2011. november 30., szerda

Adventi koszorú - háromszor


Bár a múltkori, vécépapír-gurigákból készített koszorú nagyon a szívemhez nőtt, azért a koszorútéma nem hagyott nyugodni. Mindenképpen szerettem volna egy olyan igazi, hagyományos típusút is készíteni, amit leginkább country-irányba szerettem volna elvinni. Aztán kigondoltam egy olyan változatot is, amin egy kicsit rajta van az angyalok érintése... és végül, ezután a két, nem különösebben újító stílusú koszorú után szerettem volna valami nagyon nem szokványosat is készíteni, úgyhogy ezt végül papírból hajtottam meg.
Meg is mutatnám nektek ezt a három koszorút, ha nincs ellene kifogásotok :-)



1. Monokróm


Ez készült utoljára, papírból. Nem mondom, hogy ezt tenném az ünnepi asztal közepére, de kísérletnek mindenképpen érdekes. Fekete-fehér mintás papírokból vágtam ki csíkokat különböző szélességben, harmonikaszerűen meghajtogattam őket, a végeket összeragasztottam, így alakultak ki a körök. A közepükbe ezüstpapírból kivágott hópelyheket ragasztottam, és az összes kört felrögzítettem egy feketére festett kartonkarikára.
A négy mécsest ragasztópisztollyal helyeztem fel, és ezzel készen is lett - elsőre nem voltam érte oda, de minél tovább néztem, annál inkább megtetszett :-)









2. Country


Egy dús fenyőalapra került a díszítés: piros pöttyös masnik, sok kis gomba, szárított narancskarikák, dió, ágacskák, fafigurák, pici tobozok, ánizscsillagok és négy krémszínű gyertya. Ez már nagyon tetszett, de végül elvittem az egyik barátunknak ajándékba, köszönetképpen, amiért elhívott minket egy csodálatos hálaadásnapi vacsorára.












3. Angyali érintés


Végül ez a koszorú lett a mi ünnepi koszorúnk. A különlegessége az, hogy nem tettem rá semmilyen masnit, viszont helyettük angyalszárnyakat ragasztottam a zöld gyertyák alá - ettől hihetetlenül légies és finom lett az egész koszorú, azonnal beleszerettem. Kerültek még rá diók, nyírfacsillagok, pici fehér farózsák, almakarikák, pár kis csipkevirág, apró tobozok, vadgesztenyehéjak, ánizscsillagok.












Nálatok milyen lett az adventi koszorú? Formabontó, hagyományos vagy valahol a kettő között?


16 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik mindegyik, de a második és harmadik a kedvenc!! Felraktam én is a sajátunkat, szerintem elég rendhagyót készítettem, de a picur Annám kedvére akartam tenni és imádom a végeredményt! :))

    VálaszTörlés
  2. huh, hát az enyém idén tán nem hagyományosra sikeredett, mivel semmi zöld(fenyő és tsai) nem került bele...épp betegek voltunk, nagyon nem mászkáltunk se gyűjteni kint vhol, se venni virágárustól, so
    maradt az, ami itthon fellelhető volt...nyárról maradt narancssárga koszorú (rafia és vmi vesszőből hajtogatva asszem), zöld filccsipke (leveles, madárkás mintázattal), virágboltban használatos moha színű dísztextilféleség, őszi termések, amiket úton út félen gyűjtöttünk nem is oly rég, facsipeszkék gombával, pár mandula héjastul (szintén járdán találtunk párat), stb...amolyan fészekszerű, férjem szerint torta szerű lett, sima 4 db fehér tömbgyertyával...

    A Te zöld gyertyásod igazán tetszik! vmi trend most a zöld gyertya? elég sok blogon, helyen láttam most zöldet... a country-s nagyon bejön színvilágban!!
    A hálaadás ünnepség milyen volt? hagyományos? amerikai emberkékkel?

    VálaszTörlés
  3. Hú, mindhárom nagyoin szép lett. Nekem mégis az első lett a kedvencem. Én bevallom, mint mindig, most is csúszásban vagyok vele, de igyekszem elkészíteni mihamarabb. :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek, mindegyik más valamiért tetszik: az első az eredetiségéért és a hajtogatás miatt, a második színvilágában, a harmadik meg tényleg olyan angyali, olyan gyengéd, kedves. Olyan jól össze tudod válogatni a színeket, rávalókat.
    A miénk a lehető leghagyományosabb:-) Egyszerű, de koszorú.

