2011. szeptember 23., péntek

Alátét borosdugókból


Biztos vagyok benne, hogy nem vagyok egyedül a borosdugó-gyűjtési mániámmal. De persze kit ne fognának meg ezek a kis parafa hengerek, amelyek mindegyike egyedi a beleivódott vörösborfolttól, az egyszerűbb vagy éppen cirkalmasabb felirattól, a különféle méretektől és drapp-barna színárnyalataitól... lényeg a lényeg, én jó ideje gyűjtöm őket, és hol ezt, hol azt készítek belőle, attól függően, mire száll meg épp az ihlet.

Pár napja a tűzrakóba raktuk össze a felesleges fadarabokat, és ezek között megtaláltam egy szép, vörösesbarnára festett, rövidke lécdarabot, amelyet még a homokozó készítésekor tettünk félre. Sajnáltam a tűz martalékának hagyni ezt a helyes fadarabot, azt éreztem, ha őt és a kedves parafadugóimat közös nevezőre hozom, lehet még belőlük valami.
Lett is - edényalátét a forró tepsik, tálak és lábosok alá, és rögtön megszerettem, ahogy készen lett. Ez sem volt egy kimondottan fárasztó vagy hatalmas munka, úgyhogy már gondolkozom egy parafadugókból készült laptop-alátéten is.... :-)


Ehhez a mostani barkácsoláshoz csak a dugókupac, a fadarab, egy éles kés, egy vágódeszka és egy ragasztópisztoly kellett.








A dugókat egy éles késsel (szigorúan a vágódeszkán) hosszában félbevágtam.





Ezután a ragasztópisztoly segítségével elkezdtem felragasztani a felezett dugókat a lécre.





Ezzel gyorsan készen is lett az alátét: az én véleményem az, hogy nagyon látványos darab, plusz mosolyogtatós lesz látni, amikor a vendégek majd böngészik a dugók feliratait. Szerintem még igazán nem késő, hogy Ti is elkezdjetek dugókat gyűjteni :-)









7 megjegyzés:

  1. Igen, innentől kezdve ki nem dobok egy darabot sem! Nagyon látványos, ötletes és különleges!

    VálaszTörlés
  2. Ha elkészíted, mindenképpen küldd el a képét, kíváncsi vagyok rá nagyon...

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Én egy tükröt rakok így ki, kb 6 éve csinálom, ahogy gyűlnek a dugók:D Persze nem vágtam ketté őket és kicsi a felület a ragasztónak, ezért egyfolytában leesnek róla. Most le fogom szedni az egészet és újrarakom fél dugókból. Ez nagy ötlet volt tőled, köszönöm szépen, mert lehet, hogy még 6 évembe telt volna, hogy kész legyen és mindig ragasztgattam volna, mert lepereg.
    Mégegyszer köszi az ötletet!
    A blogod csodálatos, szeretlek böngészni:D!

    VálaszTörlés
  4. Szia, én is azért vágtam őket ketté, mert az első hasonló alátétemnél folyton lepotyogtak a dugók :-) Így viszont kimondottan tartósan lehet őket rögzíteni, a tükör szélén is nagyon jól fognak kinézni... és így máris dupla mennyiséged lesz, úgyhogy remélem, nem kell hozzá az újabb hat év :-)

    VálaszTörlés
  5. Remélem még ebben az éveben kész is lesz és feltehetjük a tükröt a megérdemelt helyére;)
    Köszi mégegyszer az ötlet!

    VálaszTörlés
  6. ez nagyon klassz!!! nekem már összegyűlt jó sok dugó, és koszorúra szeretném ragasztani őket, ez a felezés ahhoz is hasznos lehet, köszi a tippet!!!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...