2011. szeptember 5., hétfő

Ajtótámasz


Ti szerettek kereszthuzatot csinálni? Én igen, szeretem, ahogy a friss levegő átfut a házon. A kereszthuzat jó, a kereszthuzat kell. Viszont többnyire azzal jár, hogy a szomszédaink azt hiszik, irtózatosan összevesztünk, és olasz házaspár módjára csapkodjuk egymásra az ajtót (pedig becsszóra, ilyen még sosem fordult elő...), mert a kereszthuzat egészen alattomosan képes sarkig tárt ajtók mögé belopakodni, és egy óvatlan pillanatban zsupsz, bevágni azokat.
Arra jutottam, megoldás kell erre a problémára, a házasságunk pozitív imidzsét és a vakolat épségét megőrzendő, úgyhogy körbenéztem, miből is tudnék megfelelően funkcionális, ugyanakkor kimondottan helyes ajtótámaszokat gyártani. Az ihlet gyorsan meg is érkezett, úgyhogy gyűjtöttem a kertből pár lapos, nagyobb, rusztikus kődarabot (abból a típusból, ami kerti járólapként is használható), kefével átsikálgattam őket, aztán pedig elővettem az én hű barátomat, a fehér alapozófestéket, és munkához láttam.


Ilyen köveket használtam fel:





Ezeket gondosan lealapoztam a fehér festékkel.







Majd kiválogattam néhány szép szalvétát:






És a szokásos módon dekupázsoltam a kődarabokat: először lekentem a felületüket a dekupázsragasztóval, rátettem a szalvétát (előbb persze eltávolítottam róluk a két alsó fehér réteget), és kisimítgattam óvatosan a felszínüket, hogy a légbuborékok eltűnjenek alóluk.
Megvártam, amíg megszáradnak, akkor egy kisollóval körben, a kő széleit követve, levágtam a felesleges szalvétaszéleket, és ezután újra átkentem a felületet dekupázsragasztóval.

Száradás után készen is lettek:




Készítettem egy madarasat, ez anyukámé lesz - nála mindig sok-sok madár talál otthonra.




Lett egy cicás - ez is anyué lesz, mert a macsekok is nagyon jó helyen vannak náluk. :-)




A levendulamezős persze a miénk lesz :-)




Mint ahogy ez a levendulás is....




Ez pedig a kedvencem - ez valahova fő helyre kerül.

4 megjegyzés:

  1. Szia! A cicás szalvétád honnan van?

    VálaszTörlés
  2. Szia, Eszter! Innen: http://hobbykavalkad.hu/webshop.php?termekid=2597&termkat=211

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen a gyors választ! Nagyon tetszik a blogod. Minden nap jövök, nézelődök, annyi klassz ötletet találtam már! Húsvétra is innen lestem el a dekorációt, ha gondolod nézd meg az én verziómat: http://dublin-log.blogspot.com/2012/04/boldog-nyulat.html Rémségesen büszke voltam magamra, mert igazi kézbalkezes vagyok, de azért elég jól sikerült :) Azt hiszem a Te segítségeddel ezentúl több itthon készített apróság díszíti majd a lakást :) Köszönet érte!

    VálaszTörlés
  4. Eszter, szerintem nagyon is jól sikerült, semmi kétbalkezességre utaló jelet nem látok rajta :-) És én köszönöm, hogy megírtad, és a sok kedvességet is!

    VálaszTörlés