2011. december 9., péntek

A karácsony hangulata


Éppen tegnap beszélgettem valakivel arról, hogy mindenkinél máskor érkezik meg a karácsony hangulata így decemberben. Nekem például most már jó ideje ünnep van a lelkemben, de tavaly csak nagyon sokára érkezett meg belülre az igazi karácsony. Nehéz lenne megmondani, mitől függ ez… talán idén egy kicsit többet tudtam befelé figyelni, mint tavaly? Nem tudom. A lényeg az, hogy én most éppen benne élek az ünnep közepében, és ez nagyon jó érzés. És ilyenkor valahogy egyre-másra jönnek a karácsonyi pillanatok, amitől minden egyre csillogóbb lesz…

1. karácsonyi érzés

Például ott van a Nagyobbik levele, amit a télapós postaládába dobott be, és rárajzolta a karácsonyi kívánságait. Amikor este kivettem a levelet, hosszasan nézegettem a képeket, mert egyrészt olyan édesen rajzol… másrészt amellett, hogy megható, elég vicces is a dolog. Kért egy pillangóbábot – nem egyszerű, de ezt talán még sikerül megugrani. Aztán kért egy cintányéros macit. Mit gondoltok, hol lehet hozzájutni egy cintányéros macihoz 2011-ben? Megmondom… sehol. Sehol! Hosszas nettúrás után kigondoltam egy vészmegoldást, veszek plüssmacit, kerítek cintányért, és ráragasztom a maci mancsára. Jó. Következő kérés: korcsolya. Újabb probléma – hiszen most még nem látjuk sok értelmét az igazi korcsolyának, a hobbiszintű korcsolyázáshoz a rendes korcsolya meg veszélyes. Megint kutatás a neten: az egyik sportáruházban van cipőre csatolható kétélű korcsolya. Szuper, ez így tökéletes lesz, nem gond, ha nő a lába, és nem fog talán rögtön hasra esni a jégen. Éljeen! Nézzük a követező igényt: baseballkesztyű baseball-labdával. Baseballkesztyű! Baseball-labdával!! Na itt erősen megdöbbentem – nem egészen tiszta, mit vitte rá az én hatéves, teljesen tündérszerű, a mesék világában élő kislányomat arra, hogy baseballcuccot kérjen magának. De mivel feltett szándékom, hogy a kéréseket igyekszünk teljesíteni (ésszerű határon belül, persze), ennek is utánanéztem, és végül találtam is egy helyet, ahol nagyon barátságos áron lehet baseballkesztyűhöz jutni… ezek szerint akkor ezt az akadályt is sikerrel vettük – bár már látom előre, a baseballcucc nálam és Nála fogja végezni, és nyári estéken elég hangos nevetések lesznek ebből a kertben. :-) És végül szerepelt még egy doboz zsírkréta is a rajzon, valamint egy zacskó gumicukor – ezeknek a teljesítésével legalább nem kell megküzdeni.

A rajzot eltettem emlékbe - hát így néz ki egy hatéves kislány karácsonyi kívánságlistája. :-)






2. karácsonyi érzés

A karácsonyi hangulathoz a filmek is hozzájárulnak. Ez az egyetlen időszak, amikor bármilyen édességes-csíkos cukorpálcás-nyalókás hangulattal teletömött amerikai film is jöhet :-) Szerda este moziban voltunk, és megnéztük a Karácsony Artúr c. animációs filmet. Persze, Ő valami „komolyabb” filmet szeretett volna megnézni, de szokás szerint lyukat beszéltem a hasába, és megnéztük ezt. És nagyon-nagyon nem bántuk meg – konkrétan a film egy pontján nevetőgörcsöt kaptam, és tegnap például a munkahelyemen egy kimondottan komoly megbeszélés közepén kezdtem el nevetni, mert eszembe jutott ez a rész... Szóval, ajánlom mindenkinek a megtekintést, már csak a csomagolós manó miatt is – az utóbbi évek rajzfilmjeinek legviccesebb figurája. Tudtátok, hogy 3 ragasztószalag-darabbal BÁRMIT be lehet csomagolni? :-)





3. karácsonyi érzés

A karácsonyfa-díszítés nálunk hagyományosan olyan tevékenység, amit a legkedvesebb barátainkkal együtt végzünk. Először ez egy véletlen kapcsán alakult így – éppen díszítettük a fát 23-án este, amikor egymás után beestek a barátok. Az egész olyan jól sikerült, hogy a következő évben már előre bejelentkeztek a díszítésre. :-) Van a díszítésnek néhány alapvető követelménye: például karácsonyi zenét hallgatunk, Igazából szerelem-et nézünk, forralt bort iszunk, sütizünk, és mindeközben díszítünk – kivéve akkor, amikor az a rész megy éppen, hogy a fiú papírtáblákon mutogatja el a lánynak, hogy szereti, valamint amikor Hugh Grant felkutatja az ő cifrán beszélő asszisztensét,és karácsonyi dalt énekelnek az egyik ajtóban – mert akkor mindannyian egymás mellé nyomorgunk a kanapéra, és úgy nézzük a filmet, mintha először látnánk.

