mobilszalagadsense

2011. október 5., szerda

Mézeskalácsbonbon


A világon sok jó dolog köszönhette a létét a puszta véletlennek. Teljesen véletlenül találta fel Alexander Fleming a penicillint, Spencer Silver a Post-it cetliket, Percy LeBaron Spencer a mikrohullámú sütőt, és a véletlennek hála, készítettem egy mézeskalácsbonbont, amelyről csak szuperlatívuszokban tudok nyilatkozni.

Véletlenül maradt ugyanis egy doboznyi csokoládés bevonatú mézespuszedli a konyhapulton, ahol rendesen megszikkadt. Kidobni nagyon nem szeretek ételt, úgyhogy tanakodtam fölötte egy pár percig, mit is csináljak vele - gondoltam, jobb híján ledarálom, aztán majd csak lesz valami a morzsával. És ha már ott volt egy adag gusztusos csokis-mézeskalácsos morzsa, kevertem hozzá egy kis mascarponét. Végül még öntöttem bele egy kis kandírozott narancshéjat, rosszat csak nem tesz neki alapon, megkóstoltam - és rögtön tudtam, hogy beléptem Fleming és Silver közé, a véletlenül nagyszerűt alkotók sorába. :-)
Már csak csokoládémázba kellett forgatnom a kis gömbökké formázott masszát, pár órát hűteni - és komolyan mondom, bárcsak a kezemben lett volna a fényképezőgép, amikor Ő megkóstolta... kb. a kicsik születésekor láttam ennyire elragadtatottnak :-)


Mézeskalácsbonbon


Hozzávalók:

200 g csokis tetejű mézeskalács-puszedli
50 g mascarpone
50 g kandírozott narancshéjkocka

A mázhoz:
100 g étcsoki
40 g vaj
egy kevés csokiforgács (opcionális)


Elkészítés:

A mézeskalács-puszedliket késes robotgépben morzsásra aprítjuk. Hozzátesszük a mascarponét és a kandírozott narancshéj-kockákat, gondosan összekeverjük.
A masszából kis gömböket formázunk, és hidegre tesszük.
A mázhoz a csokoládét a vajjal együtt egy kis lábosban megolvasztjuk, és a mézeskalácsos gömböcskéket bevonjuk vele.
Hűtőbe tesszük, két-három óra múlva már kóstolható.




5 megjegyzés:

  1. Ez milyen jó lehet, nagyon sok mindenhez értesz!

    VálaszTörlés
  2. A fentihez kapcsolódva nézz be hozzám, kérlek: http://katucikonyha.blogspot.com/2011/10/dij-pannatol.html

    VálaszTörlés
  3. Nagyon-nagyon köszönöm, úgy örülök neki :-)

    VálaszTörlés
  4. Ezt is megcsináltam, és nagyon finom! Én rögtön dupla adagot készítettem, és így lett 30 db golyó. Köszi - üdv. Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És gondolom, így is villámgyorsan elfogyott :-)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...