2011. október 7., péntek

Dísztök-mécsestartó


A szüleimtől pár napja kaptunk sok kis dísztököt, mindenféle formájúakat és színűeket. Nagyon szeretem ezeket, minden évben alig várom, hogy megérjenek, és a kandalló téglapárkányára tehessem őket.

Tegnap eszembe jutott, milyen igazságtalan dolog, hogy csak a nagy tököket vájják ki lámpásnak, és csak azokba tesznek mécseseket. Elképzeltem, mennyire rosszul eshet ez a kis tököknek, és ha lenne tökügyi ombudsman, nyilván fennhangon tiltakozna a méretügyi diszkrimináció ellen... De gondoltam, én aztán nem fogom kirekeszteni a hangulatvilágításból a kis tököket, úgyhogy kiválasztottam hármat, hogy ők legyenek az úttörők a pici dísztökök mécsestartóvá válásának rögös útján :-)






A mécsest rátettem a kis tök tetejére, és körberajzoltam egy alkoholos filccel.





Kivágtam a kör alakú részt, és kimélyítettem annyira, hogy kényelmesen beleférjen a mécses.





A másik két tököcskét is kivájtam:





Egy tányérra tettem a tököcskéket, pár színes őszi levéllel, gesztenyékkel, makkokkal és csipkebogyókkal együtt.





Este pedig teszteltük a hangulatteremtő hatást is: és ebben semmivel sem maradtak el a nagy Halloween-tököktől. :-)





10 megjegyzés:

  1. Bizton állíthatom, lesznek követői a kis úttörőknek. Nagyon helyesek lettek, főleg a kiegészítőkkel megkomponálva!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, örülök nagyon, hogy tetszenek!

    VálaszTörlés
  3. Jaj de szép!!! Nagyon tetszik, milyen könnyen elkészíthető és annyira szépek a színei is! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm :-) Tényleg pár perc alatt elkészíthető, és az egész tál egy nagy tobzódás az ősz színeiben... úúúúgy szeretem az őszt!

    VálaszTörlés
  5. Hát ez nagyon szép, nagyon hangulatos. teljesen varázslatos :)

    VálaszTörlés
  6. Főleg amikor este meg vannak gyújtva... akkor tényleg igazán varázslatosan néznek ki! Igaz, mindenféle gyertyás világítást annyira szeretek, hogy valószínűleg a középkorban kellett volna élnem :-)

    VálaszTörlés
  7. Elkészült, még egyszer köszönet az ötletért! Három egyforma, egyszerű kis tök, de nagyon szeretjük őket!

    VálaszTörlés
  8. Nagyon szívesen, biztosan nagyon szépek lettek...

    VálaszTörlés
  9. Szeretném megkérdezni,hogy a tökök így tartósak nem penészednek meg???

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az enyémek abszolút nem penészedtek meg, csak megszáradtak idővel - a dísztökök más felépítésűek, mint a sütőtökök, de persze a szabad levegőn (a teraszon) tartottam őket, biztos, ami biztos.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...