mobilszalagadsense

2012. január 3., kedd

A Bogyó és Babóca projekt


Bartos Erika munkássága, ezeken belül is a Bogyó és Babóca-jelenség manapság kikerülhetetlen, ha az embernek kisebb gyerekei vannak, hiszen a csapból is ez folyik. Vannak szülők, akik szeretik, vannak, akik kevésbé - mindenesetre a BB-könyvek nagy pozitívuma, hogy teljesen ártalmatlanok, ezekből rosszat aztán sosem fog tanulni a gyerek, plusz a kevés szövegből álló, egyszerű mesék az olvasással ismerkedő gyerekeknek is jók lehetnek.
Nálunk a Nagyobbik már kinőtte ezt a világot, de a Kisebbik még mindig szereti, és minden mese kapcsán, ami nálunk népszerű, előbb-utóbb mindig elkezd a fejemben motoszkálni a gondolat, hogy hogyan is lehetne házilag előállítani a szereplőket.

Még régebbről maradt egy adag natúr, festetlen fafigura, amiből már két éve szeretnék karácsonyra betlehemi jelenetet készíteni. Erre viszont sosem jutott elegendő mennyiségű, odafigyelős szabadidőm, úgyhogy amikor megtaláltam őket a barkácsfiók mélyén, azonnal megláttam bennük a sokkal kevesebb idő alatt kivitelezhető Bogyó és Babóca-stábot. Igaz, ez sem volt meg tíz perc alatt, de mivel valamelyik este nagy kedvencemet, A gyűrűk ura trilógia első filmjét vettük elő megnézésre, ezalatt tokkal-vonóval elkészültek a figurák, és még így is szemmel tudtam követni Aragorn összes jelenetét. :-)

Aki esetleg nem ismerné a Bogyó és Babóca-meséket, azoknak teszek ide egy képet a fontosabb szereplőkről:


(Bartos Erika rajza - http://www.bogyoesbaboca.com/)

Szerencsére a figurák kimondottan egyszerűen vannak megrajzolva, ezért vettem a bátorságot, hogy megpróbálkozzak a 3D-kivitelezéssel. :-) Gondoltam, tökéletesek úgysem lesznek, de ha a kicsiknek örömet szerzek velük, máris megérte.

A natúr fafigurák ilyenek voltak, ezeket használtam fel a készítéshez (kb. tíz cm magasak):




Kivételesen nem mutatok fázisfotókat, mert ennyi figuránál halálra unatkoznátok magatokat. :-)
Ugyanis annyira elkapott a gépszíj, hogy az első öt mellé még ástam elő alapanyagot, hogy még több szereplő elkészülhessen - vagy ennyire hosszú volt A gyűrű szövetsége. :-)


Először persze a főszereplők készültek el, Bogyó és Babóca. Akrilfestékkel festettem ki őket, a csápok, Babóca haja, a kezek és a lábak színes zseníliadrótokból készültek, pillanatragasztóval rögzítve. A pöttyös háthoz és a csigaházhoz natúr fakorongokat festettem be, az arcokhoz pedig fekete alkoholos filcet használtam. 








A következő két figura Baltazár, a méhecske, és Pihe, a lepkekislány lett. Mivel nekik szárnyuk is van, ezt dekorgumiból és filcből ragasztottam.





Aztán elkészült Vendel, a szarvasbogár, és Döme, a krumplibogár is.




 
Majd Ugri, a szöcskelány született meg, és az egyik legkisebb szereplő, Gömbi, a virágbogár.





Végül pedig az eleinte félelmetesnek látszó, de végül barátságossá szelídülő barlangi pókot gyártottam le, süthető gyurmából és gemkapcsokból.




Reméltem, hogy 9 figura már elegendő alapanyagot szolgáltat a kreatív játszáshoz, de aztán persze én nem fértem a bőrömbe megint. Ahogy végignéztem az elkészült figurákon, azt éreztem, valami hiányzik.... hát persze, egy ház! Vagy inkább két ház, egy Bogyónak, egy pedig Babócának!

Nos igen, mondjátok nyugodtan, hogy nem vagyok normális, elfogadom a kritikát :-) Szóval, elővettem két cipősdobozt, és némi ragasztással és festéssel, valamint pár bababútor, építőkocka, Playmobil-tárgy és gyurmaennivaló helyzetbe hozásával elkészítettem a házakat.


