2011. november 6., vasárnap

Levegőben lebegő díszek


Ismeritek azt a fajta műanyag, átlátszó fóliát, ami kicsit vastagabb, de jól vágható? Régebben az írásvetítőkhöz használt fólia volt ilyen, mostanában dokumentumokat szoktak ilyenbe kötni.

Nagyon szeretem ezt az anyagot, mert ha lakkfilccel rajzolunk rá, az eredmény valamiféle légiesen könnyű, csipkeszerű dolog lesz, hiszen a fólia szinte láthatatlan, csak a rajzolt minta lebeg a levegőben.


Most is ezt vettem elő - megpróbáltam magát a fóliát is lefotózni, de nem sikerült, hiszen teljesen átlátszó. :-) Úgyhogy csak onnan tudtam megörökíteni a folyamatot, hogy sok szándékosan szabálytalan szívformát vágtam ki a fóliából, és fehér lakkfilccel különféle mintákat rajzoltam rájuk.





Ezután irodai lyukasztóval középen kilyukasztottam őket. Vékony aranyszínű selyemszalagból kis masnikat készítettem, és ezeket közvetlenül a lyuk mellé a szívecskékre ragasztottam.



Ezt a fajta dekorációt gyakorlatilag bármelyik korosztállyal elkészíthetjük. Bármilyen formát lehet vágni a fóliából, ezt is vághatják ők, a lakkfilccel pedig olyan mintát rajzolhatnak rá a gyerekek, amilyet csak szeretnének.
A díszek akár fel is lógathatóak, ajándékcsomagra is tehetők, és bármit díszíthetünk velük, aminek jól áll egy kis franciás-légies könnyedség :-)



12 megjegyzés:

  1. Szuper ötlet! Mi tavaly hópelyheket készítettünk üvegmatricával, vastag fóliára, nem az ablakra ragasztottuk, hanem körbevágtuk, és úgy lógattuk fel. :)))

    VálaszTörlés
  2. Honnan?Honnan jönnek neked ezek a csodás ötletek?????Köszönet érte!♥

    VálaszTörlés
  3. Csilla, gyönyörűek lehettek! Nincs kép róla? Az üvegmatricát én is sokkal jobban szeretem fellógatni, úgy mindkét oldalában lehet gyönyörködni :-)

    Mammka, nem tudnám megmondani, ilyen defektesen születtem, már kiskoromban is folyton barkácsoltam valamit :-) Én köszönöm a kedvességedet!

    VálaszTörlés
  4. Ez zseniális, kis elegáns díszecskék.

    VálaszTörlés
  5. Zseniálisak! Tehát akkor venni kell hozzá: - vastag, de még vágható fóliát és fehér lakkfilcet + vékony szalagot. A filcet lakkfilc néven keressem?
    Ja, nagyon tetszik az ötlet!!!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  6. Katuci, örülök, hogy tetszenek :-)

    VálaszTörlés
  7. Igen, a matricafesték (pontosabban ebből a fehér kontúrfesték) is tökéletes hozzá! Ha mégis vennél lakkfilcet, annak ez a neve, de tényleg jó hozzá a kontúrfesték is, csak persze azt hagyni kell teljesen megszáradni. A fóliát sajnos nem tudom, hol lehet beszerezni, de hátha valaki megírja... nekem még régebbről volt néhány lap.
    De jó, hogy elkészíted, örülök :-)

    VálaszTörlés
  8. Lakkfilc beírva a beszerzendő eszközökhöz. Ez is csodás, mint a többi. Jut eszembe, a gurigából készült ajtó koszorúval megszenvedek rendesen. Most tartok ott, hogy a nagyra rá kéne ragasztanom a kisebbet. Utána újra festhetem a belsejüket.. De ha egyszer nekiálltam, befejezem.
    Ez kisebb falatnak tűnik.

    Ágnes

    VálaszTörlés
  9. Drága Ági, biztos, hogy megéri a fáradtság, nagyon szép lesz! Ahol ennyi ügyes kéz van, ott 100 % a gyönyörűséges eredmény.... én is éppen festettem egy adag új gurigavirágot, és utólag gondoltam arra, hogy festéksprayvel talán lehetne gyorsítani a folyamaton, persze, nemtom, mennyire alaposan fed a zugokban. Na mindegy, egyszer kipróbálom!

    VálaszTörlés
  10. Víztiszta előlapnak hívják és szerintem az Office Depoban darabra vagy kis mennyiségben is lehet kapni.

    VálaszTörlés
  11. Ha ugyanezt színes lakkfilccel csinálom meg, és felkötöm valamire, akkor akár babaágyba is el tudom képzelni újszülött fölé. Virágformák, vagy valami. úgyis a kontrasztokat látják még csak az elején. Szebb is, mint pár giccses állatos forgós méregdrága izé. :)

    VálaszTörlés