2011. augusztus 30., kedd

Tengeri falatok


Annak ellenére, hogy a mediterrán ételeket nagyon szeretem, a tenger gyümölcseiért nem rajongok különösebben. Halakat persze szívesen eszem, rákot már csökkenő lelkesedéssel, a kagylót ha csak lehet, kihagyom, a polipot meg inkább állatkertben tanulmányozom. Mivel azonban Ő nagyon szereti az ilyesmit, néha azért erőt veszek magamon. Pár napja az egyik áruház mélyhűtőpultjában különösen szép csomag tenger gyümölcseit találtam, úgyhogy megvettem, és otthon nekiláttam, hogy valami gyorsat és finomat készítsek belőle.
Végül nem csak Ő, hanem az egyik barátja is tesztelte a fogást - és azt kell mondanom, egy bébipolipkarnyi kritikai észrevétel sem hangzott el. :-)


Tenger gyümölcsei-szendvics


Hozzávalók:

7 dkg vaj
egy zacskó tenger gyümölcsei
egy csokor petrezselyem
só, bors
2-3 gerezd fokhagyma
kenyérszeletek
paradicsom
egy-két csomag mozzarella


Elkészítés:

A tenger gyümölcseit forrásban lévő, enyhén sós vízbe tesszük, és kb. 7 percig főzzük., majd leszűrjük.
A vajat serpenyőbe tesszük, és megvárjuk, míg felolvad. A forró vajba dobjuk az apróra vágott fokhagymát, és beletesszük a tenger gyümölcseit is. Pár percig kavargatva sütjük, majd félrehúzzuk, picit megsózzuk, friss borsot tekerünk rá, és belekeverjük az összevágott friss petrezselymet.
A kenyérszeleteket megpirítjuk, és mindegyikre két-két szelet mozzarellát teszünk. A tenger gyümölcseit rákanalazzuk, és végül egy-egy szelet friss, édes paradicsommal beborítjuk.

Nagyon finom, és még az is hajlandó volt megenni, aki a tenger gyümölcseivel leginkább akváriumban szeret találkozni - azaz én... Vendégségekre nagyon jó előétel lehet, de egyszerűen férjdédelgetésnek is kiváló. :-)






1 megjegyzés:

  1. szerintem a fagyasztas teszi. nagyon ritka, en spec nem igen probalkozom mar, hogy `friss` izu marad. nekem ez egy bulgariai nyaralas soran lett egyertelmu, addig azt hittem utalom ezeket, ott meg mast sem ettem.
    egy baratnom meg tintahalat csinalt egyszer es FANTASZTIKUS!! aztan vettem fagyasztottat, ehetetlen volt:-(

    VálaszTörlés