Ez lett Babócáé (bár erről elég jól árulkodik a színvilág is):





Aztán beleköltöztettem a lakót is:








És aztán Bogyó is megkapta a maga házikóját:








Ezen a ponton aztán végre leálltam a barkácsolással. :-) De akármennyi energiába is került a dolog, bőven-bőven megérte. A kicsik teljes elragadtatottságban játszottak vele hosszú órákon át, a Nagyobbik meg olyan fordulatos meséket kanyarított a szereplők köré, hogy az eredetieket simán túlszárnyalta, a Kisebbik meg az egész társaságot vitte volna magával aludni. Házakkal együtt. :-)

Úgyhogy ilyen lett a mi házi Bogyó és Babóca-világunk... remélem, egy kicsit nektek is tetszik. :-)









(U.i. Ha holnap ezek után csak egy rántottát posztolnék ki, kérlek, nézzétek el nekem... :-) )



70 megjegyzés:

  1. Szia!

    Sok mindent megcsináltam már az ötleteidből, hónapok óta olvasom minden nap a kiflit :) , de Bogyó és Babócát már nem tudom szó nélkül hagyni :
    Iszonyú ügyes vagy és kreatív, nagyon jók az ötleteid és a kivitelezés is hibátlan, az én kislányom még csak 2 éves múlt, de nagyon imád velem barkácsolni meg sütögetni, meg persze az elkészült dolgokkal játszani. Köszi hogy írod a blogodat és magatoknak meg másoknak is segítesz evvel abban, hogy egy kevésbé plasztikjátékokkal elárasztott gyerekkora legyen a törpéknek.
    Csak így tovább, nagyon jó amit csinálsz :)

    VálaszTörlés
  2. Ez fantasztikus!!!! Elámulok az ötletességed, ügyességed láttán!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szuper!!!! Le a kalappal a kézügyességed előtt!

    VálaszTörlés
  4. Eszméletlen jó ötlet és nagyon-nagyon-nagyon csúcs a végeredmény!!! (Ha esetleg a Fifi világ lakóira is lenne hasonló ötleted, ne tartsd magadban :-DDD!)

    VálaszTörlés
  5. Ajjaj!!!! Nálunk Micimackó a kedvenc.... :D Eszméletlen jók lettek!!!! Nem ismerem ezt a mesét, kisfiam már nem igen néz Minimaxot...szóval a legújabbakkal már nem vagyok képbe. De ezek így ismeretlenül is annyira aranyosak és szerethetők! Nagyon-nagyon ügyes vagy!!!

    VálaszTörlés
  6. Èn csak annyit írnék h elképesztő vagy...
    de hàt ezt tudjuk màr egy ideje...:))

    VálaszTörlés
  7. Most lesütöm a szemem, mert nekem csak annyi tellett, hogy kinyomtassak egy kis posztert RÓLUK és az ajtóra ragasszam....:D:D:D:D /Annak is örült a pici lányom:)/ Ezek ám valami csodaszépek ismét! Őszintén!!!

    2012-re megfogadtam, hogy nem rakosgatok el semmi dobozt, kütyüt, hogy "majd jó lesz valamire", mert megfulladunk tőle már.....de ismét elkondolkodtat a dolog, hogy tényleg érdemes-e kidobni, mondjuk egy öblítős dobozt, ami fehér és fekete a kupakkal rendelkezik (rögtön belelátok egy hóembert,- betegség-)?!
    Így leülve a blogod elé és átgondolva a fogadalmat, majd elfér a sok "haszontalan dolog" az erkélyen is az egyik sarokban:D:D:D:D:D:D:D:D:D!

    Örülök, hogy vagy nekem/nekünk, hogy létezik a blogod!
    (Férj lehet nem annyira, mert folytatom a WC papír guriga gyűjtést és sok más nyalánkságot:D:P)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon aranyosak lettek! A gyerkőceidnek fantasztikus anyukájuk van hogy ilyeneket tud varázsólni ! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon szuper lett, hiperügyes vagy!!! :) Azt hiszem elkezdem gyűjteni a hozzávalókat, nálunk is BB imádat van (a Madagaszkár mellett), a gyerkőcök biztosan odáig lennének érte! :)

