2011. szeptember 25., vasárnap

Konzervdobozok megint




Amit más nőknek a cipő és a ruha jelent, az nekem a mintás papír. Mármint persze nem ezt veszem magamra, hanem amíg az előző földi javak szinte teljesen hidegen hagynak, egy különleges mintájú, izgalmas külsejű, érdekes tapintású színes papír egyszerűen teljesen elvarázsol; és míg nagyjából egy kezemen meg tudom számolni a cipőimet, a csodás-szépséges imádott papírjaim és mindenféle kreatív holmijaim több polcot megtöltenek. Én vagyok a kézműves papírok Carrie Bradshaw-ja, és ezzel még nem is mondtam sokat.

Megvannak persze a magam lelőhelyei a neten, és nemrég találtam egy webáruházat, ahol tömbökben lehet venni a csodás mintás papírokat. Persze teljesen elgyengültem, így most otthon újabb adag gyönyörűséges alapanyagom lett mindenféle színes papíros dolgok készítéséhez. És mivel összegyűlt pár darab konzervdoboz, most ezeket vontam be az imádott papírjaimmal – szerintem olyaaan szééépek lettek... és végre külön, típusonként fogom tudni tárolni ezekben a Nagyobbik gigantikus írószerkészletét, azaz a ceruzáit, filctollait, zselés tollait, csillámos filceit, zsírkrétáit, ollóit, ragasztóit, lyukasztóit... hmmmm, nem is tudom, kire üthetett ez a gyerek :-)






27 megjegyzés:

  1. Nagyon jók :) Megkérdezhetem, hogy melyik webáruházból rendeltél? :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem is, tényleg odavagyok ezekért a gyönyörűséges papírokért :-) Persze, innen:
    http://opitec.hu

    VálaszTörlés
  3. Megírnád a webáruház címét?
    Köszi!

    VálaszTörlés
  4. Ezt a bejegyzést mosolyogva olvastam, olyan, mintha az én gondolataimat vetetted volna "papírra". Én is imádom a papírt!!!

    VálaszTörlés
  5. Kriszti, akkor rokon lelkek vagyunk :-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon ötletesek!S teljesen magamra ismertem a papír illetve nálam szalvéta és rizspapír imádatára.Sosincs elég:)
    További jó alkotást!
    Andi

    VálaszTörlés
  7. Andi, ugye, hogy ez szerelem? Örülök,hogy egyetértünk :-)

    VálaszTörlés
  8. milyen ragasztót használtál? ma sima cipősdobozra próbáltam krepp-papírt ragasztani, de többrendbeli súlyos kudarcokat vallottam egyrészt valami hobby-ragasztóval másrészt technocol rapiddal

    VálaszTörlés
  9. Sári, a krepp-papírt nagyon nehéz ragasztani bármire is... én vagy pillanatragasztót vagy ragasztópisztolyt használnék erre, de a konzervdobozokat rendes papírral vontam be.

    VálaszTörlés
  10. Végre, rájöttem, hogy én sem vagyok totál bolond :))) hogy más is szenved ebben a mániában, én még csak gyűjtögetem a szép papírokat, nem vásárolgatok, hanem az ünnepek alkalmával kapott manapság gyönyörűséges ajándék tokokat nem engedélyezem kidobni, mondván, az még bármire jól jöhet, és hát adod az ihleteket Levendulalány! :)))
    Köszönöm! Móni

    VálaszTörlés
  11. Móni, akkor tökéletesen rokon lélek vagy te is! Pontosan ugyanúgy érzünk a szép papírokkal kapcsolatban :-)

    VálaszTörlés
  12. Lindas latas, aqui no Brasil usamos muito esse tipo de trabalho nas latas.
    Usamos guardanapos de papel em latas e caixas de MDF.
    Parabéns por tudo.

    VálaszTörlés
  13. Kedves Levendulalány!

    Nagyon ügyes vagy és motiváló a kreativitásod! :) Hogyan , mi módon oldod meg a konzervdobozok éles szélei okozta problémát? Legalábbis az enyémek penge élesek maradnak. (Általában "tépős" dobozok.)Előre is köszi a válaszod! További jó ötleteket Neked! :)
    M

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :-) Hű, hát őszintén szólva ezeken a konzervdobozokon nem maradtak éles szélek - valószínűleg a konzervnyitóm nyomja le őket vágás közben. A tépősök viszont tényleg élesek maradhatnak, szóval a megoldás a nem tépős konzervdoboz lehet, vagy az éleket egy laposfogóval le kell nyomogatni....

