2011. november 19., szombat

Karácsonyi vásár


Gödöllőn, a kastély oldalában van egy pálmaház. Az év nagy részében sok szép növény lakik benne meg jó pár teknősbéka, ám novemberben és decemberben helyet kap ott egy kicsi, de annál szépségesebb kínálatú karácsonyi vásár. Tényleg nem nagy - alapterületét tekintve még csak nem is mérhető a Vörösmarty téri vásárhoz -, de olyan dolgok lapulnak itt, amelyeket máshol nem lehet látni. Nem tudom, honnan szerzik be az árukészletüket, de mindig különleges, ízléses és egyedi... ezért aztán nálunk már sok éve biztos program, hogy az adventi vasárnapokat megelőzően felkerekedünk az anyukámmal, és meglátogatjuk a pálmaházban rendezett vásárt. Itt nem szól rémes zene, nincsenek távol-keleti szörnyszülött díszek, minden szép és ízléses. Persze, nem mondom, hogy fillérekért hozzá lehet jutni a kínálatukhoz, de üres kézzel nem távozik innen senki. Úgyhogy ha a közelben járnátok, nézzetek be ide... érdemes.

És bár most is úgy gondoltam, tökéletesen elegendő a padláson már nem sokáig szundikáló karácsonyi díszkészletünk, ezúttal sem sikerült ott hagynom jó pár szépséges tárgyat.

Ezekbe a kis táblácskákba tavaly fülig beleszerettem, de akkor már alig volt belőlük... most pótolhattam a készletet. A tavalyi néhány darab is mesésen mutatott a karácsonyfán, úgy örültem, hogy idén is lehetett kapni:





Aztán ott volt ez az angyalka, és őt sem tudtam ott hagyni...





A drótozott helyes kis gombák adventi koszorúra kerülnek majd dísznek:





Teljesen elvarázsoltak a fakéregből vágott csillagformák - ezek  a karácsonyfára mennek majd dísznek.





Aztán ott volt ez a gömb, ami olyan szépen illik majd... valahova :-)





De a pálmát mind közül ezek a kiskanalak vitték el. Beleszerettem, kész. :-)





A gyerekek kedvéért tavaly ugyanitt lett egy kilincsre tehető hóemberes dísz, amit kedvükre akasztgattak a ház kilincseire, ötpercenként, felváltva :-)





Akkor vettük ezt a kis dísz teáskannát is, ebben tartottuk a házi szaloncukrokat :-)





Szóval, nekem ez a kis vásár egy igazi kincsestár... nagyon közel áll a szívemhez.

A Vörösmarty téri klasszikus karácsonyi vásáron kívül tudnátok még ajánlani más, igazán jó és szép kínálatú vásárt? Egészen biztos, hogy elmennék, úgyhogy megköszönném a tippeket. :-)


10 megjegyzés:

  1. Szia, Levendulalány! Szentendrén a skanzenben is szokott lenni egy kisebb karácsonyi vásár, pár éve voltam ott, nekem az is tetszett. Jó az oldalad :-) Üdv, Péter

    VálaszTörlés
  2. Köszi szépen, Péter! Egyszer éppen karácsonykor jártam arra, akkor vettem a szilikonos szaloncukor-készítő formámat is, úgyhogy nagyon emlékezetes alkalom volt :-)

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    1. Nekem az jutott eszembe a bemutatott tárgyak láttán, hogy neked is lenne ott helyed, jó lenne ha te is árulhatnád a blogban megismert szépségeket, biztosan lenne rá kereslet.

    2. Köszönöm az ötletet, biztosan ellátogatunk Gödöllőre.

    3. Királyi Advent néven nov. 25- dec 23-ig válogatott árusokkal és jobbnál jobb programokkal várják a karácsonyi vásárok szerelmeseit a Gozsdu udvarban (Dob utca és Király utca közötti passzázson. Talán már említettem, hogy ott nyílik a játszóházunk jövő héten, egy csomó programnak mi adunk otthont. Remélem összefutunk ott. :-)

    Ölel,

    Ági

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm,hogy ajánlottad Gödöllőt!Én sem vágyom nagytömegű, harsogó vásárra....

    VálaszTörlés
  5. Szia, Ági! Á, nem érzem én magam olyan hozzáértőnek, hogy árulni merjem a kis dolgaimat, de nagyon jólesik, hogy te így érzed.... Köszönöm szépen a programajánlót, erről nem is hallottam még, de egészen biztos, hogy elmegyünk! Azt nem is mondtad még, hogy ott nyílik a játszóház... azt is feltétlenül megnézzük, ha arra járunk :-)

    VálaszTörlés
  6. Mammka, megértelek, én is ezt szeretem ebben a vásárban, hogy olyan picike és szép. Bár az igaz, hogy minden évben elmegyek a Vörösmarty térre is, de ez akkor is sokkal közelebb áll hozzám...

    VálaszTörlés
  7. Szia! Szentendrére tényleg érdemes kimenni, de nem csak a Skanzenbe, hanem be a belvárosba is, még karácsonyi múzeum is van ;) ha bekukkantasz a blogomra képekben is meg tudod nézni, sőt a gyerekeknek még egy pici jégpálya is van, szóval, ha nem laktok túl messze érdemes kinézni.

    VálaszTörlés
  8. Szia, Krisztina! Szerencsére tényleg nem vészes távolságban lakunk, úgyhogy el is fogunk menni mindenképpen... köszi szépen, hogy megírtad! A karácsonyi múzeum biztos, hogy kihagyhatatlan lesz :-)

    VálaszTörlés
  9. Szia! Úgy hallottam, hogy a székesfehérvári vásár is nagyon szép, már többen ajánlották nekem. Nagyon tetszik a blogod! Csak pár hete találtalak meg, de már jó pár alkotásoddal "elvarázsoltál"!!! :) Iza

    VálaszTörlés
  10. Iza, köszönöm szépen a kedves szavakat és az infót is :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...