    VálaszTörlés
  10. Kedves Kifli! :) Én téged kaptalak karácsonyra!! Itt ragadtam, le se csukom az oldalad, jövök minden nap! Köszönöm, köszönöm! 3 saját és 27 napközis csemetém fog felnőni rajtad! ;)
    A figurákról csak annyit, hogy ne légy szégyenlős, mutasd meg őket Bartos Erikának, és védesd le hamar, mert hidd el, ha te nem, más egy pillanat alatt fog meggazdagodni rajta! És akkor már mér ne épp te?
    Ölellek, és szeretettel várlak a blogomra, ha kíváncsi vagy a digitális scrapbookra! :) Florci
    (http://florci72.blogspot.com)

    VálaszTörlés
  11. Hát...hát..hát..én nem jutok szóhoz...:)

    VálaszTörlés
  12. Be kell álljak a sorba, mert én sem tudom szó nélkül hagyni. Nálunk is ez a népszerű mese. Még a 1,5 éves kisfiam is "Bóca, Bóca" szavakkal ül le megnézni a mesét, és bár örökmozgó típus, ez valahogy ott marasztalja.
    Szerintem is nagyon jók a rajzok, kedvesek a szereplői és fontos dolgokra tanítja a gyerekeket. Egyik barátnőm (akinek elnézzük, mert ugye agrármérnök) csupán azt nehezményezi, hogy a bogaraknak 6 láb helyett csak 4 van, meg hogy a csigának is van. :)
    Mindenesetre tényleg fantasztikusat alkottál.

    VálaszTörlés
  13. Gyönyörűek lettek! Tényleg hallgass az előttem szólókra, irány Bartos Erika!!
    Én is szoktam ezt-azt készíteni, de mindig az alapanyagok összegyűjtésével van gond, hihetetlen, hogy pont ilyen festékeid is voltak kéznél és zseníliadrótok, meg minden apróság. Csúcs!!

    VálaszTörlés
  14. csak ámulok és bámulok! :) tényleg védesd le...

    VálaszTörlés
  15. Fantasztikus vagy!!! A kicsi lányom megunhatatlan kedvencei! :) Öröm lehet a Te gyerekednek lenni! :))

    VálaszTörlés
  16. Nálunk is BB a kedvenc, de meg sem merem mutatni a lánykámnak ezt az oldalt, mert megnyúz egy ilyen csapatért :)
    Csodát alkottál megint!

    VálaszTörlés
  17. Szenzációs!!!!!!! Hatalmas gratuláció! Kicsi fiam jött-ment a szobában, és mikor felpillantott a képernyőre, csak ennyit szólt: Dogyóóóóó!!!!!!! Ha lenne hozzá most időm és lelkierőm és alapanyagom, én is megpróbálkoznék vele, addig pedig gyönyörködöm ezekben a csodákban! Ildi

    VálaszTörlés
  18. Helga, köszönöm szépen, nagyon jólesik, amit írsz, annál is inkább, mert igen, legtöbbször ez a célom, hogy a gyerekek lássák, hogy lehet jó és szerethető játékokat készíteni otthon is, nem csak "megyünk és megvesszük". Örülök nagyon, hogy olvasod a Kiflit, remélem, ez ezután is így lesz :-) A kislányodnak pedig akkor nagyon jó dolga lehet...

    Patrícia, köszönöm szépen :-)

    Tündérviola, köszi, hát igyekszik az ember :-)

    Kála, Fifi nálunk is nagy sláger, a Nagyobbik imádja őket... mondjuk ők lényegesen bonyolultabb figurák, de azért el fogok rajta töprengeni, hogyan is lehetne megvalósítani házilag :-)

    Fróni, köszönöm szépen! Most sajnálom, hogy akkor még nem blogoltam, amikor a teljes Micimackó-társaságot megcsináltam süthető gyurmából :-)

    Vianne, köszönöm - de akárcsak Te... :-)

    Csupa, nekem nehogy lesüsd itt a szemed, a poszter is örömet szerzett a kislányodnak, igaz? Hát ez a lényeg! :-) És a fehér flakon fekete kupakkal TÖKÉLETES hóemberalap, nagyon is megértelek! Köszönöm a kedvességedet, képzeld, nálunk a gyerekek is gyűjtik már nekem az alapanyagot, úgyhogy asszem, ez a vég, a papírgurigákba és kupakokba fogunk belefulladni :-)

    Éva, nagyon kedves vagy, köszönöm szépen, jólesik...

