mobilszalagadsense

2011. november 14., hétfő

Gyertyatartók építőkockákból


Csak hogy megint a játékokról írjak, végtelen sok építőkockánk van, de általában csak tologatjuk ide-oda a két kockás dobozunkat, mert a kicsik már kinőttek belőle. Múltkor lekuporodtam eléjük, és végre ezeket is átválogattam disztingváltan kinéző kupacra meg ütött-kopott-karcos-koszos-megrágott-összefirkált kupacra.

Első körben át akartam festeni a kockákat az eredeti színükre, de ezt a gondolatot aztán elvetettem, mert ehhez azért mégiscsak gyerekbarát festék kellene, meg igazából tényleg nem is játszanak vele, tovább meg csak nem adunk ennyire használt játékokat, úgyhogy csak üldögéltem a kockák fölött, és jobb híján tornyot építettem belőlük. A kicsik leereszkedően meg is dicsértek, ők persze "felnőttesebb" játékokkal zúztak éppen (vonatok meg babaház), és nem tudtam már őket meggyőzni, hogy az építőkockázás igenis jó dolog. "Akkor neked adom, Mama, játssz csak vele nyugodtan" - mondta a Nagyobbik, és erre aztán végképp kifogytam az érvekből.

De ahogy rakosgattam a kockákat egymásra, egyszer csak kijött belőlük valami, ami távolról, halványan emlékeztetett valamire... valamire... és végül rájöttem, mire - és máris futottam lefelé az értékes kockáimmal, hogy gyertyatartót készítsek belőlük.

Az ötletemet megosztottam persze Vele, valamint az egyik barátunkkal, aki éppen nálunk volt - azt a döbbent pillantást, amit a két fiú rám vetett, érdemes lett volna megörökíteni. :-) De nem hagytam magam eltántorítani, és azért is legyártottam a két gyertyatartót, ti majd eldöntitek, hogy érdemes volt-e :-)


Szóval, először is szelektáltam a kockákat.




Aztán nagyjából összeraktam a két építményt, majd pillanatragasztóval egymáshoz rögzítettem a kockákat:








Lefestettem őket fehérre, fehér akrilfestékspray segítségével, két rétegben.





Teljes száradás után pedig az egyikre a kedvenc csipkeszalagomat ragasztottam, két gombbal:





A másiknál pedig fogtam a fekete alkoholos filcemet, és mindenféle cirádás mintákat rajzoltam rá.
Ez a kedvencem... örülök, hogy nekikezdtem :-)











16 megjegyzés:

  1. Szóhoz sem jutok! De mégis!!! Afenébe, hogy az enyémek kinőttek már belőle, és elajándékoztam a kockákat! :)))

    VálaszTörlés
  2. Megint csodaszépet alkottál:) Nagyszerű ötlet!

    VálaszTörlés
  3. Micsoda ötlet:))csodaszép lett mindkettő!

    VálaszTörlés
  4. wow, klassz ötlet! a utolsóba a vastag tömbgyertya ugye nem fért bele, mert a lyuk, ahogy láttam mindkettőnél ugyanakkora...? csak a tetejére raktad?

    VálaszTörlés
  5. Hú, nagyon jó öltet, és nagyon szép lett az eredmény!

    VálaszTörlés
  6. Csilla, nagyon örülök, ha ezt érzed :-)

    Ari, valahogy én is így érzem, folyton új meg új helyekre pakolgatom a gyertyatartókat, ahol jobban érvényesülnek :-)

    Latinka, köszönöm szépen :-)

    Hajnalka, igen, csak ráraktam. Először ebbe is olyan magas vékony gyertyát tettem, mint a másikba, de szebben mutatott így ezzel....

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szépek lettek! Megkérdezhetem, hogy milyen márkájú akrilfestéket használsz, hogy ilyen szépen fed és fényes? Én is próbálgattam otthon alkotni mindenfélét, de az lett, hogy nem túl szép, csíkos dobozaim lettek (tejesdobozból pl.). Sem a fehér, sem később a többi réteg nem lett szép. Vagy bennem van a hiba, vagy az ecsetben, vagy a festékben, még nem jöttem rá, melyikben.
    Olyan jó neked, hogy elnézegetve valamit rájössz, hogy mit is készíts belőle. Én most így ülök pár napja, persze csak átvitt értelemben, egy szétszabdalt fitnesz labda fölött. Olyan jó vastag gumiból van, szép kék és a belseje tök sima felületű. De jó lenne valamit készíteni belőle...

    VálaszTörlés
  8. Margaretta, este otthon megnézem a márkákat, és megírom! Ha nagyon csíkosan tudsz csak festeni, esetleg egy pici vízzel higíthatod az akrilt, de csak picivel, különben folyós lesz. Az is megoldás lehet, ha nagyon puha ecsetet használsz.
    Mostanában a nehezebben bevonható felületeket (pl. tejesdoboz, fém, műanyag) úgy festem, hogy ecsettel átfestem egy rétegben tégelyes vagy tubusos akrilfestékkel, aztán száradás után még egy rétegben lefújom spray-s akrilfestékkel. Így a csíkok is elfedődnek, és szép egyenletes lesz a felület.
    A fitneszlabda nagyon izgalmas alapanyagnak hangzik, ne add fel, egészen biztosan kitalálsz belőle valami szuper dolgot! Az ilyen kihívások a legjobbak :-)

    VálaszTörlés
  9. És ismét egy hatalmas ötlet!!! Függő lettem! Minden nap lesem, mi újjal rukkolsz elő, és közben csodálom ezt a fantasztikus kreativitást, ahogyan alkotsz és "újrahasznosítasz"! Gratulálok!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon szép lett és az ötleteid fantasztikusak.

    VálaszTörlés
  11. Azért én kíváncsi lennék a fiúk arcára akkor is, amikor meglátták a végeredményt! Gyönyörűek! Csengének most vettünk karácsonyra ilyen építőkockákat. Ha esetleg nem köti le túlzottan, lehet, hogy elcsenek majd tőle néhányat! :)

    VálaszTörlés
  12. Szia,
    tegnap találtam rá a blogodra és el vagyok ragadtatva. Nagyon ügyes vagy, köszi, hogy megosztottad velünk. :)
    Ági

    VálaszTörlés
  13. Margaretta, még az előzőhöz: Pentart akrilfestéket használok, ez nagyon jó minőségű, csak ajánlani tudom.

    Szti, köszönöm, én nagyon örülök, hogy függő lettél :-)

    Vali, köszönöm szépen!

    Hankka, hát Neki nagyon tetszett, az biztos... az jó, hogy vettetek, nemsokára te is készítheted a gyertyatartókat :-)

    M&M, én örülök, hogy megoszthatom veletek :-) Köszönöm!

    VálaszTörlés
  14. Na, most igazán bánom, hogy nincs gyerekem, igy nincsenek kockák sem, amit lenyúlhatnék tőle :) (na jó, nemcsak ilyenkor bánom). Majd körülnézek ismerősöknél, mert ezt mindenképpen ki kell próbálni :))

    VálaszTörlés
  15. Ildi, ha van ott gyerkőc, biztosan tudnak adni ötven-száz darabot :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...