2011. december 4., vasárnap

Kupakkirakós


Hihetetlenül sok tej fogy nálunk. A tejesdobozokból készítettem már lányos kastély-írószertartót és fiús lovagvárat, de a kupakokkal mindezidáig nem kezdtem még semmit. Viszont mivel jó ideje gyűjtögetem már őket, tekintélyes mennyiség összegyűlt. Nem gondoltam agyon a dolgot, egy nagyon egyszerű felhasználási módot találtam ki nekik, fogtam az akrilfestékeimet, és többféle színre lefestettem őket.
Két dologra kellett csak figyelni: ne legyen túl sűrű a festék (mert száradás után lepereg), de ne legyen túl híg sem (mert nem fogja be a műanyagot). Ha viszont sikerül eltalálni a megfelelő állagot, tartós és sokféle célra használható játék lesz belőle... a színeknél még arra is érdemes ügyelni, hogy egy-két színből készítsünk sokkal többet, mint a többiből, így lehet realisztikus dolgokat kirakni majd.











És ennyi az egész - a teljes száradás után indulhat is a kirakózás. Ez a játék nagyon jól fejleszti a fantáziát, sőt, ha eluntuk a képek kirakását, számolós feladatokat is gyárthatunk vele. Még a felnőtteket is beszippantja a sok színes kupak, ezt garantálom :-)












8 megjegyzés:

  1. Szuper!
    A kupakos memória játékot már elkészítettem az unokahúgomnak. :))
    Te hol szereztél be ennyi kupakot? Mi nem iszunk üdítőket, több év alatt gyűlne össze ennyi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tejes kupakok, ahogy írja

      Törlés
  2. Nagyon szuper ötlet, nálunk is rengeteg kupak gyűlik össze. Nagyon kreatív dolgokat készítesz, még csak most találtam ide, de rögtön nekiállok átböngészni a blogodat :)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is időről időre előkerül ez a játék, csak én nem festem a kupakokat: egyszerűen rengeteg színű van!:) A tejről, ásványvízről és dobozos gyümölcsléről eleve több szín összegyűlik, de mivel a környezetemben is mindenki tudja, hogy gyűjtjük, mások is hozzák hozzánk (nagyszülő, szomszéd, anyu munkatársai..): feketétől a narancson át a pirosig szinte minden színben. És hogy miért gyűjtöm? Mindig akad valami jótékonysági akció, ahol kupakokat gyűjtenek, vagy az óvodában támogatást szereznek belőle. Ha összegyűlik egy nagy zsáknyi, beviszem. A lányaim meg alkalomszerűen előveszik az épp aktuális készletet, és kirakóznak, levest főznek belőle.. vagy csak khm.. szétdobálják a lakásban. :)) Amikor kisebbek voltak, kaptak hozzá többszínű műanyag tálkákat és szín szerint szortírozták, de még tényleg rengeteg játékot lehet kitalálni hozzá.

    VálaszTörlés
  4. Ismét egy ötlet ami az én fejemből sosem pattant volna ki:)Köszönöm a sok-sok inspirációt amit nap mint nap adsz nekünk!!!!Mostanában minden napom szépen indul és ez Neked is köszönhető!:)

    VálaszTörlés
  5. Szia, Mónika! Üdítőket mi sem iszunk, viszont tejből napi 4 liter fogy, úgyhogy így elég gyorsan gyűlnek a kupakok...

    Krisztina, örülök, hogy megtaláltál, remélem, találsz érdekes dolgokat :-)

    Vacskamati, a te módszered is tökéletes, így is lehet kupakkirakóst előállítani :-) Én azért festettem, mert kidobni semmiképp sem akartam a sok kupakot, játékalapanyagnak viszont nagyon jó!

    Hajnoc, nagyon szívesen, és köszönöm szépen ezt a kedves gondolatot, nagyon jólesős...

    VálaszTörlés
  6. Kedves Levendulalány!
    Amióta barátnőm jóvoltából ráakadtam erre blogra, időről-időre visszalátogatok. Csodálom az egyszerű, de nagyszerű ötleteket! Köszönöm!

    VálaszTörlés
  7. Szívesen, én köszönöm, örülök, ha meglátogatsz!

    VálaszTörlés