mobilszalagadsense

2011. november 18., péntek

Adventi koszorú papírgurigákból


Annyiszor írtam már a vécépapír-gurigákról, hogy hirtelen meg sem tudnám számolni, de amiről ma írok, az remélem az, amiről minden vécépapír-guriga álmodik így novemberben. :-) Az ötletet igazából ti adtátok, mert a gurigás ajtókoszorús bejegyzés után többen is megkérdeztetétek, adventi koszorút nem lehetne belőle készíteni....?

Hát ez a kérdés most eldönthető lesz, mert elkészítettem. :-) Nagyon szokatlan és különleges dolog lett belőle, de azt hiszem, szerethető, mert nálunk már többen beleszerettek. A legjobb benne az, hogy az alapot akármilyen díszítéssel el lehet látni, bármilyen színre lefesthetitek, nem hullik belőle semmi hetek múlva sem, kifejezetten természetes látványt nyújt, és ha kiszolgálta az idejét, egy szelektív gyűjtőben környezetbarát módon megválhatunk tőle.

De azt hiszem, a miénktől mi egyhamar nem fogunk megválni. :-) Egyre persze figyelni kell: az alapanyag fokozottan tűzveszélyes (hiszen papír), ezért nem szabadon álló gyertyát tettem rá, hanem illatos mécseseket. De azért magára így se hagyjuk a koszorút, különösen ha gyerek is van a közelben.

Anyagszükséglet ahhoz a verzióhoz, amit én készítettem (de persze mindenki változtasson kedvére ezeken): vécépapír-gurigák, akrilfesték, spray-s akrilfesték, 4 mécses, termések-levelek, vattagombócok, ragasztópisztoly.


Először is a már többször leírt módon készítsük el a virágformákat. A vécépapír-gurigákat nyomjuk laposra, vágjuk négy egyenlő darabra. Az így keletkező "szirmokat" ragasztópisztollyal ragasszuk össze - egy virághoz öt  sziromra lesz szükségünk.





Készítsünk összesen 9 db virágot. Fessük le őket akrilfestékkel fehérre, majd száradás után két adagban ragasszuk őket kör alakban egymáshoz - az egyik "körben" öt virág legyen, a másikban négy.





Tegyük a kisebb kört a nagyobbra, és a ragasztópisztollyal a lehető legtöbb ponton rögzítsük őket egymáshoz.





A ragasztópisztollyal ragasszuk rá a mécseseket is.





Ezután jöhet a levelek (nálam magyal, úgyhogy némi vérveszteség is járt vele :-) ) felragasztása:





Akár már így is jó lehet - a puritánabb díszítés kedvelőinek -, de én tettem rá még csipkebogyót is:





Ezután fogjuk a spray-s akrilfestéket, és az egészet lefújjuk. Ha a fehéret választjátok, nem kell vastagon fújni - úgy lesz szép, ha egy kicsit, halványan áttűnnek az eredeti színek.

Végül még tettem rá pár vattagombócot - ettől olyan légiesen vidám lett az egész, de persze ez is elhagyható.

Ezzel készen lett ez a nagyon rendhagyó adventi koszorú - és nem szoktam ilyet mondani, de higgyétek el, élőben még szebb. :-)







30 megjegyzés:

  1. Én is nagy WC guriga felhasználó vagyok (tudtad, hogy van egy egész blog, ami erről szól? :D), de amikor elkezted sorolni a hozzávalókat.. és hogy adventi koszorú.. nagyon szkeptikus voltam, hogy ebből valami szép is kisülhet. (Amúgy nem is tudom, miért, Nálad csak szép dolgokat láttam.. :D) És persze, most is. Remekül néz ki. Nekem a klasszikus piros-fehér-zöld verzió kicsit jobban tetszik, de a fehér is nagyon jól néz ki.
    (Amúgy meg, a sima adventi koszorú is gyúlékony, szóval ezt sem lehet negatívumként felemlegetni.. :D)

    VálaszTörlés
  2. Vianne, úgy örülök, hogy tetszik :-)

    Vacskamati, nem tudtam, de máris megkeresem, nagyon köszi az infót! Igen, első körben beírtam a bejegyzésbe, hogy a kicsit megszáradt "rendes" adventi koszorú is nagyon gyúlékony, de ezzel olyan negatív lett a bejegyzés, hogy inkább kitöröltem azt a részt :-D