    VálaszTörlés
  5. Óóóóóóóóóóóóó, a máááááááásodik valami gyönyörűűűség!:)))

    VálaszTörlés
  6. Szépségesek!
    Ma elindítottam egy láncolatot a facebookon, remélem nem gond. Egy unokatestvéremnek ajánlottalak mint kedvenc blogomat, és most látom hogy cirka egy óra alatt már jó páran megosztották a linket. :)

    Anna

    VálaszTörlés
  7. A mi koszorúinkat láttad, a tieid gyönyörűek, mindhárom! Nekem személy szerint az első tetszik legjobban, annyira különleges, elegáns! :)

    VálaszTörlés
  8. Barbi, megnéztem a tiédet, és igazán nagyon édes lett, Annának biztosan tetszik! Az én Nagyobbikom is Anna :-)

    Hajnalka, ahogy így leírtad, a koszorútok nagyon jól nézhet ki, olyan ízlésemre való.... hát, őszintén szólva nemtom, trend-e a zöld gyertya, nekem csak tetszett, és megvettem :-)
    A hálaadás abszolút hiteles volt, egy angol séf készítette a menüt, csupa amerikai étellel, és mennyei volt....

    Katuci, legfeljebb egyszerre két gyertyát gyújtotok majd meg :-) Arra gondoltam, vannak, akik mézeskalácsból készítenek koszorút, de neked biztos, hogy a csodás bonbonokból kellene...

    Gerdi, köszönöm szépen a kedves szavakat, én is pont így éreztem...

    Szepyke, csak nem közel áll az ízlésedhez? :-) :-)

    Anna, dehogy baj, sőt, köszönöm szépen, nagyon kedves ez tőled! :-)

    Hankka, nekem nagyon tetszettek a tieitek is! Olyan jó, hogy ezt írod, azt hittem, az első nem is fog tetszeni senkinek :-)

    VálaszTörlés
  9. Az én idei koszorúm sem mondható hagyományosnak, filcből készítettem az alap tartót, semmi koszorú. Nem lett rossz, de ... Jövőre azért maradok a hagyományoknál. Fent van a blogomon, ha szeretnéd megnézni.
    A tieid csodásak, a második a kedvencem :)

    VálaszTörlés
  10. Hát ha szeretnéd meglesni enyémet, h milyen lett s hogy is készítettem nagy vonalakban, akkor itt a linkem erről a "momentumról": http://bogarasbogarak.blogspot.com/2011/11/advent-vasarnap-no1-kozeledtere.html

    VálaszTörlés
  11. Ildi, nagyon egyedi és különleges lett, és nagyon jó ötlet az üvegtartó, mert így legalább nem kell spórolni a gyertyával az adventi estéken, hanem simán utántölthetőek...

    Hajnalka, az a filcszalag nagyon jó, nem is láttam még ilyet!

    VálaszTörlés
  12. Nálunk is többféle koszorú készült. Egy természetes anyagokból és egy gyors talpas poharakból. Egy hagyományos gyerekkéz által és egy mézeskalácsból ajándékba.
    Fotóztam is: http://mezeiorsi.blogspot.com/2011/11/mit-is-jelent-az-advent.html

    VálaszTörlés
  13. Ja és az első tetszik a legjobban. Egyedi, hangulatos és kifinomult :)

    VálaszTörlés
  14. Orsi, a talpas poharas máris kedvencem :-)

    VálaszTörlés
  15. Én nagyon konzervatív vagyok ebben a kérdésben. Nekem az adventi koszsorú nem csak dekoráció, hanem egy beszélő jel. A koszorú kör alakja a tökéletességet fejezi ki, a zöld szín az élet jele, amelynek megszületését várjuk, a gyertya az önmagát szétosztó lét szimbóluma, a fehér színe pedig a tisztaságra hív. A három lila szalag a bűnbánat színe, hogy ne csak a lakásom legyen kész az ünnepre, hanem én is. Az egy rózsaszín szalag pedig az öröm színe, ami egy kis elővétel az ünnepből. Egyébként semmi dísz, hiszen a készület ideje puritán, hogy annál nagyobb legyen az ünnep pompája. Sok szép koszorút látok, de mind saját magáról, és a készítőjéről üzen, Én többre vágyom. Márta

    VálaszTörlés
  16. Kedves Márta, azt gondolom, ezt mindenki maga dönti el... Én éppen azt érzem, azzal jutok közelebb a karácsony lényegéhez, hogy beleteszem a szívemet-lelkemet a készített tárgyakba, így az adventi koszorúba is. De egyébként igazad van, a koszorúk valóban a készítőjükről üzennek - az enyémek arról, hogy sok időt és gondot szántam arra, hogy kifejezőek legyenek, mert számomra a karácsony az év legnagyobb ünnepe, és szeretném megadni neki a lehető legtöbb figyelmet. Viszont azt gondolom, a koszorú külseje egyáltalán nem befolyásolja az ünnepben történő elmélyülést: ki így készíti, ki úgy, ahogy közel érzi magához. A lényeg pedig nem ettől függ, az belül van...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...