2011. november 29., kedd

Filcpárnácska-díszek kevés varrással


A múltkor, amikor hópelyheket próbáltam kivágni papírból - sikertelenül, mert mindig addig cifrázom, amíg egyszer csak rájövök, hogy gyakorlatilag teljesen használhatatlanra vágtam a papírt -, jutott eszembe, hogy tulajdonképpen ezeket filcből is el lehetne készíteni. Ennek az előnye az, hogy a filc kevésbé hajlamos átszakadni, viszont ha a kivágott formákat még rá is varrjuk egy másikra, olyan csinos díszeket kapunk, mintha egy hozzáértő készítette volna. Értem ezalatt azokat, akik valóban szépen kézimunkáznak - mindig irigyelni fogom őket, ez az a terület, ami nekem valahogy nagyon nem megy. Szerencsére a következő díszhez elég a legegyszerűbb fércöltést tudni, és ezzel legalább nem vallok kudarcot... ha van kedvetek, lássatok neki - még a férceléssel együtt is nagyon-nagyon gyorsan megvan.

Kell hozzá kétféle színű filcanyag, egy éles olló, tű, hímzőfonal, vatta.


A fehér (de tetszés szerint bármilyen színű) filcből köröket vágtam ki.





A köröket négybe hajtottam, és mindenféle mintát, cikkcakkot és lyukat vágtam bele, hasonlóképpen mint mikor gyerekkorunkban nyírtuk a papírcsipke-terítőket.





A kivágott mintákat ráfektettem egy darab piros filcre, majd pár pötty pillanatragasztóval hozzá is rögzítettem. Ezután pár mm-rel a szélétől körbevágtam (a képen még a körbevágás előtt).





A kivágott piros-fehér kört a fehér filcre tettem, és kivágtam belőle egy ugyanakkora darabot, mint amilyen a mintás rész:






A mintás és a fehér kört fércöltésekkel elkezdtem összevarrni. Amikor már csak kb. 2-3 cm-es rés maradt, vattával kitömtem a formát (nem túl pufira):





Végül pedig bevarrtam a rést, és elkészítettem a többit is. :-)




Szép lehet fekete-fehér vagy barna-krémszínű változatban is, de bármilyen harmonizáló színpárral ki lehet próbálni, tényleg hamar elkészül.
Szárított levendulával töltve pedig egészen különleges ajándék is készülhet belőle. :-)






7 megjegyzés:

  1. Levenduláslány levendulával töltené, de karácsonytájt szegfűszeggel, fahéjjal sem lenne utolsó.. :D

    Amúgy csak biztatnálak a kézimunkázásra: a kézügyességed és kreativitásod megvan hozzá. Amikor én nagy vehemenciával nekiestem a (kézi/gépi) varrásnak, egy 10 cm-es szakaszt nem tudtam egyenletesen végigvarrni a géppel. Most sem nagyon (:D), de rájöttem, hogy talán nem is kell. Azt hiszem, nem szerénytelenség, hogy azért szépen elboldogulok. Biztos vagyok benne, hogy Te is így járnál. ;)

    (Magvannak az antik csészikéim a koszorúhoz! ;))

    VálaszTörlés
  2. fantasztikusak! ihletet adtál hasonló elkészítéséhez!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jók, azt hiszem csinálok párat. Remélem ebben unokahúgaim is segítségemre lesznek.
    Köszi az ötletet!

    Viki

    VálaszTörlés
  4. Ehhez azért jócskán kell türelem, de Neked persze van is. Nagyon édesek lettek és persze sikerült becsempészni egy kis levendulát. :-)

    VálaszTörlés
  5. Vajon miért pont levendulát...? :) Nagyon szépek lettek, ebben a színösszeállításban is, de szuper lehet az ajánlott fekete-fehér variáció is! :)

    VálaszTörlés
  6. Mónika, köszönöm...

    Vacskamati, igen, mindegy, de minél illatos, annál jobb :-) Jó, akkor igyekszem nem feladni ezt a varrásdolgot, végül is igazából nagyon tetszik, csak minden alapom hiányzik hozzá... viszont az antik csészécskéid miatt erőt kellett vennem magamon, hogy ne öntsön el a sárga irigység, egyszerűen meg kell mutatnod majd azt a koszorút :-)

    Hajnalka, örülök, mindig ezt érzem a legnagyobb eredménynek a blog kapcsán, ha valaki továbbgondolja, és alkot valami szépségeset....

    Viki, úgy örülök, hogy tetszik :-) Nagyon-nagyon szívesen!

    Katuci, türelemből tényleg jól vagyok eleresztve, és igen, a levendula sosem maradhat ki :-)

    Hankka, erős a kísértés, hogy megcsináljam fekete-fehérben is, főleg amióta legyártottam ebben a két színben egy egész koszorút - holnap megmutatom...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...