2011. december 1., csütörtök

Kippkopp házilag



"A kamrába tévedt egy kisegér, és megroppantotta a dió héját.
- KRAKK!
A reccsenésre felébredt valaki, valaki, aki ősz óta itt aludt: Kippkopp, a gesztenye-gyerek. Nagyot nyújtózkodott, és elindult sétálni."

Nem hiszem, hogy bárkinek ismeretlen lenne Marék Veronika Kippkopp-sorozata, hiszen a gesztenyegyerek kalandjain generációk nőttek fel, és a mai legkisebbek is ugyanúgy szeretik, mint a régiek.
Kippkopp nálunk is nagy kedvenc, akárhányszor olvassuk is újra a könyveket, mindkét kicsi olyan figyelmesen hallgatja a meséket, mintha először olvasnánk. Úgyhogy amikor a múltkor a neten a kedvenc kézműves webáruházamban különféle méretű fagolyókra és félgömbökre találtam, azonnal tudtam, nincs messze az idő, hogy Kippkopp kilépjen a könyv lapjai közül.
És mivel ketten még jobb, mint egyedül, egyből két gesztenyefigurára elegendő fa alapanyagot vettem, hogy az ő párját, Tipptoppot is elkészíthessem.

A szükséges alapanyagok ezek voltak: két nagyobb fagolyó a pocakoknak, két egy mérettel kisebb fagolyó a fejeknek, 8 db fa félgömb a kezeknek-lábaknak, néhány narancsszínű zseníliadrót, pillanatragasztó, akrilfesték (esetleg még fehér lakkfilc és fekete alkoholos filc).





A faelemeket lefestettem barnára.





Tejeskávé színű akrilfestékkel megfestettem a pocakok közepét és az arcok alapját.





Ezen a ponton egy kis segítségért kellett folyamodnom életem társához: megkértem Őt, hogy fúrjon a kezeknek/lábaknak szánt félgömbökön és a pocakok alsó és felső részén fél cm mély lyukakat - nem kell egyik elemet sem átlyukasztani, a cél csak az, hogy a lyukba kényelmesen bele lehessen ragasztani majd a zseníliadrótot. (A képen még csak a kezek/lábak vannak kifúrva.)





Ezután kifestettem az arcokat - lehet simán csak akrilfestékkel is, én most a gyorsabb száradás érdekében fehér lakkfilcet és fekete alkoholos filcet használtam.





Végül összeállítottam a figurákat: a karoknak-lábaknak levágtam kisebb darab zseníliadrótokat. A végeket fél cm-nyire visszahajtottam (így jobban be tud ragadni a lyukakba), és így beragasztottam a helyükre a karokat és a lábakat.
A törzsnek egy egész zseníliaszálat hajtottam meg harmonikaszerűen, míg végül hat szál volt szorosan egymás mellett - az így keletkezett vastag zseníliadarabot beragasztottam a pocak és a fej belsejébe, egy pici részt szabadon hagyva a nyaknak.

Amikor Kippkopp és Tipptopp elkészült, teljesen beléjük szerettem, úgyhogy az első ráérő időmben el fogom készíteni a gyerekeiket is... de komolyan, olyan helyesek lettek, hogy bárcsak én kapnám őket, és nem a Kisebbik meg a Nagyobbik :-) :-)









20 megjegyzés:

  1. A könyvben szereplő ábrázoláshoz hűek lettek a figurák és nagyon aranyosak! Biztosan nagy örömmel fognak játszani velük! Szerintem sokunknak okoztál örömet velük, mert akinek kicsi gyereke van nagyra értékeli, ha a gyerek kedvencei megelevenedhetnek.
    A hóembert is megcsináltam, amit nemrég mutattál és elképesztően megszerették (pedig közel se lett olyan helyes, mint a tied) a gyerekek. Köszönöm ezt is!

    VálaszTörlés
  2. Hihetetlenül helyesek! Nagyon ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Aranyosak lettek! Idén mi is csináltunk Kippkoppot és Tiptoppot, de ősszel. A lányaim akkurátusan keresgélték a fejeknek megfelelő nagyobb, és karoknak-lábaknak jó kisebb, lapos gesztenyéket. Mi sárga zseniliadrótot használtunk, de sajnos, nekem nem volt annyi eszem, hogy megduplázzam a drótot, így nem álltak stabilan a figurák.. Nah, majd jövőre újra.. KÖszi a tippet! :)

    VálaszTörlés
  4. Margaretta, köszönöm szépen, és úgy örülök, hogy a gyerekeknek tetszett a hóember, nálunk is díszhelyen van :-) Még biztos lesznek más mesefigurák is, nagyon szeretem rekonstruálni a kedvenceinket :-)

    Borsoo, köszönöm :-)

    Vacskamati, igen, a duplázás, sőt triplázás nagyon kell, így tényleg jó stramm, nyúzható figurák lettek, és kb. 20 cm-esek, szóval nagyon jól játszhatóak... de tény, hogy az igazi gesztenyéből lett volna, csak most hosszú távra terveztem a figurákat :-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon-nagyon-nagyon IRIGY vagyok! :)))

    VálaszTörlés
  6. Csak ámulok itt Nálad mindig!!!!!♥
    Fantasztikusan ügyes vagy! kedvenc volt és az unokáknak is az a Kipp-Kopp!Nagyon Köszönöm az ötletet, Jankának szerintem megcsinálom.:)

    VálaszTörlés
  7. És ki ne szeretné... :-) Nagyon édesek lettek, olyan jó lehet a gyermekeidnek, nagyszerű gyerekkoruk lehet.