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikus ötlet, köszönöm! Legszívesebben azonnal nekikezdenék:)

    VálaszTörlés
  4. Ne keresd.. :D http://tpcraft.blogspot.com/

    VálaszTörlés
  5. Lefújás előtt is nagyon tetszett, de utána végképp, olyan szép és letisztult lett tőle.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szép lett!!! Én is legszívesebben nekikezdenék a gyerekekkel, mi is gyűjtjük a gurigákat már jóideje :). Nem akarsz vele nevezni Colette játékára? http://ludvignicolette.blogspot.com/2011/11/adventi-jatek.html

    VálaszTörlés
  7. Csatlakozom borsoo-hoz! Pont ezt akartam kérdezni én is. Szerintem tuti nyerő a koszorúd. Izléses, szép, ötletes! :-))

    VálaszTörlés
  8. Naggggyon tetszik! :) Nálam is napirendre kerültek a különböző koszorúk, és őt is nagyon szeretném elkészíteni. Köszönöm, hogy vagy, hogy kreatív vagy, és hogy ezt meg is osztod velünk! :)

    VálaszTörlés
  9. Yoen, igazán szívesen :-)

    Vacskamati, köszi szépen, nézem is!

    Katuci, én is így éreztem... idén a fehér-natúr díszítés nagyon megfogott, most valahogy ebbe vagyok beleszerelmesedve :-)

    Borsoo, szerintem kezdjétek is el akkor, ha van alapanyag, határ a csillagos ég :-) Köszönöm a tippet nagyon, már meg is néztem :-)

    Szti, köszi szépen, akkor nevezek, ha már ilyen kedvesek vagytok :-)

    Eszter, a legnagyobb örömmel teszem, úgyhogy én köszönöm....

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm, hogy becsatlakoztál a közös játékba is!
    A koszorúd teljességgel tökélete példája az újrahasznosításnak, nekem nagyon tetszik.
    Kitettem a képét a virtuális kiállításon, és szeretnélek kérni, hogy Te is hivatkozzál majd ránk egy link erejéig:-) Előre is köszönöm! Colette

    VálaszTörlés
  11. Nagyon boldog vagyok, hogy beneveztél Colette játékára mert így ráleltem a blogodra! Szenzációs ez a "koszorú". Megnéztem a tavalyit is a csészékkel, mit mondjak, oda vagyok tőle! Gratulálok a sok ötletes szépséghez, és köszönöm hogy megosztottad velünk! :)

    VálaszTörlés
  12. Atyavilág, de gyönyörű! Mióta rádtaláltunk, gyűjtjük a gurigákat. Az ajtókoszorú már majdnem kész, de szerencsére maradt és gyűlt is még guriga, úgyhogy adventi koszorúnk is lesz! Nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
  13. Nagyon szép! és igen! tudtam én, hogy gyűjtenem kell a gurigákat!! :)))

    VálaszTörlés
  14. Visszajöttem megnézni még egyszer :) és csak annyit fűznék hozzá még , remélem nem haragszol meg, hogy azok a pirosak bizony madárberkenye termések én úgy látom (kibújt belőlem a kertész, bocsánat).

    VálaszTörlés
  15. galagonya is lehet még, ha kis bokorról szedted :)

    VálaszTörlés
  16. Colette, én köszönöm, és örülök, hogy tetszik a koszorú! A játékfelhívást már ki is tettem az oldalsávba, remélem, minél többen jelentkeznek majd!

    Györgyi, köszönöm szépen a kedvességedet, remélem, találsz még olyasmit itt, ami megtetszik :-)

    Hankka, úgy örülök, hogy megvalósítjátok!Nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz! :-)

    Csilla, ez egy szuper alapanyag, én egyszerűen imádom,de nálunk mindig hiány van belőle, annyi mindent készítek szegény gurigákkal, szóval szerintem tényleg érdemes gyűjteni :-)

    Borsoo, becsszavamra állítom, hogy a kapunk melletti vadrózsabokrokról vannak a bogyók :-) Ezek nyáron sok pici, édes illatú rózsát hoznak csokrokban, és azok helyén lesznek ezek a kis bogyókupacok! De tényleg nagyon hasonlít a madárberkenyére így megszáradva!