Szóval tegnap kiküldtem a meghívót a 23-i, fadíszítős estére, és már most várom…. :-)






4. karácsonyi érzés

És persze az egyik legfőbb hozzávalója az ünnepi hangulat kialakításának – a mézeskalácssütés. Már ez is hagyománynak számít, hogy összeülünk a barátnőimmel, és gigamennyiségű tésztából sütünk mézest. Órákon át sütünk ilyenkor sok-sok-sok tepsivel – és aztán még több órán át díszítjük a mézeseket, egészen késő éjjelig. Ez most is így történt, és most is nagyon jó volt – karácsonyizene-hallgatással, borkortyolgatással, beszélgetéssel, a mézesek pedig csak gyűltek-gyűltek, míg csak be nem borították az egész étkezőasztalt. Már csak a látványért is megérte. :-)

Készültek csillagformájúak, figurák, szívek – és egy kicsit mindegyikbe beletettük a mi szívünket is.

Remélem, már bennetek is egyre inkább ott van karácsony - mert ez nagyon-nagyon jó érzés....
















11 megjegyzés:

  1. hűű, a mézesek!
    engedelmeddel elmentettem az ötlet-file-omba, mert ritka szép, egyszerű és mégis ünnepi díszítésűek, nekem nagyon tetszenek:)

    a kis fehér csillagokat vetted? hol?

    VálaszTörlés
  2. :-) Igazság szerint ennél bonyolultabb nem is telik tőlem, mindig csodálom azokat, akik szinte cérnavékony, csodaszép és kidolgozott mintákat készítenek...
    A kis fehér cukorcsillagokat az egyik barátunk hozta New Yorkból... Viszont éppen tegnap láttam a Tescóban pici cukor-hópihéket, vettem is azonnal, azok is gyönyörűek!

    VálaszTörlés
  3. már itt tartasz???????Ajjaj: nekem....
    Kiváncsiskodom: :)
    És a barátok mikor díszítik a karácsonyfájukat?
    Munka mellett hogyan vagy képes már ennyire előre haladni?
    Én is a csillagocskát szerettem volna megkérdezni, remélem ,hogy még kapok.
    Köszi a bejegyzést,élmény volt!!!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon ügyes vagy! Bizony Én sem tartok még itt...csodaszépek lettek a mézeskalácsok. Kislányod rajza tünemény! Nekem fiam van és ő is szokott rajzolni a Jézuskának. Most éppen bélyeggyűjtés korszaka kezdődött, úgyhogy állandóan bélyeget hajtunk mindenkitől. :) Édes pofák a kívánságaikkal. Hogy honnan szereznek olyan ötleteket, mint a baseball kesztyű és labda? Soha nem tudjuk meg:néha olyanokat szól a kisfiam is, hogy csak ámulok-bámulok, hogy ezt vajon honnan, kitől hallotta? :D Meg kell zabálni őket! :D

    VálaszTörlés
  5. Love Actually! :) Ezt a filmet mi is minden évben megnézzük, de csakis ilyenkor. Hozzátartozik a karácsonyhoz, mint a beigli, mézes és a pulyka és...még sorolhatnám :)
    Pepe

    VálaszTörlés
  6. Tényleg minden nagyon hangulatos!

    A baráti karácsonyfa díszítést irigylem leginkább- közben hol vannak a gyerkőcök? Nálunk is reggel jön az angyal, de még 11-kor is alig merjük lábujjhegyen bevonszolni a fenyőt. És persze, nálunk is estek már be ilyentájt barátok,de abból fadíszítés nem lett.. :))

    Gyönyörűek a mézeseitek!

