2011. október 29., szombat

Lovagvár tejesdobozokból és papírgurigákból


Többnyire olyan ötleteket szoktam írni, amelyeket negyed-félóra időráfordítással el lehet készíteni - nos, a lenti nem ilyen. :-) Persze, ehhez sem kellenek napok, csak a festéssel kell egy kicsit hosszabban bíbelődni, de ha van a családban férfiember-kezdemény, az ő öröméért garantáltan meg fogja érni a plusz idő, ezt megígérhetem.

A dolog előzménye az volt, hogy ugye korábban a Nagyobbik már megkapta az ő kislányos tejesdoboz-királyságát (itt írtam róla) - amit azóta sem használunk írószertartónak, ellenben rengeteg királylány és hercegnő lakik benne -, és olyan nem lehet, hogy a testvére ne kapjon valami hasonlót... úgyhogy arra gondoltam, őt egy kisfiús lovagvárral fogom meglepni.

Ehhez sem kellett semmilyen extra alapanyag, mindössze négy tejesdobozra, négy papírtörlő-gurigára, egy alufólia-gurigára, hullámkarton-lapokra (egyszerű barna csomagolódobozból), kevés kartonpapírra, akrilfestékre, alkoholos filcre, ragasztópisztolyra, pillanatragasztóra, sniccerre, ollóra és pár opcionális apróságra volt szükség.






Először is fogtam a négy tejesdobozt, és sniccerrel ablakokat és ajtókat vágtam rájuk.




A barna hullámkarton-dobozról (fent az első képen ebben vannak a dobozok és gurigák) levágtam a négy felső lapot, a széleiket egyenesre ollóztam, és sniccerrel bástyafal-szerűen bevagdostam a tetejüket. Az egyikre vágtam egy széles kaput is.





Következett a vár sarkán majdan álló négy torony: a négy papírgurigát egyenként bevágtam, olyan hosszan, mint amilyen magasak a hullámkarton falak. Ezután a vágások mellett 45 fokkal vágtam még egy ugyanekkora nyílást. Ez azért kell, hogy a négyzet alapú várfalra egyszerűen csak rá tudjam húzni ezeket a tornyokat, pontosan a négy sarokra.
A kartonpapírból készítettem négy kúpot - ezek lesznek a tornyok tetején. A kúpok csúcsán érdemes hagyni egy pici rést, hogy tudjunk zászlót tűzni rájuk.





Minden elemet lefestettem fehér akrilfestékkel, pacsmagolós mozdulatokkal, ettől szép textúrásak lesznek a falak. :-)





Az elemekre bézs festékkel foltokat festettem. (Ezen ponton életem társa megkérdezte: ebben tehenek fognak lakni? Mondtam, vicceeeeeeeeeees :-) )





Száradás után a fekete alkoholos filccel téglamintát rajzoltam a bézs foltokra.





Jöhetett az összeállítás: először a négy falat ragasztottam össze, ragasztópisztollyal. Ezután a sarkokra ráhúztam a négy papírtörlő-gurigát, és ezeket is odaragasztottam a falakhoz. A tornyok tetejére ráragasztottam a kartonkúpokat.





Beragasztottam az építménybe a tejesdobozokat is:





Az épületek teteje vécépapír-gurigákból készült: a tekercseket hosszában elvágtam, középen meghajtottam, ragasztóval rögzítettem és barnára lefestettem.





