mobilszalagadsense

2011. október 11., kedd

Őszi nass


Tegnap befűtöttünk, jó volt érezni a padlóból kiáradó meleget. A kicsik a vacsora mellé meleg kakaót kértek, mi pedig kint raktunk egy nagy tüzet... begyűjtöttem a rózsákról a csipkebogyókat, percekig néztem elvarázsolva a repkény ragyogó vörösét a kerítésen, és csokrokba kötöttem a levágott zsályákat. Ma valahogy minden a télre készülődött a szívemben, de nem szomorúan, hanem olyan békességesen boldogságosan, biztosan ismeritek ezt az érzést.... És mivel úgy éreztem, ehhez a hangulathoz kell valami kényeztető rágcsálnivaló, sütöttem valamit, ami persze most véletlenül sem lett édes, hiszen annyi édes dolog vesz most körbe. Sós rágcsálnivaló lett tehát, és annyira finom, hogy nagyjából az egész elfogyott a sütéstől számított 5 óra alatt :-)


Diós-kéksajtos kekszek


Hozzávalók:

10 dkg vaj
12 dkg kéksajt
12 dkg dió
22 dkg liszt
1 tojás
fél dl víz
frissen őrölt bors
1 teáskanál só


Elkészítés:

A sajt és a dió kivételével a hozzávalókból tésztát gyúrunk. Amikor összeállt, mehet bele már az összedarabolt dió és a felkockázott sajt is. A masszából formáljunk rudat, tekerjük fóliába, és tegyük egy órára a hűtőbe.
Melegítsük elő a sütőt 180 fokra, tegyünk sütőpapírt a tepsibe. A rudat vágjuk kb. kisujjnyi vastag szeletekre, az így kapott korongokat kicsit lapogassuk meg, és tegyük a sütőbe.
Nálam 18-20 perc alatt sültek meg. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...