    Timi, az biztos, úgyhogy szerintem érdemes gyűjteni :-) Nálunk még a Madagaszkár nem került elő, de remélem, egyszerű külsejűek a szereplők :-)

    Florci, tündér vagy, hát nem is tudom :-) Ezek csak olyan kis házilag készült figurák, és van már plüssverziója Bogyónak meg Babócának (bár szerintem nem hasonlítanak igazán az eredetiekre), gondolod, hogy érdemes lenne?
    Meg is nézem az oldaladat, köszönöm, hogy megírtad, valamint a sok kedvességet is, és azt is, ha tovább olvasod a Kiflit! :-)

    Hajnoc, de ez is sokatmondó! Köszönöm! :-)

    Erdna, köszönöm neked is, igen, szerintem is nagy erénye ezeknek a meséknek, hogy teljesen ártalmatlanok, sokféle értékről van szó bennük, és éppen megfelelnek az apró korosztálynak. Ez a lábkérdés még fel sem tűnt, de teljesen igaza van a barátnődnek :-)

    Gyöngyi, igazság szerint mivel folyton maszatolok valamin, van itthon mindig elég sokféle alapanyagom, ebből a szempontból nagyon szerencsés helyzetben vagyok :-)

    Hajni, köszönöm :-)

    Fxtina, neked is nagyon köszönöm!

    Barbi, hát remélem, hogy így érzik az enyémek is, örülnék, ha így lenne :-)

    Csigaszabo, lehet, hogy igazad van :-) Köszi szépen!

    Ildi, akkor ezek szerint minden segítség nélkül felismerhetőek a figurák, ennek nagyon örülök, köszönöm, hogy megírtad!

    VálaszTörlés
  19. Én egyszerűen csak ájultan heverek a látványtól :-) Hogy lehet valakinek ilyen kézügyessége, türelme?

    Lenyűgöző... Gratulálok, egyszerűn fantasztikus lett!

    VálaszTörlés
  20. Gyönyörűségesek, szépségesek, csodásak! Az első gondolatom az volt, hogy ha majd a Kisebbiked is kinőtte Bogyó és Babóca világát, nagyon szívesen elfogadom őket Csengének, mi még most kezdünk ismerkedni velük! Aztán a bejegyzés végére érve már azon kaptam magam, hogy én is olyan szívesen játszanék velük! Már megint visszavittél gyerekbe, és ez nagyon jó, köszönöm! :D

    VálaszTörlés
  21. jajjjj, nagyon szep. Es hogy meg fuggonyt is tettel az ablakokra!!! :D

    VálaszTörlés
  22. Én meg sem lepődtem: minden nap, amikor behozom az oldaladat, biztos vagyok benne, hogy valami őrületesen jó dolog fogad.
    Csak azt nem értem, hogy mikor van Neked ennyi időd, energiád? De komolyan? Arra felétek 36 órából áll egy nap? ...:)
    Sorozatgyártást nem vállalsz?

    Ha ez az év ennyire bámulatos ötletekkel kezdődik itt a blogodon, mi lesz itt november-december táján???

    Gratulálok!

    VálaszTörlés
  23. Viki, nemtom, így sikerültem, a szüleim tehetnek róla :-) De nagyon örülök, hogy tetszenek neked...

    Hankka, ha még tűrhető állapotban lesznek akkor a figurák, elkérem a címedet, és elküldöm nektek! Biztosra nem tudom ígérni, mert a Kisebbik többnyire agyonszeretgeti a játékait, de ha nem így lenne, mindenképpen gondolok majd Csengére! :-)

    Szia, Névtelen, igen, muszáj volt, ha már, akkor :-)

    Hvivko, neeeem, itt is 24, csak próbálom ügyesen kihasználni :-) Sorozatgyártást sajnos nem, de hidd el, csak neki kell állni, és egyszer csak készen lesz :-)

    VálaszTörlés
  24. nagyon aranyos és a kislányom azonnal tudta hogy kik ők :)

    VálaszTörlés
  25. Ez valami haláli....nagyon, nagyon gyönyörűek. Szerencsére az én kisfiamnál már lecsenget a BB őrület, de bizti nem bírta volna ki (vagy inkább én:-)))hogy ne legyen neki is egy ilyen szettje!Nehéz, de szép munka gratulálok!

