2011. november 26., szombat

Last minute adventi naptárak elfoglalt szülőknek


Ugye, az időhiány. Ki nem küzd vele? Néhány boldog szerencsés, a többiek viszont ide-oda sakkoznak a percekkel és órákkal, hogy mindenre és mindenkire jusson egy kis idő és figyelem a mindennapok rohanásában. Itt van például ez az adventi naptáros kérdés - ma már annyira elterjedt dolog, hogy a legtöbb anya (vagy nagymama) igyekszik készíteni ilyet a csemetéknek. És egyébként ez egy tündéri szokás is, én sem hagynám ki, hogy a decemberi reggeleken ne szerezzek örömöt egy-egy pici dologgal a kicsiknek, amit a naptárból vehetünk ki.

Viszont... egy igényesebb adventi naptárra jó pár órát rá kell szánni. Amikor még több időm volt, mert otthon lehettem a kicsikkel - bár ez a "több idő" is relatív, kisgyerekek mellett az ember otthon pont olyan elfoglalt, mint egy munkahelyen, sőt, néha még jobban is -, akkor csodaszép adventi naptárakat készítettem, néha még Neki is :-)
Mivel azonban már két éve visszakerültem a taposómalomba, keresem az egyszerű, de látványos megoldásokat mindenben - gyerekaktivizálásban, főzésben, barkácsolásban - szóval, mindenben. Az adventi naptár is adaptálódott a fejemben ehhez a felfogáshoz, és tudtam, hogy semmi extra és nagyon egyszerű verziók fognak születni - de persze ez nem baj, hiszen az elmúlt években arra is rájöttem, hogy csodaszépséges adventi naptárakat az ember leginkább magának készít, mert ugyan a kicsik először még megnézik, de aztán minden reggel már inkább a tartalom iránt érdeklődnek. :-)

Szóval, a lényeg, hogy idén is összejött mindenféle elfoglaltság, és ezért két nagyon egyszerű, kb. egyórás munkával elkészíthető adventi naptárat készítettem. Azért a maguk egyszerűségében nagyon kedvesek is - remélem, a kicsiknek tetszeni fognak. Egyelőre még üresen tudom megmutatni, mert még nincsen meg az összes belevaló dolog. :-)
Mindenesetre ajánlom őket, mert még az utolsó pillanatban is elkészíthetők - igazi mentőöv elfoglalt anyukáknak.


Adventi naptár kinőtt zoknikból


Az ötlet nem saját, a neten láttam meg. Ahol két kisgyerek van, ott temérdek kinőtt zokni rejtőzik mindenfelé, úgyhogy az alapanyag előállítása nagyon egyszerű volt - célszerű koncentrálni a pirosas-zöldes darabokra. 
Az elkészítésről most nem lettek fázisfotók, hiszen az egész pofonegyszerű: a zoknikra irodai tűzőgéppel (tudjátok, a kézben kattintós) rögzítettem a számokat (az elejükre), és pici ruhacsipeszekkel két spárgadarabra akasztottam őket.

Ennyi - de ennek a kedvességét sem adják vissza a képek, hihetetlenül helyes a két zoknisor. :-)

Időigény: számok felrögzítése: 5 perc (ha rajzoljuk a számokat, 10-20 perc plusz), rögzítés és felcsipeszelés: 15 perc = maximum 40 perc + ajándékok betöltése 10 perc: azaz 50 perc alatt készen van.

+1 tipp: ha így, a képen látható módon, ruhacsipesszel rögzítitek a csomagocskákat, nem kell kinőtt zokni sem, lehet alkalmazni teljesen használatban lévő zoknikat is :-)









Adventi naptár vécépapír-gurigákból


Hát hogy is maradhatnának ki az imádott gurigák a sorból? :-) Újabb felhasználási mód, ami ráadásul több szempontból is jó: egyrészt nyilván újrahasznosítás, másrészt a gurigák szinte kínálják magukat, hogy egészen pici munkával tasakokat készítsen belőle az ember lánya.... szerintem egészen imádnivalóak, na :-)

Szükséges anyagok: 24 db papírguriga, tűzőgép, fehér akrilspray, filctollak, spárga, előnyomott számok vagy kartonkockákra rajzolt számok.