      Törlés
  14. Adorei tudo!!! é muito talento! virei fã

    Beijokas

    VálaszTörlés
  15. Fantasztikus, amiket készítesz, és nem csak hogy kreatív vagy, hanem a fotók alapján igényesen készítesz is el mindent. Már rengeteg ötletet merítettem a blogodról. További jó munkát: Kiskaticabogaar

    VálaszTörlés
  16. Szia, egy kérdésemre válaszolnál? :D Na a kérdés nem (csak) ez lenne... Komolyra fordítva, mit csinálsz a konzervdobozokkal hogy a széle ne legyen éles? Már próbáltam cellux-szal leragasztani, de átvágta, smirglivel is sikertelenül jártam... és mivel gyerekek használnák, így nem hagyhatom.
    Válaszodat előre is köszönöm!
    Fantasztikus a blogod, csak így tovább :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Fentebb írtam egy hasonló kérdésre, hogy úgy tűnik, nekem szerencsém van a konzervnyitómmal :-) Úgy nyit, hogy miközben vág, le is nyomja a széleket teljesen, így teljesen sima a dobozok széle, nem maradnak éles peremek.
      Persze ez a konzervnyitóval bontható dobozokra vonatkozik, a feltéphetősek így nem használhatóak, mert azoknak éles marad a pereme - erre is írta már valaki, hogy ez is megoldható, egy fogóval le lehet nyomogatni a széleket.

      Törlés
  17. Gyönyörű papírok!- nekem is a gyengéim:) Ugyanezeket időnként árulják az Aldiban is.

    VálaszTörlés
  18. Szia kedves Levandulalány!

    "Ezer éve" nem írtam de most jöttem, mert megígértem a lányaimnak, a kis elsősöknek, hogy készítek nekik ilyen ceruzatartót. Viszont nem írtál egy szót se arról hogyan, milyen technikával dolgoztál. Először mérni kell? Rá kel hagyni? Hogy mérted le mennyi papír kell pontosan? Bocsánat a sok kérdésért de gondolj a kevésbé ügyesekre is. :-)))

    Nekem se hagy élt a konzervnyitóm, igaz nem sajnáltam rá a pénzt és életemben először egy Tupperware csodanyitót vettem. Bevallom, egyik kedvenc konyhai eszközöm lett.

    Ölellek és várom válaszod,

    Ági

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, drága Ági!

      Először is, gyönyörűek a kis elsőseid a képeken :-)

      Én a következőképpen szoktam: a konzervdobozt egyszer végiggurítom a papíron, így nagyjából lemérem, mekkora darab kell - persze némi ráhagyás (kb. 2 cm) mindenképpen szükséges. Aztán bekenem alaposan a konzervdobozt jó minőségű papírragasztó stifttel, felállítom, és így állva rátekerem-hajtom körben a papírt, az aljához igazítva - alul így a papír szép szabályos lesz, nem fog túllógni. Oldalt a papírt, ahol ráhajlik a alsó rétegre, egy kicsit még be kell ragasztózni, így kell rányomni, akkor nem fog elereszteni.
      Némi száradás után egy kisebb ollóval a tetején körbevágom a felesleget - a doboz széle megadja, meddig tart a papír.
      Ezután kész is - érdemes esetleg lefújni akrilspray-vel, hogy igazán tartós legyen, bár én ezekhez fent kartonpapírt használtam, és ez nagyon tartós, még mindig semmi baja sincs a ceruzatartóknak, pedig rendesen használatban vannak :-)

      Puszillak! :-)

      Törlés
  19. Köszönöm szépen a gyors választ. Megvan az esti programon de nem bánom, mert gyönyörű papírjaim vannak már nekem is és ki vagyok éhezve egy kis alkotásra. Viszont azt hiszem ragasztópisztolyt fogok használni, mert a stiftekkel mindig csak bosszankodom.
    Utána jön a levél mandala. Bámulatos vagy, mint mindig!
    Ölelés
    Ági

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...