    VálaszTörlés
  26. Névtelen, ennek igazán örülök, köszönöm :-)

    Apróságok, mennyi idős a kisfiad? Remélem, egy darabig nálunk azért kitart még, ha már elkészítettem a figurákat :-) Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  27. Ah, nem tudok már semmi újat írni, annyira fantasztikus vagy! Hihetetlen, miket művelsz munka, gyerekek, háztartás mellett. Annyi szeretet van minden egyes munkádban... Imádom a blogodat és kész! :-) Ahha, rántotta, mi?! :-)

    VálaszTörlés
  28. Drága Katuci, köszönöm, annyira, de annyira jólesős :-) Jóóó, de azért majdnem rántotta, nem? Kész leveles tészta meg minden :-)

    VálaszTörlés
  29. Gratulálok Levendulalány blogodhoz! Csatlakozom Katucikonyha gondolatához, mely szerint alkotásaid tele vannak szeretettel, odaadással. Nagy csodálója vagyok blogodnak :)


    További jó alkotást kívánok :)

    VálaszTörlés
  30. InfoMami, nagyon köszönöm, és szívből örülök, hogy így látod...

    VálaszTörlés
  31. Hát ez tényleg szuper aranyos lett!!!!Örülök ,hogy rátaláltam a blogodra!

    VálaszTörlés
  32. klafa :) nagyon klafa :)))) megérkeztek a fafigurák, holnap (azaz ma) meglepem Lenkét Bogyóval és Babócával.

    Levendulalány, én még soha senkit nem csodáltam ennyire a kreativitásáért, mint téged. Kérlek, vidd sokáig ezt a blogot. Ajánlom mindenhol, ahol lehet.

    Betty

    VálaszTörlés
  33. Hát ez csúcs szuper! Nagyon ügyes vagy!!!! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  34. Zseniális vagy :) Nagyon-nagyon-nagyon tetszik :)
    Gyerekeim imádják ezt a mesét és ha nem haragszol, az ötleted nyomán megpróbálom megvalósítani nekik én is ezeket a figurákat!

    VálaszTörlés
  35. ez valami fantasztikus!!!! gratulálok!! mindent felhasználtál, amit csak lehetett!!! a barlangi pókra van egy szuper "ötletem" küldök képet, ha érdekel, kézzel készítette egy barátnőm kislányának a rokona, de majd elámultam attól is. valamivel formásabb, mint a tied (ne haragudj), de nem annyira olcsó, ám így is kb. 4-500Ft. alig várom, hogy én is lekészíthessem.
    2,5 éves kisfiam és 2 barátnője egész nap csak B&B-t nézne.
    Imádják, mi is, de már örülnénk a 3. dvd-nek :)
    Minden jót neked!!!

    VálaszTörlés
  36. Kedves Levendulalány!

    Szuper ötlet, csatlakozom az előttem szólókhoz, nagyon ügyes vagy! :)

    Pont babaház-készítésen gondolkodom a nagyobbik lánykámnak és most annyira jó ötletet adtál, hogy Bogyó és Babóca vonalon indulok el. Neki is ez a mese a kedvenc már jó ideje! Viszont lehet, hogy én az összes figurát süthető gyurmából csinálom meg és nem fából. Talán bele fogok őszülni mire elkészülök, de biztosan meg fogja érni a fáradtságot. :)) A házakhoz a cipős doboz egyszerűen zseniális és teljesen "normális" elgondolás!

    Nagyon köszönöm az ötletet és gratulálok a bloghoz is, mostantól rendszeresen látogatni fogom én is!

    Suti

    VálaszTörlés
  37. Hajni, köszönöm! Gyere máskor is :-)

    Betty, nagyon-nagyon köszönöm... igyekszem még sokáig írni, sok örömet ad, és ha én is tudok vele adni, az még jobb! Írd majd meg, milyenek lettek a Te figuráid, kíváncsi vagyok :-)

    Névtelen, köszönöm szépen!!

    Anikó, dehogy haragszom, sokkal inkább örülök... és nagyon remélem, hogy a te kicsijeid is nagyon fogják szeretni a figurákat! :-)

    Viki, persze, küldd csak el, kíváncsi vagyok! Na igen, én is kívülről tudom a meséket, úgyhogy megértelek :-) Köszönöm!