Fogjunk 24 db gurigát:





Az egyik végüket lapítsuk ki, és tűzzük össze a géppel a két réteget.





Fújjuk le az akrilspray-vel a gurigákat (nem kell extrán alaposan):





Száradás után valami hegyes eszközzel (ár, kézfúró, kisolló stb.) fúrjunk a gurigák hátoldalának felső részére két lyukat. Majd fogjuk meg a spárgát, és ezeken a lyukakon keresztül fűzzük fel a gurigákat.




Tűzzük a gurigák tetejére a számokat (persze számmintás papír híján simán rá is rajzolhatjuk), majd filctollal egy nagyon kicsit dekoráljuk ki a szabadon maradt, látható részt.
És ezzel készen is van.

Időigény: gurigalapítás és megtűzés: 5 perc, festés: 5 perc, száradási idő: 10 perc, lyukasztás és felfűzés: 20 perc, számok rátűzése és dekorálás: 15 perc, azaz összesen: 55 perc.

+1 tipp: ha a beletenni tervezett meglepetés nagyobb, mint ami a gurigába fér, tegyünk bele csak egy kis papírt, amire rárajzoljuk azt a helyet, ahova elrejtettük a kis ajándékot (valamelyik szekrény stb.). Így egy kis kincskeresés is lehet a dologból :-)











... és egy villámmegoldás azoknak, akiknek tényleg nincs semmi ideje


Az az igazság, hogy tavaly úgy jártam, hogy egyszerűen semennyi időm sem maradt adventi naptárat készíteni. A munkahelyemen gigantikus projektek, itthon rohanás mindennel, és olyan fáradt voltam, hogy képtelen voltam éjszakázni. Mindig csak halogattam az adventi naptár elkészítését, hogy majd, majd... és aztán egyszer csak november utolsó estéje lett, én megint hullafáradt voltam egy különösen nehéz nap után, azzal a tudattal, hogy noha beszereztem a pici ajándékokat, semmilyen adventi naptárt sem készítettem, és tudtam, képtelen leszek félóránál tovább ébren maradni.

A végső kétségbeesésben született meg a lenti ötlet, amihez egy mutatósabb dobozon kívül szinte semmi sem kell. Fogtam hát egy szép zöld ikeás dobozt, piros és zöld Post-it-eket ragasztottam rájuk, ezekre ráírtam a számokat. Karácsonyi papírból kivágtam pár angyalkát, őket is felragasztottam, pár helyen ráírtam a "karácsony" szót, és végül ragasztottam rá egy kockás masnit.

A működési elv pedig az volt, hogy mivel volt otthon egy csomag piros és egy csomag zöld szalvéta, előző este, miután lefeküdtek a gyerekek, a másnap következő két kicsi meglepetést elővettük, a Nagyobbikét piros szalvétába tekertük, egy spárgamasnival rögzítettük, a Kisebbiknek pedig ugyanígy zöld szalvétába csomagoltuk a meglepetést, és betettük a dobozba.
A kicsik pedig másnap reggel megtalálták a két soron következő kis adventi meglepetést... és megmondom őszintén, soha nem volt akkora sikerem egyetlen adventi naptárral sem, mint ezzel. A gyerekek elnevezték Adventi Varázsdoboznak, és egyszerűen el voltak attól ragadtatva, hogy a reggel kiürített dobozba másnap reggel újra kis meglepetések varázsolódnak.

Úgyhogy ha nagyon reménytelenül álltok idővel, végső adventi naptáras megoldásnak nagyon tudom javasolni. :-)

+1 tipp a legelfoglaltabb szülőknek: ez azért is jó megoldás, mert nem kell előre beszerezni a 24 meglepetést, elég csak néhányat, és "útközben" pótolni a készletet....

