2011. szeptember 21., szerda

Bábszínház


Múltkor eltettem egy cipősdobozt, mert gondoltam, majd ebből is készítünk valamit. Szép nagy cipősdoboz volt. Az első ötletem egy babaház volt, de miután lefestettem, meggondoltam magam, és így mini bábszínház lett belőle. A Nagyobbik boldogan támogatta a kivitelezést, és amíg én összeraktam az "épületet", ő közönséget szervezett a játékdobozából, díszleteket és bábokat gyártott, valamint elvállalta a dramaturg szerepét is. (Egészen pontosan ez úgy zajlott, hogy közölte, a Jancsi és Juliskát fogjuk előadni. Erre én mondtam neki, de hát az egy horror... mire ő: "Majd úgy fogom mesélni, hogy csak egy hangyatojásnyit lesz ijesztő." Megnyugodtam.) 


Ilyen volt a cipősdoboz kiindulási állapotban:





A doboz tetejét zöldre festettem, ez lett a nézőtér; a doboz belsejét fehérre, az oldalait pedig lilára, és összeragasztottam a két részt.





Kivágtam a játékteret sniccerrel:





Egy kisebb dobozkát, amely egy oldalról nyitott volt, a kivágott ablak mögé ragasztottam - ez lett a díszlettartó.





Hurkapálcára felfűztem egy anyagdarabot, és az így keletkezett "karnist" az oldalra kifúrt lyukakba szúrtam. A nézőtérre leültettük a közönséget - ők pedig türelmesen vártak, amíg elkészültek a szereplők és a díszletek. :-)





A Jancsi és Juliska volt tehát a sikerdarab, amit műsorra kívántunk tűzni, ehhez készültek a szereplők (tervezés és kivitelezés a kislányom érdeme :-) ): gonosz mostoha, Jancsi és Juliska, boszorkány, apuka.





Ezután megszülettek a díszletek is (ő alkototta meg ezeket is): Jancsiék háza, mézeskalács ház, erdő, kemence.





Végre megkezdődhetett az előadás: a meglehetősen vegyes összetételű nézőközönség (egy királynő, Mazsola, pár Playmobil-gyerek, Tüskéshátú és egy pingvin, valamint persze a Kisebbik) izgatottan figyelte Jancsi és Juliska izgalmas kalandjait. (A képen éppen a gonosz mostohaanya nézi gonoszkodva a gyerekeket.)





Amikor véget ért a darab, mindenki tapsolt, leghangosabban persze én :-) A szereplők pedig mind meghajoltak, és közölték a nézőkkel, hogy holnap ugyanitt és ugyanekkor a Hamupipőke lesz műsoron.




És úgy érzem, itt jött el az ideje annak, hogy idézzem a szövegkönyvet:

"Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy igazán kedves apuka, akinek volt két kisgyereke, Jancsi és Juliska, és volt nekik egy gonosz mostohaanyjuk is. Ez a gonosz anya elüldözte a gyerekeket az erdőbe, szegénykéket. Mentek, mendegéltek, közben ragályosan féltek. Igen, ragályosan, Mama, mit nem értesz ezen? Hogy mit jelent? Hát azt, hogy előbb az egyik félt, aztán már a másik is. Na folytatom, jóóó? Egyszer csak találtak egy mézeskalács házat, erről kiderült, hogy egy banyaboszorkányé, de mire kiderült, a gyerekek már bent voltak, és hát akkor már késő volt az izgulás. A banyaboszorkány bedobta a gyerekeket a forró medencébe, de Juliska toppantott, és azt kiáltotta: Agyon koldulsz, te banya! És kiugrottak, hazáig szaladtak, otthon meg kiderült, hogy a gonosz mostohaanya eltűnt valahova, talán meghalt, de ez nem biztos, mindegy, otthon már nem volt. És akkor mindenki nagyon örült, leginkább a kedves apukájuk, vége!"

Meg kell hogy mondjam, az előadás minden pillanatát élveztem :-) De a legnagyobb sikere mégis a Kisebbiknek volt, aki szintén csüngött a történéseken, és végül lelkesen, de kissé összekeverve az irodalmi vonatkozásokat, hangosan követelte, hogy "mégegyszermégegyszer a Laci és Iluskát!"
Szóval azt hiszem, a bábszínház még elő fog kerülni máskor is. :-)


 

5 megjegyzés:

  1. Nagyon jó lett, micsoda ötletek! :-)
    A sztorin nagyokat nevettem, gyerekszáj, zseniális! Egy forró medencébe mondjuk engem is bedobhatnának. :-)

    VálaszTörlés
  2. Én is pont erre gondoltam a reggeli hűvösben, forró medence, pár falat a mézeskalács falakból, a banyaboszorkány meg csak nézzen döbbenten :-)

    VálaszTörlés
  3. Most döbbentem rá, hogy milyen régen olvastam mesét! A gyerekszáj pedig valóban zseniális, én is jókat derültem olvasás közben!

    VálaszTörlés
  4. Igen, a meseolvasás az egyik legjobb dolog a világon! Ha kötelező napi olvasmányok lennének a mesék a felnőtteknek is, azt hiszem, sokkal jobb lenne ez a világ... bár én azért így is szeretem. :-)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szuper vagy! Most ide írok, de akárhová lehetne... Az tetszik, hogy nem külföldi oldalakról másolsz be képeket és attól vagy vagány, hanem lépésről.lépésre megmutatod hogy mi lesz a "hulladékból"! Szóval rajongód lettem és persze utállak is, mert sokkal, de sokkal ügyesebb vagy, mint én! Köszönöm, hogy tanulhatok tőled:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...