    Suti, nagyon kedves vagy, köszönöm! Az az igazság, hogy én korábban már megpróbáltam a figurákat elkészíteni süthető gyurmából. Nem is lettek rosszak, viszont nem bírták az állandó igénybevételt, rendszeresen potyogtak ide-oda, meg leginkább a földre, és így lassan minden kéz, láb, haj, csáp letört róluk, aztán meg a fejük is... szóval azért választottam a fafigurákat, mert ezek tökéletesen strapabírók, a figuráknak még a hajuk szála sem görbült meg, pedig extrém igénybevételnek vannak kitéve :-)
    Persze ettől még lehet gyurmából is, csak akkor érdemes úgy készíteni őket, hogy ne legyen nagyon kiálló részük, mert az biztos letörik idővel - remélem, nem veszed okoskodásnak, hogy megírtam.
    Köszönöm szépen, nagyon örülök, hogy írtál, és gyere minél gyakrabban! :-)

    VálaszTörlés
  38. Dehogy veszem okoskodásnak, sőt nagyon kedves dolognak tartom, hogy tanácsot adsz!
    Tudom, hogy sérülékenyebb lesz a végeredmény, mint a fánál, emiatt a kiálló részeket (pl csápok, haj) nem is gyurmából terveztem megcsinálni, hanem pl. hobbidrótból, meg zsenília-drótból és hasonlókból. Illetve a testbe is teszek drótot és arra építem a gyurmát, ami talán megnehezíti a fej és a többi rész letörését... A lábakkal leszek a legnagyobb bajban, ott biztosan kellenek majd a kompromisszumok, hogy meg is álljanak majd a figurák...
    Tisztában vagyok vele, hogy a gyerekeknek tökéletesen megfelel bármilyen megoldás, de úgy érzem, gyurmából szebben meg tudom majd csinálni (és bármilyen gyarló is a dolog, erre nekem van szükségem és nem a gyereknek). Aztán lehet, hogy a vége a fa lesz, mint Nálad is. :)
    Mindenesetre ha az eredmény értékelhető lesz, akkor azért jelentkezem. :)

    Suti

    VálaszTörlés
  39. Suti, mindenképpen mutasd majd meg, ha készen lesznek, nagyon kíváncsivá tettél :-) Szurkolok, hogy tökéletesen sikerüljenek! Van esetleg valami jó lelőhelyed kedvező árú süthető gyurmára? Én 490 Ft-nál olcsóbban sajnos nem láttam mostanában (illetve ugyanitt, ahol most 490, régebben volt 260-ért is, de már nem ennyi:-( ), pedig nálunk is nagyon kedvelt alapanyag.

    VálaszTörlés
  40. A FIMO SOFT nagyon jó, de 520 alatt nem láttam most az 56g-ost. Ha ilyen gyurmát tudsz 490-ért, akkor az engem is érdekel! :)

    VálaszTörlés
  41. Suti, itt van Cernit 495 Ft-ért, ez is pontosan annyira szuper minőségű, mint a FIMO:
    http://bolthely.hu/csinaljekszert/lista/4dbd24e6051dx_Cernit_sutheto_gyurma_62g
    Itt pedig Sculpey gyurma van 490-ért, ezt is próbáltam már, és teljesen rendben van a minősége:
    http://bolthely.hu/muveszkatalogus/id/02554_Sculpey_sutheto_gyurma_56g

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, köszi! Én nem mertem még mást kipróbálni, csak a FIMO-t... De akkor természetesen hallgatok Rád. ;o)

      Törlés
    2. Csak ne süsd 70 foknál melegebben, mert a Sculpey kicsit hajlamos sötétedni - de a Cernit egyáltalán nem.

      Törlés
  42. Jujjjjj, hogy én ezt eddig nem láttam!!!!! A gyerekeim imádják Bogyó és Babócát, ha nem láttam már legalább a régi és az új sorozatot is legalább 200X, akkor egyszer sem. Megtaláltam a tökéletes karácsonyi ajándékot idénre!:) Köszönöm! Eszméletlen jó!!!!

    VálaszTörlés
  43. Mézeskalács, örülök nagyon, hogy hozzájárulhattam az idei karácsonyhoz ezzel az ötlettel :-) Köszönöm szépen!