    Egy ötlet esetleg a cintányéros macira: próbálj medve kesztyűbábot szerezni, és arra applikálni valahogy a mini-cintényért, akkor még zenélni is lehet vele. :)

    VálaszTörlés
  7. Mammka, a barátaink többsége 24-én díszít, de van, aki már egészen korán, december közepén, úgyhogy a 23-i időpont éppen alkalmas. :-) Hááát, az előrehaladással azért nem tartok valami jól, sajnos, és csak egy példa: a mézessütést éjjel 2-kor fejeztük be, úgyhogy munka mellett nagyjából így... de nem panaszkodom, megoldom, és a lényeg, hogy ezek a dolgok sok-sok örömet adnak mindenkinek.
    Nagyon szívesen, és örülök, hogy így érezted!

    Fróni, megpróbálok körbenézni a garázsban, úgy emlékszem, nekünk is vannak bélyegeink valahol! Igen, ezek a kívánságok tényleg hihetetlenek, majd ha már felnőttek lesznek, nagyokat fogunk ezeken mosolyogni :-)

    Pepe, ez pontosan így van, örülök, hogy egy húron pendülünk ebben a kérdésben :-)

    Vacskamati, köszönöm! Igen, a barátokkal történő díszítés mindig nagyon jól szokott sikerülni, olyan igazán sokat adós esték ezek, mosolygósak és melegségesek... gyerkőcök nálunk 8-kor mennek aludni, és szerencsére rögtön el is alszanak, úgyhogy ezután kezdjük a díszítést :-)
    Hú, nagyon köszönöm a cintányérosbáb-ötletet!! Azt hiszem, így lesz :-)

    VálaszTörlés
  8. Levendulalány! Bevallom, én iszonyatosan irígylem a te barátaidat, amiért a barátaid lehetnek. :-)))

    ui. Mézeskalács mázához van valami tuti biztos tipped? Ez a tojásfehérjés porcukros változat sosem jön össze nekem.

    VálaszTörlés
  9. Az első mézeskalács adag nálunk ma készült el.
    (na jó, be kell vallanom mi "hamis mézeskalácsot" készítettünk, méz nélkül, mivel még a "Nagyobbik" sincs 3 éves. Gondoltam mindkettőnknek békésebb így: ő könnyebben gyúr, nyújt, szaggat, "alkot" ha nem ragad annyira a tészta, és magamat is megkímélem a mindenhol megjelenő ragacsos maszat takarításától (így csak a zsírt (vajat) kellett - szó szerint - mindenhonnan lemosni :-)
    De az eredményre mindketten nagyon büszkék vagyunk :-)
    Nekem egész jól sikerült a tojásfehérjés/citromos/porcukros máz, a kérdésem az hogy mivel viszed fel a mázat (a zacskót kicsit kivágom megoldás nemhogy Rékának nem jött össze, de hát az én alkotásaim is inkább az absztrakthoz közelítettek).

    Az utóbbi időben gyerek kézre való kesztyűbáb ügyben eléggé kikupálódtam, én itt találtam a legjobbakat (maci is van):

    http://www.jatekudvar.hu/shop/babok/AKTUALIS4.htm

    VálaszTörlés
  10. szia,azt szeretném kérdezni a díszítéshez habzsákot használsz?Vagy házilag sima neylonzacsit?gyönyörűek!!!!!Orsi

    VálaszTörlés
  11. Drága Ági, köszönöm, ilyen szépet régen mondtak nekem, nagyon jólesett....
    Hát képzeld el, egészen idáig nekem sem sikerült soha jól a tojásfehérjés-procukros kence, de most megtaláltam a lényeget, azt hiszem: két fontos feltétele van a dolognak, az egyik a rendes habzsák. Évekig szerencsétlenkedtem levágott zacskósarkokkal meg hajtogatott sütőpapírral, de múltkor a macaronos estén vettem rendes, műanyag habzsákot, aminek zárt a vége, és tetszés szerint levágható. A másik tényező pedig az, hogy az egy tojásfehérjét, 20 dkg porcukrot és néhány csepp citromlét botmixerrel kevertem össze, sokáig, jó pár percig - így valami hihetetlenül sima lett a kence, és nagyon jól lehetett dolgozni vele.

    Gabi, szerintem a lényeg az együtt sütés, úgyhogy tökéletes megoldást választottál, az biztos :-) Épp az előző válaszban írtam le, mivel nyomom ki a mázat - ez most nagyon bevált, és egy életre elfelejtem a kivágott zacsit, az biztos.
    Nagyon köszönöm a bábos linket, olyan édesek ezek, a maci meg tényleg egyenesen ennivaló :-)

    Borsi, kettővel fentebb a válasz :-) Soha többé nejlonzacskó. Nekem nagyon nem ment vele a díszítés, tisztelet azokat, akik azzal is tudnak gyönyörű mintákat készíteni.... köszönöm!

    VálaszTörlés