2011. október 15., szombat

Októberi Kifőztük és a mi saját készítésű kandallónk


Megjelent az októberi Kifőztük! Az ingyenesen letölthető gasztromagazinban ebben a hónapban középpontban a sör, a gesztenye, a szőlő és a szilva, és számtalan finomság, ami ezekből készíthető. Most a receptek mellett egy gesztenyés nyereményjáték is várja az olvasókat, úgyhogy töltsétek le, böngésszétek át, ezúttal is érdemes! :-)




http://www.kifoztuk.hu/


Borzasztóan szeretem ezt az este bekuckózós időt. A legjobb az benne, hogy meggyújtjuk az én imádott kandallómban a gyertyákat, és egy teával elé telepedünk.
Persze, ne képzeljetek olyan szuperspeckós kandallót, semmi puccosság, semmi modernség, sőt, nem is igazi kandalló, mert a kéményünk nem alkalmas a bekötésre, úgyhogy csak gyertyák égnek benne, de mi nagyon szeretjük. És ennek is története van...

Sokáig rágtam az Ő fülét, hogy szeretnék egy kandallót, de semmi komolyat, anyagiak és alkalmas kémény híján csak egy olyan látszatkandallót, amiben gyertyák égnek. Megérdeklődtük néhány helyen, mennyi lenne egy sima, egyszerű kandallókeret, de még ennek az árától is rémülten eliszkoltunk, úgyhogy továbbra is csak a hosszas álmodozás maradt. 
Egy napon szólt egy ismerősünk, hogy bontja a régi házát, és nem kellene-e nekünk egy adag bontott, sokéves tégla ajándékba... hát nekem persze, hogy kellett! Életem végtelenül türelmes és elnéző társával hazaszállíttattam a megfelelő mennyiségű kopott, ódon téglát, és mondtam, na, itt az idő, vegyünk cementet vagy ragasztót vagy mittomén, és építsük meg azt a kandallót MI.

Csodával határos módon Ő még ezen a ponton sem bánta meg, hogy nyolc évvel ezelőtt beígérte nekem a jóban-rosszban-holtomiglant, ehelyett türelmesen magyarázni kezdte, hogy a kandalló nem legó, hogy egymásra pakoljuk az elemeket, összekattintjuk, és aztán boldogan reklámmosolygunk az idilli gyertyafényben, hanem  kell hozzá némi szakértelem is, ami hiányzik mindkettőnkből (bár úgy éreztem, ez durva csúsztatás, mert a reklámmosoly nekem igenis menne).

És ezen a ponton jelent meg a végzet, a sors, a jó szerencse angyala a szomszédunk képében, akinek Ő elmesélte az én kandallóépítős mániámat. Drága szomszédunk erre csak annyit mondott, ő annak idején kőművestanoncként kezdte a pályáját, igaz, azóta sem fogott vakolókanalat a kezébe, de ha én annyira szeretném azt a kandallót, hát álljunk neki hárman, aztán majd csak lesz valami.
Úgyhogy nekiálltunk, és mivel úgy látszik, a kőművességet elfelejteni nem lehet, szomszédunk valóban szakértő, precíz iránymutatásai alapján megépítettük az én álmaim kandallóját - mi hárman, munka után, négy estén át.
Azóta is a nappalink dísze, és én imádom, úgy, ahogy van. Karácsonykor erről lógnak a névre szóló zoknijaink, tavasszal ennek a tetején üldögélnek a húsvéti tojások, ilyentájt pedig birtokba veszik a mindenféle méretű és színű tökök és ágak.
De a kandallónk legnagyobb erénye, hogy szinte a semmiből épült meg, és csak azért, mert kitartóan álmodtam róla... úgyhogy ha vannak nektek is álmaitok, amelyeket ott dédelgettek a szívetek egyik titkos szegletében - ne adjátok fel soha, egyszer biztosan lesz belőlük valami...





9 megjegyzés:

  1. Gratulálok Nektek, ez valami csodás lett, nagyon tetszik!!! ... és nem mellékesen a páromnak is, talán ha lesz egyszer egy saját házunk, mi is összehozunk egy hasonlót.
    Az ötlet szuper, a kivitelezés úgyszintén, nagyon ügyesek vagytok!

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük szépen, mi is olyan büszkék vagyunk rá :-) Teljes szívemből tudlak biztatni, biztosan meglesz!

    VálaszTörlés
  3. wow, le a kalappal, nagyszerű és egyszerű!!

    VálaszTörlés
  4. A felirat fölötte pedig zseniális!! :D:D imádom! raklapból készült sk vagy vett darab?

    VálaszTörlés
  5. Köszi, Hajnalka :-) Nézd csak, itt írtam a tábla elkészítéséről (Ikea Gorm polc egyébként):
    http://kiflieslevendula.blogspot.com/2011/06/tabla-falon.html

    VálaszTörlés
  6. Hát ez valami fantasztikus!
    Két dolgon gondolkodom: 1., Hová tehetnénk? 2., Hogy győzzem meg a Férjemet, hogy erre égetően nagy szükségünk van!
    Mi is szeretnénk igazi kandallót, de egyrészt helyhiány, másrészt nekünk is lehetetlen a kéménybe bekötni.

    VálaszTörlés
  7. Mariann, szívből drukkolok, hogy a férjed meggyőzhető legyen, mert tényleg annyira szép és hangulatos, hogy bőven megszolgálja a ráfordított időt, energiát és anyagot. Esetleg mutasd meg neki a bejegyzést, hátha akkor kedvet kap hozzá ő is... :-)

    VálaszTörlés
  8. Megkérdezhetem, hogy mekkora magas, meg széles?

    VálaszTörlés
  9. Edit, persze: 130 cm széles és 116 cm magas!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...