2011. szeptember 7., szerda

Édes élet


Mascarponésédességetszeretnékenni-hangulat tört rám szombaton. De olyasmire vágytam, ami kicsit bűnös, kellőképpen izgalmas és kényeztetően finom… egy ilyen nehéz hét utáni hétvégén azt éreztem, ha más nem is, de ez mindenképpen jár nekem. Viszont éppen a nehéz hét miatt nem volt túl nagy kedvem receptek után kotorászni, úgyhogy összeraktam több dolgot, amiből azt gondoltam, kijöhet valami sötéten édes dolog: amaretto likőrt, csokoládés kekszet, mascarponét, mandulát, és azt is tudtam, sütni, hát azt most nem fogok. Úgyhogy a lenti desszert készült belőle – és az ebédvendégeink véleménye szerint bőven sikerült elérni a célt. A krém lágyan selymes, mégis szinte harapható és puhán olvadós lett, és az alján megbújó likőrös kekszmorzsák…. még most is csak annyit tud róla mondani a bennem megbújó kisördög: hmmmmmmm. :-)


Mascarponekrém amarettóval és csokoládés keksszel


Hozzávalók:

25 dkg csokoládés keksz (éppen csokis Jó reggelt-keksz volt itthon)
8 evőkanál amarettolikőr
8 tojás, szétválasztva
10 dkg kristálycukor
60 dkg mascarpone
mandulaszeletek


Elkészítés:


A kekszet késes robotgépbe tesszük, és morzsásra aprítjuk. A morzsát félretesszük, meglocsoljuk a likőrrel, alaposan átkeverjük.

Egy nagy tálban addig keverjük a cukorral a 8 tojás sárgáját, amíg világos és sűrű nem lesz. Ha ez megvan, összekeverjük a likőrös morzsával és a mascarponéval.

A tojásfehérjét géppel habbá verjük, majd óvatosan, de alaposan beleforgatjuk a mascarponés krémbe, míg szép homogén nem lesz. Tálkákba vagy kelyhekbe osztjuk, és minimum 2 órára behűtjük. Ezalatt a morzsa egy része szépen leszáll alulra.

Tálaláskor mandulaszeleteket pirítunk, és ezekkel szórjuk meg a krém tetejét.







És a krém kanalazgatása közben ezt a zenét érdemes hallgatni - mert jó, és mert nagyon illik hozzá. :-)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...