    VálaszTörlés
  44. Hihetetlen egy nőszemély vagy te, hallod! :) Csodállak! :))))

    VálaszTörlés
  45. Napraforgó, te pedig nagyon-nagyon kedves :-)

    VálaszTörlés
  46. Mostanában ha van egy kis időm (és szabad gépem), azt itt szoktam tölteni, hogy visszamenőleg is mindent meg tudjak csodálni, ami csak a kezed alól kikerül. (fantasztikus amiket "művelsz"!)Ez általában úgy zajlik, hogy én olvasgatok, és max. 5 perc után feltűnik az egyik háromévesem a hátam mögött (esetleg már az ajtóból kiszúrja, hogy a te blogodban vagyok) és rögtön rámutat az oldalsávban a Babócás képre: Anya, végignézzük ugye? És oda-vissza, kétszer-háromszor-négyszer... felsorol minden szereplőt és gyönyörködik, és örül neki mindaddig míg a tesója is megérkezik, és ő is oda-vissza, kétszer......(lásd mint fent) és ezek után időnként még a nagylány is befut, ő is választ valamit, szóval nehezen végzek. De ez hálás feladat! Szóval csak azt szeretném ezzel mondani, hogy valami Csoda, amiket te csinálsz. Szeretek itt lenni! A kekszeidet sütöm sorra, a kézműves dolgaidat pedig jegyzem, hogy mi az amit nagylányommal(7 lesz hamarosan) esetleg együtt el tudunk készíteni játszani vagy akár ajándékba is.
    Bocs! Most nézem, hogy kissé hosszú lettem! Köszi a blogot!

    VálaszTörlés
  47. Mariann, köszönöm szépen, tündér vagy, és nagyon örülök, hogy szeretsz itt lenni, gyere minél gyakrabban! Köszönöm, hogy megírtad, és ha nem baj, akkor küldök egy-egy puszit mindhárom kifliéslevendulázós kicsidnek és nagyodnak!

    VálaszTörlés
  48. Kedves Levendulalány!
    Nagyon tetszik a BB-projekt, szeretném én is elkészíteni a kislányomnak, aki szintén BB-rajongó, de sajnos nem tudom, hol lehet ilyen fafigurát kapni. Tegnap kerestem a Westendben lévő hobbiboltban, de nem hallottak hasonlóról sem, a hálózatukban ilyen nincs. Tudnál segíteni, hogy honnan tudnék szerezni?
    Előre is köszönöm!

    Nóri

    VálaszTörlés
  49. Szia, Nóri!
    Valóban nincs sok helyen, hobbiboltokban még nem is láttam, a neten találtam rá - én itt vettem: http://www.opitec.hu/index.php?tm=524762
    Egészen biztosan nagy öröme lesz belőle a kislányodnak! :-)

    VálaszTörlés
  50. Szia Levendulalány!

    Köszönöm a segítséget, már meg is rendeltem :)

    Nóri

    VálaszTörlés
  51. Amikor először olvastam ezt a bejegyzést, még nem ismertük a mesét. Amikor aztán naponta 10 részt is megnézett a kisfiam, kikerestem a leírásodat, beszereztem a hozzávalókat, és négy figurát elkészítettem: a címszereplőkön túl nálunk Baltazár és Vendel a fő kedvenc ugyanis. Íme a végeredmény: https://picasaweb.google.com/102021955865803249816/BogyoEsBaboca# Domi nagyon örült nekik, és végre én is szárnyakat kaptam, szerintem jobban kötődöm a bábukhoz, mint ő... :-)
    Köszönöm Neked az ötletet!

    VálaszTörlés
  52. Ágnes, én köszönöm a képeket, annyira jó látni, hogy elkészítetted a figurákat, szerintem fantasztikusak lettek! És a kisfiad is annyira édes, örülök, hogy ő is megszerette Bogyóékat :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évi, köszönöm a kedves szavakat, mondjuk, hogy jól sikerült a másolás... :-) Sajnos a zsenília foszlik, így a drótvégek balesetveszélyesek, ezért gondolkodom, hogy kartonra rajzolom és kivágom a szereplőket, jégkrémpálcikákra ragasztom, és bábozhatunk.
      (Más: sikerült helyben Audry-s szalvétát beszerezni, juhé!)

      Törlés
    2. Én úgy szoktam ezt kiküszöbölni, hogy visszahajtom a drótvégeket, és kicsit meg is tekerem, így nem foszlik és nem is szúrja a kis kezeket. Vagy akár ki lehet őket cserélni vastag fonalra vagy vékony kötélre, a végén gyönggyel a kezeknek... de a bábozás is jó lesz biztosan :-) Örülök a szalvétának, annyira szép, ugye?

      Törlés
    3. A visszahajtást majd kipróbálom, a fotókon nem láttam, és igyekeztem hűen másolni...:-D
      A szalvéta "élőben" is klassz, ha elkészül a mű, majd megosztom.