és még +1 tipp kicsi, várni nehezen tudó gyerekek szüleinek: ez azért is jó megoldás, mert nem esik kísértésbe a kis csomagbontogató, hogy egy szuszra kinyissa mind a 24 apró ajándékot :-)

Időráfordítás: kb. 20 perc.












17 megjegyzés:

  1. Bàr màr megszületett a mi verziònk a fejemben, az utolsò ötleted erősen gondolkodòba ejtett. Nem is az egyszerűsège miatt, hanem mert hetek òta azon kattogok hogyan tudom majd megértetni a 2 èves Lurkòmmal hogy nem nyithatja ki az összes zsákot egyetlen alkalommal. Elkerülendő a mindennapos húzavonát és sírást, az utolsò verziò megoldja ezt a problèmát:)
    Egyèbkènt a miênk is fèl ôrás ötlet kb. Színes papírba ajàndék bele, szalagokkal batyuformàra összeköt, lakkfilccel szàm ràîr... Ès felkötöz a létrára...:)

    VálaszTörlés
  2. Mindhárom nagyon tetszik, leginkább a Varázsdoboz. Ha gyerekfejjel próbálok gondolkodni, valóban ennek van a legnagyobb varázsa, és nagyon szép is lett a dobozkád! De a kincskeresés sem rossz! :)

    VálaszTörlés
  3. Zseniális mindegyik!!!!!!Én gyűjtöm a kötött kis zoknikat, az a kedvencem, de mennyire jó a többi is!!!!!
    Kár,hogy amikor az enyémek kicsik voltak, ezeket nem ismertem....

    VálaszTörlés
  4. Nekem az utolsó megoldás tetszik a legjobban. De majd csak jövő évben lesz aktuális, mert a nagyobbik pár éve kapott egy mikulást dobozokkal a hasában, azt használjuk. A kisebbik meg szerintem még úgysem érti.... :)

    VálaszTörlés
  5. Vianne, eleinte az én kisfiam sem értette meg, hogy az adventi naptár nem azonnali 24 ajándékot jelent, úgyhogy tudom, milyen tud lenni ez :-) A létra alatt milyen létrát értesz? Nekem az egyik álmom egy kisebb öreg falétra, amit kettébontanék, és mindenféle könyvet meg dísztárgyat tárolnék rajta :-)

    Hankka, köszönöm szépen! Hát igen, a doboznak tényleg olyan nagy sikere volt,hogy most is ingadozom, hogy ne abba tegyem-e mégis a meglepetéseket :-)

    Mammka, köszönöm! A kötött zoknis gyűjtemény olyan édes látvány lehet, nem lehetne megnézni valahol...?

    Móni,hát igen, egy egészen picit ehhez is meg kell nőni :-)

    VálaszTörlés
  6. Ez egy nagy öreg falètra, ráállni màr èletveszèly viszont nagyon mutatòs darab, nàlam tutti öregebb vagy 20 èvvel:)

    VálaszTörlés
  7. Óóóó, igen, pont ilyenről ábrándozom :-)

    VálaszTörlés
  8. Ezek hasonlitanak a mienkre:-)en evekkel ezelott csinaltam egy fenyot, es 2 dobozt (varrtam mindent) es a dobozba kerultek `pici` ajandekok, tavaly mar terkep, mert azt kertek az angyaltol, hogy ugy tegye el a picisegeket:-) es egy disz, amit a `fara` tesznek, igy karacsonyra egy sajat diszitett fajuk is van. gondoltam kellene iden valami uj, de ugy tunik ragaszkodnak a regihez, ami nekem mar annyira nem tetszik.
    en inkabb azzal vagyok gondba, hogy mi legyen benne, ha van otleted johet:-)

    VálaszTörlés
  9. A térkép nagyon jó móka lehetett :-) Mennyi idősek? Fiúk, lányok, fiú-lány?

