mobilszalagadsense

2011. október 9., vasárnap

Egy egészen rokonszenves kis pók


Nagyon nem vagyok közeli és meleg barátságban a pókokkal, hozzáállásomat a pók-témához inkább úgy fogalmaznám meg, vagy ők, vagy én. (Pókembert is beleértve.) De a múltkor a Praktikában láttam egy házilag elkészíthető pókhálót egy belevaló, helyes pókocskával, és gondoltam, ez ellen semmi kifogásom sincs, sőt... annyira beleszerettem az ötletbe, hogy némi átalakításokkal el is készítettem.

A következők kellettek hozzá: 3 db hurkapálca, ragasztópisztoly, fekete és fehér akrilfesték, ecset, fekete fonal, egy sörösüvegkupak, egy kis darab kartonpapír, 3 fekete zseníliadrót és egy mogyorónyi gyurmaragasztó (pl. BluTac).


Elsőként a hurkapálcák közepét egy késsel kicsit elvékonyítottam, hogy szebben feküdjenek egymáson, és ragasztópisztollyal középen összeragasztottam őket.




Aztán lefestettem feketére.




Elkészítettem a pókot: a kartonból kivágtam egy kb. egyforintosnyi (szerencsére még mindenki emlékszik rá...) kört, és ezt, valamint a sörösüvegkupakot feketére festettem. Száradás után a kis kört a kupakra ragasztottam, hogy kicsit lelógjon róla. Fehérrel megfestettem a szemet.
Piros papírból kivágtam a keresztet, ezt is felragasztottam a kupak közepére.
A zseníliadrótokat kettévágtam, és ragasztópisztollyal beragasztottam lábnak a kupak belsejébe a végüket.




Megcsináltam a hálót: a fekete fonalat középről kiindulva minden pálcikára párszor ráhurkoltam, majd a mellette lévőre is, és így tovább, egyre távolodó körben, míg kialakult a pókhálóforma.






Amikor elértem a hurkapálcák végéig, megkötöttem és elvágtam a fonalat.
A pókocskát ragasztópisztollyal a háló közepébe ragasztottam, majd amikor megszáradt, egy kis adag gyurmaragasztóval felrögzítettem a konyhaablak sarkába.





Szóval ezzel a kis pókkal még én is meg tudtam barátkozni, a kicsik meg egyenesen rajonganak érte. :-)






1 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik, igazán inspiráló oldalak! Egy apró megjegyzés: a pókocska még két lábat megérdemelne, hogy igazán pókszabású legyen :D
    Jó munkát, tartalmas, szép őszi napokat!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...