2012. január 21., szombat

Egész mandarinos torta Nigellától


Orsi barátnőm (akivel egy munkahelyen dolgozom) pár napja azzal ült be hajnalban az autóba mellém, hogy "Tegnap láttam Nigellát sütni valami mandarinos sütit. Nem tudom, hogyan csinálta pontosan, de egyben rakta bele a mandarinokat, pucolás nélkül. Keressünk rá a neten, ha beértünk, mert szerintem ezt meg kellene sütnöd."

Szófogadó barátnő vagyok, úgyhogy rákerestem a neten, és a recept első látásra meggyőzött. Ezt szeretem Nigellában, hogy képes 5 egyszerű hozzávalóból valami fantasztikus finomságot alkotni, de mindig van a receptjeiben valami csavar, amit máshol nem lehet megtalálni... ez esetben az, hogy tényleg egészben használja fel a mandarinokat, héjastól, magostól, mindenestől. Persze előbb pihe-puhára főzi őket - a végeredmény pedig valami hihetetlen ízorgiát eredményez, amelyben a mandarinok héjai jelentik a kulcstényezőt, és ezt egészíti ki finoman a mandula aromája... szóval, ez egy ellenállhatatlan sütemény, és akkor még kimondottan távolságtartóan fogalmaztam. Bárki is kóstolta meg, az első falat utáni arckifejezés mindig ugyanaz volt... de gondolom, az is elárul valamit, hogy két napon belül már másodszorra sütöm.
Köszönjük, Nigella.


Nigella mandarintortája
(a magyar verziót itt találtam meg, de egy picit módosítottam rajta)


Hozzávalók:

4 nagy bio mandarin (vagy ha csak picikét kapunk, akkor 8-10)
250 g darált mandula
220 g porcukor
2 teáskanál sütőpor
6 tojás

Elkészítés:

A mandarinokat mosogatószeres szivaccsal nagyon gondosan átsúroljuk, és többször leöblítjük.
Betesszük őket egy fazék vízbe, felforraljuk, majd a hőt közepes erősségre állítjuk. Egy fedőt teszünk a fazékra, és csendes forrásban tartva a mandarinokat 2 órán keresztül főzzük őket.

Ezután szűrőbe tesszük a mandarinokat, és egy késsel nagyobb darabokra vagdaljuk. Hagyjuk langyosra hűlni, majd egy kanállal alaposan nyomogassuk ki belőlük a vizet, egyúttal tördeljük is össze a mandarinokat, kis darabokra.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
A darált mandulát, a porcukrot, a sütőport keverjük össze, tegyük hozzá a mandarint is, valamint a 6 tojást. Keverjük össze az egészet, és öntsük egy vajjal kikent tortaformába.
Kereken egy órát kell sütni - a 40. perc környékén fedjük le a tetejét egy darab alufóliával, hogy ne barnuljon meg túlságosan a teteje.
Ha készen van, hagyjuk teljesen kihűlni - tapaszatalatom szerint másnapra jobban "összeér" az íze, de persze azonnal is simán megehető az egész. :-)

A fotóért elnézést kérek, ez volt a legutolsó szelet, amit a munkahelyemre kellett belopnom, hogy ne tűnjön el olyan villámgyorsan, mint a többi, és le tudjam fotózni :-)







12 megjegyzés:

  1. Hűűű, de pazar, köszi, mentettem. :)

    VálaszTörlés
  2. Hááát nem tudom! Azt olvastam, hogy a déligyümölcsök héja, amit vegyileg kezeltek, nem ehető, mérgező!!!Én soha, de soha nem enném
    meg még sütibe sem reszelek belőle, inkább kihagyom. A jó alapos mosás kefével, ez ugye csak egy vicc!! Két óra főzés után átjárja a mérg az egész gyümölcsöt. A süti biztosan finom lehet, de kizárólag bio!!!!! mandarinból,amit egyébként kis hazánkban is lehet kapni.Ki is fogom próbálni! Zsuzsa

    VálaszTörlés
  3. Csilla, szívesen, nagyon érdemes kipróbálni :-)

    Zsuzsa, erről éppen annyit olvastam pro, mint kontra... ez is egy olyan téma, amiben igencsak megoszlanak a vélemények, és ki tudja, mennyire helytálló infók jutnak el hozzánk. Mert akkor mi van a sütikbe reszelendő gyümölcshéjjakkal, illetve a kandírozott narancshéjakkal...? De rajtam aztán ne múljon a kedves olvasók egészsége, módosítom kizárólag bio mandarinra a fő hozzávalót.

    VálaszTörlés
  4. jaj, ez amolyan bűbeejtős süti, nem?
    Én azért szeretem Nigellát, mert rajta látszik, hogy imádja, amit csinál! Köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  5. Olvaslak hónapok óta minden nap. Imádom minden posztodat! Most viszont írnom kell azért, mert pontosan pár nappal ezelőtt láttam egy műsort ahol egy vegyész nyilatkozott akinek a munkája a zöldségek és gyümölcsök vegyszeres vizsgálata. Nap mint nap ezzel foglalkozik. Azt mondta, hogy ez az egész Sci-fi, egyik hazánkban kapható gyümölcsben és zöldségben sincs határérték fölött a bennük található vegyszer. és ennek én nagyon örülök!:) Ki fogom próbálni a receptedet, mint már sok másikat. Túl vagyok a Mézeskalács ízű likőrön, néhány kekszen és üvegbe zárt sütit is adtam karácsonyra jó párat. Mind talált.:) Köszönöm!♥

    VálaszTörlés
  6. Vivi, igen, pontosan olyan :-) Nagyon szívesen! Én is nagy rajongója vagyok Nigellának, számomra abszolút hiteles, és amit eddig kipróbáltam az ő receptjei alapján, az mind tökéletesen finom volt...

    Cashmere, nagyon szépen köszönöm, hogy ezt megírtad, szerintem ez igazán hasznos információ, és örülök neki :-) És persze annak is nagyon, hogy eddig ízlett, amit itt találtál, bízom benne, hogy ezután is így lesz... és remélem, így az első komment után jön majd a többi is, nagyon örülnék neki :-)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon kíváncsivá tettél, ki kell próbálnom! A kép alapján nagyon finom lehet! :)

    VálaszTörlés
  8. Sőt, még sokkal-sokkal finomabb annál, amilyennek a képen látszik! :-)

    VálaszTörlés
  9. Nem tudom, láttad-e,de ennek a receptnek a narancsos verziója jelent meg a februári Praktikában is!:)

    VálaszTörlés
  10. Nem láttam, de ez jó, hogy naranccsal is működik, mert bio narancshoz egyszerűbben lehet jutni. Remélem, odaírták, hogy Nigelláé az eredeti recept...

    VálaszTörlés
  11. Megsütöttem, nekem nagyon ízlik, a családomat megosztotta, de tőlük nem is vártam mást. :))) Köszi a receptet, hamarosan felteszem a blogomra.

    VálaszTörlés
  12. Csilla, nagyon örülök, hogy ízlett! :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...