2011. augusztus 16., kedd

Papírlepkék


Múltkor kreatív boltban jártam, és ilyenkor mindig hosszú időt szoktam tölteni a scrapbook-papírok előtt. Mert olyan szépek… ezeket a papírokat már csak kézbe venni is jó, szeretem a tapintásukat, az illatukat, és lenyűgöznek a mintáik is. De a scrapbook mint technika nem igazán foglalkoztat, persze a gyönyörű albumok nagyon tetszenek, csak a képeinket nagyon ritkán szoktuk kinyomtatni, már évek óta szinte csak elektronikus formában léteznek, ezért nincs miből albumot készíteni.

Na de a scrapbook-papírok szépsége nem hagyott nyugodni, vettem néhány ívet, és valahogy adódott az ötlet, hogy pillangókat fogok készíteni belőlük, és szinte láttam magam előtt a különleges mintázatú papírlepkéket…

Ezekhez volt szükség az ábránd végrehajtásához:

mintás papírok
száraz faágak
fehér akrilfesték
olló, pillanatragasztó


Először is kikészítettem a papírokat, hogy kiválasszam az egymással harmonizáló színvilágú darabokat.


 



Aztán négyzeteket vágtam belőlük (kb. 8x8 cm-eseket), és ezeket félbehajtva kivágtam egy rakás pillangót. Szerintem ehhez még csak sablon sem kell – csak engedjük el a fantáziánkat, és alkossunk sokféle lepkét. Senki sem fogja ellenőrizni a biológiai lexikonban, mennyire stimmelnek.





Ha a lepkék megvannak, az ágak közül válasszunk ki olyanokat, amelyek megfelelően ágas-bogasak, és szabadítsuk meg őket minden száraz levélkétől.




Majd az ágakat fessük le fehérre. Ez egy elég aprólékos munkának látszik, de abszolút nem kell tökéletesen sikerülnie – úgy még szebb is, ha imitt-amott átlátszik az eredeti barna szín.
Ha megszáradtak az ágak, tegyük őket vázába, és ragasszuk rájuk a lepkéinket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...