    VálaszTörlés
  10. Eddig is imádtam a blogod, de ezek az ötletek mindent visznek!!! Megmentetted az életünket! :-D

    VálaszTörlés
  11. Nagyon tetszenek! Mint a tobbi otleted is. Es engem is nagyon erdekelne minden jo otlet csokin kivul mivel szoktad megtolteni? Evi

    VálaszTörlés
  12. Szia, Millie! Annyira örülök, hogy így érzed... Köszönöm, hogy megírtad, jó érzés :-)

    Évi, hát elég változó, idén lesznek bennük filctollak, kis könyvecskék, diófigurák, gyurma, rajzfüzet, házilag készített kirakós, matrica, hajcsat, marcipánfigura, zoknibaba, kis karácsonyi bögrék, mintás zsepi, kifestő, figurás fürdőhab, ceruzák, lufi, pici autó stb. Meg lesz pár kupon is benne, amit nálunk válthatnak be :-) Egy mesenézés tetszőleges időpontban, egy darab sokáig fennmaradás stb. :-)

    VálaszTörlés
  13. Csúcs a WC papír gurigás....itt van mellettem 24 guriga és arra vár, hogy vmi ötletes és egyszerű ádventi naptárat készítsek belőle! A Jó Isten vezetett ma ide Hozzád!!!

    VálaszTörlés
  14. Megcsináltam a WC papírguriga Ádventi naptárat!!! Kisfiam el volt ragadtatva! Bár a babérokat nem Én arattam le... kisfiam azt mondta, hogy ezt biztosan az őrangyala csinálta és hozta neki, mert a Mikulás még Lappföldön van, a Jézuska pedig csak karácsonykor jön, tehát más nem jöhet szóba, csak az őrangyala! :)) Olyan édes volt! Majd lefényképezem és a blogra felteszem...világos kékre és világos zöldre festettem a gurigákat, majd amikor megszáradt fehér festékkel festettem rá a számokat és hóesést. Aztán száradás után felfűztem és a szobaajtajára tettem. Éjjel fél 12-kor tömködtem bele az állatira zörgő szaloncukrokat és cukorkákat (hogy ezek milyen hangosak!!!). Na volt meglepi dec.1-én reggel! :)) Nagyon köszönöm az ötletet!!!

    VálaszTörlés
  15. De jó, Fróni, olyan jó érzés, hogy a kisfiadnak is örömet szereztek a gurigák! Nagyon édes lehet a hóeséssel díszítéssel, el tudom képzelni, de várom nagyon, hogy legyen kép róla! Viszont büszke lehetsz, mert ezek szerint nagyon jó alvó a kisfiad :-) :-)

    VálaszTörlés
  16. Kedves Levendulalány!

    Most találtam Rád, és teljesen elvarázsoltál! Köszönöm ezt a sok csodát, amit közkinccsé tettél! Egyből el is fogott az alkotási vágy - azt hiszem, rögtön egy adventi naptárral fogom kezdeni a gyerkőcöknek.

    Ha szabad témát ajánlani, nagyon örülnék egy közös ötletelésnek arról, hogy mi kerüljön az adventi naptár kis tárolóiba. Számomra a csoki és a cukor nem vállalható (3 és 1 évesekről van szó), de azt sem szeretném, ha a karácsonyi ajándékok költségvetésével vetekedne a mű (2*24 valami, az már nem kevés pénzbe kerül, ha már ellőttük a mandarin, dió, mogyoró ötleteket).

    Szerinted ér amúgy duplázni, azaz ugyanabból a meglepetésből több napon is adni? Úgy érzem, ez már meghaladja a kreativitásomat...

    Te mit dugtál bele a kis zoknikba? És Ti, többiek?

    Közben támadt egy ötletem a 3 évesnek, hátha valakinek hasznos:
    egy puzzle darabkái logikus összerakási sorrendben

    Köszönöm az ötleteket, és örömteli készülődést kívánok!

    VálaszTörlés
  17. Szia!

    Nemrég találtam Rád, és nagyon tetszenek az ötleteid. A zoknikból néhány éve én is adventi naptárat készítettem, de osb lapból kivágott és temperából megfestett hóemberformára aggattam fel őket.
    Van egy beteg testvérem ő olyan, mintha a gyermekem lenne...
    Használt zokniból a játékbabájának készült póló és bugyi...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...