
    Hóchóc? Imádom a kisfiadat :-)

    Emese, nagyon köszönöm, ez olyan nagyon jólesős... gyere csak minél gyakrabban! :-)

    Pepe, nem ismerem ezeket, nincs a neten valahol egy kép róluk? De az biztos, hogy mindenféle kanálkából lehet bábokat gyártani :-)

    Fruzsietta, nagyon szívesen, remélem, hogy örülni fog neki a lánykád! És én is örülök, ha szívesen látogatsz ide a Kiflire legközelebb is!

    VálaszTörlés
  22. Már a Babócáékat is nagyon csíptem, de ezek a babák annyira helyesek, hogy nem bírom megállni, hogy ne írjak egy százhuszadik hozzászólást: csodaszépek :o) Hol lehet kapni az alap bábukat? És köszi a napocskás jelmez tippet :)

    VálaszTörlés
  23. Harth, csak írjál, minden egyes kommentnek ugyanúgy örülök :-)
    A bábukat itt vettem: http://www.opitec.hu/index.php?tm=524762
    Ezek 11 cm magasak, de van kisebb méretben is.
    Szívesen, biztosan csodaszép napocska lesz a lánykád (vagy katica, esetleg pillangó - majd írd meg, melyik lett a befutó...) :-)

    VálaszTörlés
  24. Én is;))
    Ahogy majd szüli magát...:)

    VálaszTörlés
  25. Kedves Levendulalány!

    Nem rég találtam az oldaladra, nagyon megmozgatott itt sok minden. Elég sokat kreatívkodok én is, sok mindent kipróbáltam, nagyon szuper ötleteket leltem Nálad. Köszönöm ezeket! Várom mindig az újabbakat. Előjött úgy egy fél év után újra az az alkotni vágyó énem, ami már rég nem. Akár hová megyek, azt nézem, miből, mit készíthetnék.
    A babákról eszembe jutott ma egy ötlet, újrahasznosítás címszó alatt. Hoztunk ma haza Actimelt (kis reklámozás). Az jutott eszembe, az Actimeles dobozra hungarocell gömböt lehetne ragasztani, magára a dobozra régi ruhából kiszabott akkora szövetet, hogy elég legyen a műanyag dobozra. Esetleg csak megkötni a "nyakánál", ragasztani kezet neki, vagy zseníliából rászerkeszteni valahogy, hajat esetleg fonálból... vagy akármi másból (esetleg kendőt kötni a baba fejére, lehetőségek háza korlátlan). Kérdésem az volna szerinted ez így mennyire megoldható? Esetleg ha a napokban sikerül alkotnom valamit, akkor valahogy megosztom Veled/Veletek.
    A blogodból készülök az ovis vásárra pár dologgal, gyorsan elkészíthetők, szépek, és az ovi költségvetésébe is be tudok így segíteni, a vásárból befolyt összegből szoktak vásárolni újabb dolgokat, másból nem futja.
    Még egyszer köszönöm ezt a sok mindent!! Reményeim szerint minden kelendő lesz a vásáron :o)
    Üdvözlettel!
    Zinaida

    VálaszTörlés
  26. Kedves Zinaida, nagyon-nagyon jó érzés, ha hozzájárulhattam ahhoz, hogy újra elért az alkotás vágya! Szerintem ez rengeteget tud adni, engem például a nehezebb napok végén teljesen rendbe tud tenni lelkileg, ha barkácsolhatok valamit...
    Ez az actimeles babaötlet nagyszerű, teljesen igazad van, annyira adja magát a kis flakonok formája! Viszont lehet, hogy a belsejükbe szórnék valami nehezéket, sárgaborsót stb., hogy ne boruljon fel olyan könnyen a baba. De ez egy fantasztikusan jó ötlet, azt hiszem, legközelebb veszek is pár Actimelt :-)
    Szorítok, hogy minden alkotásodnak sikere legyen a vásáron! Köszönöm, hogy írtál, örülnék neki máskor is! :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...