2011. november 21., hétfő

A Télapó családja műanyag poharakból


Amíg még azokban a boldog években voltam, hogy hihettem a Télapóban (azaz a Mikulásban), akkor is mindig úgy képzeltem, nem magányosan tengeti az életét a manók között, hanem van családja. Először is van egy Télanyó, aki hazavárja a hosszú ajándék-házhozszállítási körútból, és akivel nyáron inkognitóban a tengerparton lazítanak. Úgy képzeltem, a hosszú téli estéken Télanyó szokott mindig egy nagy kondér kakaót főzni a manóknak, akik az egész napos ajándékkészítési robot után fáradtan és boldogan gyűlnek a tűz köré, és Télanyó a kakaó mellé saját készítésű, különleges finom almáspitét szervíroz nekik. 

Szóval, mindig úgy gondoltam, a Télapó nem lehet magányos, mert az nem lenne igazságos. Hiszen ha ő arra teszi fel az életét, hogy megajándékozza a Föld összes gyerekét, akkor az a minimum, hogy legyen mellette valaki, aki lelkileg támogatja ebben a Télapót próbáló munkában. És ha már Télanyó is része ennek a gyönyörű téli mesének, az csak természetes, hogy egy-két lurkó is szerepel a képben, egy fiú, egy lány, és persze a fiú veszi át a stafétát majd Télapótól, ha ő már nagyon megöregszik.

Mindez persze csak azért fontos, mert amikor múltkor a Corában 129 Ft-ért láttam egy csomag (20 db) piros műanyag poharat, azonnal tudtam, ebből el kell készítenem Télapót és az ő családját.


Elsőként Télapó és Télanyó született meg.





Kettévágtam egy hungarocell gömböt.





Ragasztópisztollyal felragasztottam a félgömböket a felfelé fordított poharakra.  





Fehér filcanyagból kivágjuk a Télapó szakállát, barna filcből pedig Télanyó haját, és ezeket is felragasztjuk a ragasztópisztollyal.





Egy poharat ragasszunk fel Télapónak sapkaként. Egy másik pohár végét vágjuk le, ez lesz Télanyó fejfedője.





Fekete és piros alkoholos filccel megrajzoljuk az arcukat. Egy-egy vattapamacsot a sapkák tetejére ragasztunk. Télanyónak vattából készítjük el a sálját, Télapó ruhájára ragasszunk gombokat.
Piros zseníliadrótból vágjunk darabokat, hajlítsuk meg, és ragasszuk fel ezeket karoknak.




Elkészítjük a gyerkőcöket is: két pohárra ragasszunk megrajzolt arcot. Sapkának egy régi zokni gumival elkötött levágott szárait használhatjuk, ők is kaphatnak gombokat, zseníliakarokat és madzagból készült masnit, vagy bármit, amivel még csinosabbak lesznek. :-)




Ilyen lett a mi műanyag pohárból készült Télapónk és családja. Érdemes kipróbálni, mert a gyerekeket is nagyon jól be lehet vonni az alkotásba, és negyedóra alatt elkészíthető az egész, viszont utána sok-sok órán át lehet velük játszani - legalábbis nálunk így lett. :-)


8 megjegyzés:

  1. Nagyon édes kis család lett, milyen csini Mikuné! :-) A gyerkőcök a sapikban is zseniálisak.

    VálaszTörlés
  2. Hihetetlen, h. neked minden napra van egy szuper ötleted!
    Nagyon cuki lett a télapócsalád:)

    VálaszTörlés
  3. Katuci, szerintem is nagyon csinos, a sálját például bármikor elfogadnám nagyban :-)

    Ari, örülök nagyon, hogy tetszenek :-)

    VálaszTörlés
  4. Szia,
    nagy levendula-rajongó vagyok én is, de ezt most már a blogodra is érthetjük. :) Azt gondolom ha az emberek csak egy picit is átvennék az életszemléletedet, ez a morcos világunk szebb hely lenne. Vagy jobb? Mert szép! Csak észre kell venni! Kislányommal próbálok kreatívkodni, nemrégiben kifogytam az ötletekből, s mit ád Isten? Megkaptam a barátnőmtől a linket... Megint lesz mit csinálni :) KÖSZÖNÖM! Szeretettel, Pepe

    VálaszTörlés
  5. Nagyon aranyosak lettek! Télanyó vélt korához képest nagyon jól néz ki, és a gyerekekkel a zseniális kis sapijukban teljesen megfiatalítják Télapót!

    VálaszTörlés
  6. Pepe, jólesik a véleményed, köszönöm, és jó, hogy ennyire egyetértünk... szerintem is az a lényeg, hogy próbáljunk a jó dolgokra koncentrálni, hiszen rengeteg ilyen van. Remélem, tudtok meríteni sok-sok ötletet innen, az jó, hogy a kislányod is vevő a barkácsolásra, az enyém is ilyen :-)

    Hankka, a piros fiatalít :-) örülök, hogy tetszik neked ez a Tél-család! A sapik gyorsan átkerültek a babákra, az az igazság, de aztán visszakapták a jogos tulajdonosok :-)

    VálaszTörlés
  7. Jah, azt elfelejtettem mondani, hogy a lelkesedésem sokkal nagyobb/jobb mint a kézügyességem, néha elszontyolodom, mert nem mindig sikerül szépre, de nem adom fel! :)A lényeg úgyis az együttlét! :)
    Pepe

    VálaszTörlés
  8. Ez így van, tényleg ez a lényeg, és ha nem is lesz tökéletes, mégis egyedi és a tiéd! És néha a nem is olyan jól sikerült dolgok a legszerethetőbbek....

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...