      Törlés
  53. Szia! Nagyon kedvesek, aranyosak ezek a figurák. Nálunk is nagy kedvencek. Én is megpróbálkozom az elkészítésükkel. A fabábukat hol lehet kapni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, én itt vettem: http://www.opitec.hu/index.php?tm=524762
      Sok sikert hozzájuk, egészen biztosan jól fognak sikerülni!

      Törlés
  54. Szia! Azt szeretném megkérdezni, hogy az alap figurákat hogy készítetted? Kisfiamnak szeretném elkészíteni ezt a Bogyós bábus játékot szülinapjára, csak nem találok hozzá alapot. Előre is köszönöm a segítségedet! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Eggyel fentebb láthatod a linket, ahol a natúr fafigurákat vettem - őket érted alap alatt, ugye?

      Törlés
  55. Szia! Nem tudom, miért nem vettem észre, pedig olyan lelkesen olvasgattam a kommenteket, hátha rábukkanok... :) Igen, erre értettem, de közben találtam a hobbyművész honlapján is, csak az szerintem hungarocell, ami nem tudom, mennyire tartja a festéket és mennyire bírja az igen nagy igénybevételt... :S A festés még elmenne, azt lehet javítani... Köszönöm szépen a válaszodat, kitalálom, melyik legyen! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még esetleg ezt tudom ajánlani, ha már Hobbyművész - ez alig valamivel kisebb fafigura, igaz, a formája más, viszont döbbenetesen olcsó:
      http://www.hobbymuvesz.hu/webshop/dekoracios-apro-kiegeszitok/fadiszek/babatest-fejjel-4x8-cm
      A Panka és Csiribí-bejegyzésben Mókusmama ebből készült :-)

      Törlés
  56. Szia, én Németországból írok Neked! Pár hónapja találtam rá a blogodra, teljesen beleszerettem. Kisfiamnak szeretném elkészíteni karácsonyra a BB figurákat. Feltúrtam a netet, mire megfelelö méretü fafigurákat találtam, miután az itteni legnagyobb hobbiboltban is csak jóval kisebbek voltak. Vicces, mert ez ugyanez a netes bolt, ahonnan Te rendeled, csak itt Németo.ban (ja, és ezt csak most vettem észre, hogy olvastam az utolsó kommenteket). A kérdésem még annyi lenne, hogy mekkorák a figurák hátulján levö korongok? Csak hogy tudjam, melyiket rendeljem.
    Még egy kérdés: a süthetö gyurmát is innen rendeled?
    Köszönöm elöre is a válaszodat! Enikö

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Enikő! Most már alszanak a kicsik, úgyhogy holnap tudom megírni, mekkorák a korongok, még ennyi türelmet kérek tőled... Mondjuk ez tényleg vicces, amit a figurákról írsz, mert az a cég német, és ezek szerint itt nálunk nagyobb a választéka? :-) A süthető gyurmát nem onnan rendelem, hanem a Hobbyművésztől, ott nagy típus- és színválasztékban vannak ezek a gyurmák. Holnap beírom a korongok méretét is :-)

      Törlés
  57. Jézusom, ez szuper, ha valaha megcsinálnád pénzért, írj kérlek!! megpróbálom reprodukálni...lányom imádja, a könyvvel alszik. egyébként szerintem nagyon jók ezek a mesék, tudom, h sokan leszólják, de őszintén szólva nem értem, miért. egy 2 éves gyereknek telitalálat. szerintem nagyon ügyes B. E., h így bejött neki, én nem sajnálom tőle a sikert, már csak mint 3 gyerekes anyától sem :) a Te házad meg maga a csúcsok csúcsa!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Niki, köszönöm! :-) Szerintem vágj bele, egészen biztos fogod tudni reprodukálni, és a lánykád boldog lesz :-) Az elismerés pedig tényleg Bartos Erikát illeti, mert megalkotta ezt a világot, amivel rengeteg kisgyereknek szerzett örömöt, teljesen igazad van ebben!

      Törlés
  58. szia én azt szeretném kérdezni hogy sehol se találom hogyn és hol lehet ilyen fa bábukhoz jutni vagyis venni tudnál nekem segiteni?

    VálaszTörlés
  59. Szia! Én is csatlakoznék az elöttem szólóhoz. Hol kaphatóak ilyen bábu alapok? Köszi és gartulálok a munkáidhoz!!!!!!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...