2011. szeptember 1., csütörtök

A mohóság és én


Úgy érzem, itt és most jött el az ideje annak, hogy beismerjem: javíthatatlanul és borzasztóan mohó vagyok. Igen. Nincs mit szépíteni a dolgon. Ha valami ízlik, azzal rosszullétig tudom tömni a hasam, ha valamit enni szeretnék, azt AZONNAL szeretném enni, és ha több dolgot szeretnék egyszerre enni, akkor ezt a több dolgot keverem egybe, mindenféle mérlegelés és józan ítélőképesség nélkül, és így tovább. Ma mindhárom esethez szerencsém volt, mindezt egy sütisütés keretében. Jóóó, mentségemre szóljon egy kicsit, hogy az eredmény rendkívül finom lett... de ez is csak arra volt jó, hogy megint addig ettem, amíg azt nem éreztem, az életem hátralevő részében csak szellemi táplálékot szeretnék magamhoz venni, mert a rendes ételekkel egyszer s mindenkorra végeztem. És mivel azt érzem, a mai sütimennyiséget talán úgy két és fél hét múlva sikerül maradéktalanul végigvinnem az emésztés teljes folyamatán (jó, jó, nem megyek bele a részletekbe :-) ), addig nem ígérhetem, hogy kiteszek akár csak egy újabb receptet is. De sebaj, úgyis jó pár kreatív ötlet vár még megvalósításra, addig ezekkel foglalom el magam...

A dolog azzal kezdődött, hogy elfogyott a legutóbbi süti, és a gyomromban rögtön igény keletkezett a következőre. Viszont nehéz napom volt, úgyhogy megállapodtam magammal, csak valami nagyon egyszerű és nagyon gyors jöhet szóba, azaz keksz. Jó. Elővettem az agyamból a létező legegyszerűbb kekszreceptet, és elkezdtem összeállítani, amikor eszembe jutott, hogy van egy zacskó mandula... hát akkor kerüljön bele egy kis mandula, persze, attól még nem lesz bonyolult. Ekkor olvadozó csokidarabkák képe kezdett lebegni a retinám előtt... legyen, egy kis csokit is teszek még bele, még mindig majdnem teljesen hétköznapinak mondható ez a keksz. Na és akkor kinyitottam a hűtő ajtaját, a tekintetem pedig egy zacskó szaftosan édes aszalt szilvára siklott... hát, ott és akkor vesztettem el a játszmát, mert mindebből olyan egy fantasztikusan finom keksz sikeredett, amit aztán nem bírtam abbahagyni. Úgyhogy most úgy érzem magam, mint a tegnap említett Angry Birdsből az egyik nagy, kerek, borúsan röfögő zöld malacka, és azon töprengek, miért is nem bírom időben abbahagyni az édességek evését...
Van még valaki rajtam kívül, aki ennyire mohó, mondjátok?
Persze, ha azt a hozadékát nézem a dolognak, hogy most nem eszem két és fél hétig, akkor hiába juttattam ma magamba 3.687.488 kalóriát, tulajdonképpen a keksz még fogyasztó hatásúnak is mondható :-)

Úgyhogy közlöm most ezt a hétköznapinak indult, de aztán rendkívül finommá váló keksz receptjét, hátha más is belátja, hogy ez egy kimondottan light és egészséges édesség :-)


Mandulás-csokis keksz aszalt szilvával
(jó, így leírva nem hangzik annyira lightnak, belátom... :-) )


Hozzávalók:
(egyszeres adag. Az igazsághoz tartozik, hogy nálunk rögtön háromszoros mennyiséggel indult... igen, ne is mondjatok semmit, tudom....)

10 dkg vaj
15 dkg liszt
10 dkg cukor
1 tojás
6-7 dkg mandula
10 dkg étcsoki, kis darabokra vágva
10 dkg aszalt szilva

Elkészítés:

A mandulát kis darabokra aprítjuk, és gyorsan megpirítjuk. A csokit felkockázzuk, az aszalt szilvát liszttel meghintjük (így nem tapad össze a felvagdosás után) és egyenként hat darabkára vágjuk.
A vajat, a lisztet, a cukrot és a tojást gyorsan összedolgozzuk, amíg össze nem áll, és belegyúrjuk (szintén gyorsan) a mandulát, a csokit és a szilvát.
Félórára hűtőbe tesszük a masszát.
Közben a sütőt 175 fokra előmelegítjük, egy tepsit sütőpapírral kibélelünk, majd a tésztából kis golyókat (kb. diónyi) formázunk. Egymástól tisztes távolságra a tepsibe helyezzük őket, és pontosan 11 perc alatt megsütjük. (A sütőfüggéssel ezúttal nem kell foglalkoznunk, ez a 11 perc minden sütőnél rendben lesz.)

Megvárjuk, amíg kihűl, azután esszük... és nem követjük az én példámat, mert az helytelen. :-)





1 megjegyzés:

  1. Nekem is pont ez a kombináció jutott eszembe ugyanezen szituációban, épp az abbahagyhatatlan keksz készírése közben. A férjem szerint nagyüzemben kellene gyártanom. Még megbolondítottam egy kis fahéjjal is

    VálaszTörlés