A tetőket felragasztottam. Ezen a ponton jutott eszembe, hogy kell egy magas torony is, úgyhogy az alufóliás gurigát is megfestettem, befedtem és beragasztottam a várba, az épületek közé.
Utolsó előtti simításként néhány futónövényt rajzoltam a falakra:





Végül pedig hurkapálcára (pontosabban saslikpálcikákra) filcanyagból kivágott zászlókat ragasztottam, és ezzel készen is lett az újrahasznosított alapanyagokból készült lovagvár. :-)





Az egész készítési folyamat kb. 3 órát vett igénybe - de szerintem vannak olyan apukák, akik szívesen asszisztálnak egy ilyen fiús projekthez, és akkor még gyorsabban befejezhető a lovagvár... :-)






15 megjegyzés:

  1. Ez elképesztően jó lett! Most fedeztem fel a blogodat, egy őszi ajtókoszorút már meg is csináltam, de még van mit tanulni tőled.
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. hát én szóhoz sem jutok a gyönyörűségtől!!!!csodaszép lett,irigylem a kisfiadat:-)

    VálaszTörlés
  3. Mától gyűjtöm a gurigákat!!!!
    Lehidalok az ötlettől, vittem is! :))

    VálaszTörlés
  4. Kedves Levendulalány !

    Én már nem mondok semmit....

    zsuzsa

    VálaszTörlés
  5. Már alig várom, hogy legyen unokám, mert a sarj már kinőtt az effélékből. :o) Elképesztően jó ötlet, és nagyon klassz lett.

    VálaszTörlés
  6. Szia Levendulalány!
    Nagyon tetszik az a vár! :D
    De szerintem fogom látni közelről is! ;D

    VálaszTörlés
  7. Valami boldogság lehet egy kisfiú számára egy ILYEN várral játszani! Gyönyörű lett!

    VálaszTörlés
  8. Ezerszer szebb bármilyen készen vásárolt vagy legos, playmobilos várnál!!!!!!!
    Ezt most csak csodálom, lányos ház vagyunk tudod... de a másik ceruzatartós változatnak nem tudok ellenállni, biztosan belevágok (szó szerint).
    Ölelés,

    Ági

    VálaszTörlés
  9. Csigaszabó, köszi szépen :-) És milyen lett az ajtókoszorú?

    Hajnoc, köszönöm! Hát kíváncsi is vagyok, mit szól hozzá, holnap fogom odaadni neki...

    Barbi, örülök, ha tetszik, nagyon :-)

    Csilla, köszi :-)

    Zsuzsa, de remélem, nem azért, mert nem tetszik...? :-)

    Eta, nagyon köszönöm! Igen, én is pont erre gondoltam, addig jó, míg csinálhatok ilyeneket, mert aztán az unokák érkezéséig nagy lesz a szünet :-)

    Szia, Halimano, örülök, hogy tetszik, és remélem, mielőbb :-) :-)

    Hankka, remélem, az lesz, úúúúgy várom már, hogy odaadhassam neki... köszönöm!

    Drága Ági, köszönöm! Feltétlenül mutasd majd meg a blogon, milyen lett a ti váratok, úgy remélem, hogy szeretni fogják a kislányok... de a te ügyességedet ismerve, valószínűleg el lesznek ragadtatva a kész alkotástól!

    VálaszTörlés
  10. Szia! Már látom is a PM lovakat és lovasokat és a nagy csatákat a plüss-sárkánnyal :D

    Nagyon klassz!

    Nerzsi

    VálaszTörlés
  11. Zseniális!!! Fantasztikusan ügyes vagy! Papír lovagvár keresése közben találtam Rád. :)


    VálaszTörlés
  12. Óóóóóó irtó pöpec a vitézvár! Kár, hogy felvonóhíd nincs hozzá ... na majd legközelebb!

    VálaszTörlés
  13. Uau, que fantástico! Amei, ficou lindo! Criatividade é tudo!

    Também gosto de fazer coisas para meu filho de material reciclado!

    Beijos aqui do Brasil!

    http://porquenaomamae.blogspot.com.br/

    VálaszTörlés
  14. Kedves Levendula lány!
    Nekem már régóta fejemben van egy vár készítése,az anyagok is megvannak hozzá..-sőt az unoka is :)
    Alig várom,hogy hétvégén végre itt legyen,és nekiálljunk.
    Az ötletedet elvittem,és egyben KÖSZÖNÖM is!
    További jó játékkészítést kívánok :Gyöngyi mama

    VálaszTörlés