    VálaszTörlés
  8. Én is IRIGYKEDEK:DDD Mondjuk nálunk Boribon a kedvenc....de ez persze nem akart célzás lenni:D
    A hóembert amúgy én is megcsináltam,mi is nagyon szeretjük!:)

    VálaszTörlés
  9. Mónika, ennek most örülök :-)

    Mammka, nagyon szívesen, egészen biztosan nagy örömöt fogsz vele szerezni... én is imádom Kippkoppot.

    Köszönöm, Katuci, ez gyönyörű, amit írtál... annyira remélem, hogy így van.

    Hajnoc, azért én célzásnak veszem, és egyben köszönöm az ötletet :-)

    VálaszTörlés
  10. Nagyon helyesek, mintha csak a könyvből léptek volna elő! Gratulálok! :)

    VálaszTörlés
  11. Kedves Levendula lány!

    Elképesztő szépségeket csinálsz! Csodálom a türelmedet, kitartásodat! Nekem is két gyermekem van, de én folyamatos időhiányban szenvedek...szóval le a kalappal!!!:-)
    Hol vásárolsz be alapanyagokat?
    Illetve Kipp Kopp-ékhoz mekkora fagolyókat vettél?
    Köszönöm

    Zsófi

    VálaszTörlés
  12. Aprooka, köszönöm :-) Igen, az időhiány nálam is nonstop, de már megtanultam vele és a kompromisszumokkal együtt élni... alapanyagokat több helyen is szoktam venni, de leginkább itt (a fagolyók legalábbis innen vannak): www.opitec.hu. Kipp-koppékhoz 6 cm-es fagolyókat vettem a pocakokhoz, 5 cm-eseket pedig a fejekhez. Írj csak, ha bármi kérdésed lenne!

    VálaszTörlés
  13. Kedves Levendulalány!

    Még azt szeretném megkérdezni (nem sikerült eddig még a Kipp Kopp project, de majd most!!!) hogy a fa félgömbök mekkorák?
    Nézegetem a weboldalakon megadott mm-t,de nem tudom eldönteni hogy az a lapos felének a hossza vagy a teljes gömb átmérője-lenne, ha gömb lenne. Hú, remélem érthető a kérdés....opitecet nagyon megszerettem, már hárman is társulunk, úgy rendelünk tőlük. Sajnos ilyen félgömb náluk nincs, máshol meg van 4 féle és nem szeretnék se túl nagyot, se túl kicsit rendelni. Előre is nagyon köszönöm!!! Zsófi

    VálaszTörlés
  14. Szia, Zsófi! Visszanéztem az opiteces rendeléseimet, és egészen pontosan ez volt az: http://www.opitec.hu/index.php?tm=109335
    Remélem, ez segítség így :-)

    VálaszTörlés
  15. Köszönöm, de jó, akkor mehet egy helyről....csalóka ez az opitec, mert vagy 10 percig írkáltam a keresőbe, meg google-ba, de nem adta ki. Remélem náluk nem hiánycikk, jövő héten megint megy egy nagy rendelés nekik, hárman összeállunk.:-) Még jó, hogy múlt héten érkezett meg egy hatalmas doboz, de már látjuk hogy a kreatív hobby és társai a nyomába sem érnek. Tegnap voltam és végigkérdeztem vagy 20 dolgot, egyetlen egyet tudtam megvenni, a többit nem is tartják. Úgyhogy az opitec főnyeremény, nagyon szuper és köszönjük az ötletet!

    VálaszTörlés
  16. Ez teljesen így van, szerintem is verhetetlen kínálatban az Opitec, nagyon szeretem őket, és olyan jó, hogy te is elégedett vagy velük! És remélem, csodaszép Kippkoppod lesz a csomag tartalmából, kérlek, mindenképpen mesélj majd róla!

    VálaszTörlés
  17. Szia! Ma én is Levendula-fun lettem! :-) Gratulálok a fantáziádhoz! Mostmár tuti, hogy megcsináltatom a párommal a barkács lakomat! Addig is a furkálás érdekel, mert amiatt nagyon sokmindent nem tudok megcsinálni. Hogyan fúrtok ilyen picibe ilyen piciket? Köszi!

    VálaszTörlés
  18. Nagyon szépen köszönöm az inspirációt. A bloggbejegyzést akkor találtam meg amikor azt néztem honnan tudok kippkoppfigurákat vásárolni. Nem is jutott eszembe hogy én is megtudom csinálni! Ide föltettem róluk egy képet. Kellemes karácsony ünnepeket! https://i.imgsafe.org/930f93d9c3.jpg

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, mennyire tüneményesek!! És tökéletes háttér a fenyőfa a gesztenyepárnak, így az igazi :-)
      Köszönöm, hogy megosztottad! Én is boldog ünnepeket kívánok Neked!

      Törlés