mobilszalagadsense

2011. december 8., csütörtök

Só-liszt pereckék


A Nagyobbiknak perec a jele az oviban, és ezért aztán az átlagnál is jobban szeretjük a perecet, mindenféle formában. :-) Mindig helyet kap a karácsonyfánkon is, minden évben más-más anyagból: voltak már agyagpereceink, textilperceink, gipszpereceink, papírpereceink, mézeskalács pereceink. A perec amúgy is nagyon szerethető forma, gömbölyű, egyszerűen formázható, látványos - több körrel előzi például a fenyőfaformát (legalábbis szerintünk :-) ).

Egy régebbi Praktika magazinban láttam a só-liszt perecek képét, és az egyszerűségük miatt nagyon megtetszettek - és ilyenünk még úgysem volt :-) Magát a só-liszt gyurmát nagyon gyorsan össze lehet gyúrni, és teljesen ártalmatlan kézműves alapanyag a gyerekeknek is. Persze ezt is mindenki máshogy készíti, mi viszont egy nagyon egyszerű "receptet" követünk: ugyanannyi liszt kell hozzá, amennyi só, egy evőkanál étolaj, és annyi víz, amennyivel éppen pont gyúrhatóvá válik a massza.





A masszát keskeny, hosszú kígyókká nyújtjuk, és kis pereceket formázunk belőlük.




100 fokon megszárítjuk a pereckéket a sütőben, majd akrilfestékkel barnára festjük őket.





Végül pillanatragasztóval foltocskákat nyomunk a perecekre, és a ragasztóba pici fehér gyöngyöket szórunk.





A gyöngyszórás előtt le is lakkozhatjuk őket, akkor tartósabbak lesznek, de nekem így is tökéletesen megfeleltek. :-) Nagyon egyszerű dolog az egész, gyerekekkel is jól el lehet vele maszatolni, de a pici fehér gyöngyöktól mégis különlegesek lesznek a pereckék.
Lassan már két karácsonyfára elég díszünk van, de mégis olyan jó érzés újabbakat és újabbakat gyártani :-)


11 megjegyzés:

  1. multkor mutattad a mezest agyagbol otletet es nagyon tetszett, de az anyaghoz most nem ferek hozza:-) szoval a soliszte nem darabos es hupas a szaradas utan?

    VálaszTörlés
  2. Az én tapasztalatom az, hogy akkor teljesen szép és sima lesz a só-liszt gyurma, ha finomszemcsés sót használok hozzá, és beleteszem ezt a kevés étolajat is. Így mindig nagyon szép a felülete, nem hepehupás, és maga a massza is sokkal jobban formázható.

    VálaszTörlés
  3. én karácsonyfa és adventi koszorú díszeket készítettem évekkel ezelőtt só-liszt gyurmából. anno konvektoron szárítottam őket néhány napig. és ma is teljesen jók :o)

    VálaszTörlés
  4. Igen, ezek nagyon jó kis tartós díszek, nem igazán árt nekik az idő :-)

    VálaszTörlés
  5. Na végre só-liszt! Már tegnap majdnem beírtam, hogy nem akarsz só-lisztből valamit csinálni???- csak pofátlanságnak tartottam:S:D De szerintem már annyira szugeráltam, hogy azt csinálj, hogy tádááámmm:D:D
    SÓ-LISZT GYURMÁT MÉG MÉG MÉG!:)
    (Én mézes puszedlitől kezdve ajtókopogtatóig mindent abból készítettem.)

    VálaszTörlés
  6. Csupa, gratula, hogy ilyen jók a telepatikus képességeid :-) Igenis, fogok még ilyeneket, ígérem, én is nagyon szeretem ezt az alapanyagot... ajtókopogtató? Van kép? :-)

    VálaszTörlés
  7. Holnap jövök a kopogtatókkal:)

    VálaszTörlés
  8. A linken megtalálod a kopogtatót, egy kis ajtódíszt és egy félkész csigát, ami fényképtartó lesz majd. Nem tökéletesek, de mint tudjuk nem is kell annak lenni!:)
    http://kepfeltoltes.hu/view/111209/27_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/111209/28_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/111209/29_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
    http://kepfeltoltes.hu/view/111209/121626008433_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

    VálaszTörlés
  9. Csupa, ezek nagyon édesek és kedvesek, köszönöm nagyon, hogy megírtad! A fényképtartó meg zseniális ötlet, szabad belőle inspirálódni...?

    VálaszTörlés
  10. Inspirálódj!:D Ezek nekem még az első szárnycsapkodásaim, ami a só-liszt gyurmázást illeti, de rákattantam és hát lesznek még szebbek, jobbak is....:D:D:D:D

    VálaszTörlés
  11. Máris inspirálódtam, a hét elején valamikor meg is mutatom, mire :-) Nagyon köszönöm!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...