    VálaszTörlés
  17. Csodás! Egyszer még huszonéves koromban lángra kapott egy pillanat alatt egy karácsonyfa, mert a csillagszóró szikrája ráesett a vatta hópamacsra..ijesztő volt az a pár másodperc. Szóval vatta nélkül készítem el ha lesz rá időm és kipihentem az ajtódísz okozta fáradalmakat.
    A blogom facebook oldalán láthatsz egy képet a végeredményről. El is határoztam, hogy egy egész bejegyzést szentelek neked és annak, hogy neked köszönhetően naponta alkotunk a gyerekekkel (vagy egymagamban amolyan terápia képpen :-)) Merthogy készen vannak Hanna meghívói is és van már kesztűbabánk is..
    Ölellek!

    Ági
    ui. Vacskamati tp rollos blogja nagy kedvencem, bizony sokat inspirálódtam onnan (is).

    VálaszTörlés
  18. Nagyon szuper, én is elkészítem.
    Különben a gyúlékonysághoz annyit fűznék hozzá, hogy mivel kis gyermekem van, én beszereztem elemes mécseseket, ezek nem égetik meg a gyerek kezét és nem gyújtják fel a lakást.

    VálaszTörlés
  19. Nagyon érdekes, amit a bokorról írsz, azt hiszem én még nem láttam olyat. Megtennéd, hogy egyszer, majd vmikor (mondjuk jövő nyáron..addig izgatottan várok :) )lefényképezed nekem a bokrot? Nagyon érdekel milyen rózsa lehet...hadd tanuljak!!!

    VálaszTörlés
  20. Ági, ez tényleg rémisztő lehetett... viszont a gurigakoszorútok tökéletes lett, nagyon tetszik! És máris meghatódtam attól, amit írtál, köszönöm, nagyon-nagyon jólesik. De valahogy annak örülök a legjobban, hogy azt írod, neked is terápia... valahogy én is ezért csinálom ezt, megnyugtat, boldoggá tesz, kiteljesít. Még ha másoknak ez néha furcsa is...

    VálaszTörlés
  21. Névtelen, azok tényleg teljesen biztonságosak lehetnek, én még nem is láttam ilyeneket, de jól hangzik.

    Borsoo, persze, szívesen :-)

    VálaszTörlés
  22. Fantasztikus lett, sokkal látványosabb, mint az képzelni tudtam volna. Köszönöm, hogy elkészítetted!

    VálaszTörlés
  23. Ildi, én örülök, hogy elkészíthettem, nagyon jó kis munka volt, szerettem....

    VálaszTörlés
  24. Nagyon finom és esztétikus alkotás! Konceptuális és esztétikus egyszerre...

    VálaszTörlés
  25. Elemes teamécsest a KIK-ben vettem tavaly, ha jól emlékszem 290 ft volt 2 db.

    Közben elkészítettem az irodánkba a koszorút, nagy sikere lett. Olyannyira, hogy reggel az óvónénink is levette a mintát és másnapra a gyerekek is elkészítették az ő kis koszorújukat.

    VálaszTörlés
  26. Kedves Szemkép,köszönöm a pozitív véleményt... jó érzés megmutatni, hogy felesleges, teljesen hétköznapi dolgok újrafelhasználásával is születhetnek érdekes dolgok.

    Névtelen, úgy örülök, hogy elkészítetted és sikere volt! És még a gyerekek is meg tudták csinálni? De jó, pedig azt hittem, ez nehéz még a gyerkőcöknek!

    VálaszTörlés
  27. Kedves Levendulalány! Ötleted alapján a gyerekekkel mi is elkészítettük, persze korántsem olyan szép, mint a tied, mégis nekünk a legszebbek egyike, mivel mi készítettük! Köszönjük az ötletet!

    VálaszTörlés
  28. Megnéztem a képet, Hankka, és szerintem gyönyörű lett! Olyan jó, hogy elkészítettétek,
    úgy örülök neki!

    VálaszTörlés
  29. Kedves Levendulalány!
    A mai napon ennek és a "papírguriga-koszorú" bejegyzésnek a hatására elkészítettük a saját verziónkat kb. 85 alsós gyerkőccel. :) Nem volt egy egyszerű menet (legalábbis nekünk, felnőtteknek), de nagyon tetszett nekik és élvezték, kiélték rajta a kreativitásukat, nem ragadtak le a zöld, piros, fehér verziónál, amit mi ajánlottunk, mindenféle színárnyalatban készültek asztaldíszek. Köszönjük az ötletet! :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...