2011. augusztus 14., vasárnap

Labirintus gyerekeknek


A giddygiddy-n (
www.blog.giddygiddy.com) találtam ezt az ötletet, ami igazán végtelenül kreatív. Alig vártam már, hogy nekikezdhessek, hiszen egyik kedvenc recycle-témámról, a műanyag cd-tok újrahasznosításáról szól, egyszerű és tényleg hihetetlenül ötletes.

A cd-tokon és néhány hétköznapi hozzávalón túl (színes papír, ragasztó, olló, kis kerek gyöngy) csak egy dolog kell hozzá, a Bendaroos nevű viaszolt fonalszerű anyag. Ezt azonban mindenkinek érdemes beszereznie, akinek kisgyereke van, mert ez fantasztikusan kreatív játék: ezek a viaszolt, színes szálak tapadnak, de újra és újra szétbonthatók, és bármilyen felhasználás után egy kis megsodrással vadonatújjá tehetők. Csiga- és harmonikaszerű alakzatok kialakításával állatokat, tárgyakat vagy bármit készíthetünk belőle, fejleszti a kézügyességet és a fantáziát is.


1. lépésként összekészítettem a szükséges dolgokat.







2. Ezután kinyitottam a cd-tokot, és egy aránylag egyszerű labirintust készítettem úgy, hogy a Bendaroos-szálakat rányomogattam a műanyag felületre. Könnyen odatapad, de ha javítanánk rajta, simán leszedhető és áthelyezhető. (Akinek úgy könnyebb, a művelet előtt alkoholos filccel előrajzolhatja a mintát.)






3. A cd-tokok hátoldalára méretre vágott mintás papírt ragasztottam, és egy pici gyöngyöt tettem a labirintusba. (Ki kell próbálni, annyira pici nem lehet, hogy becsukott állapotban "átessen" a falakon, ha pedig nagy, nem fog tudni gurulni. Giddygiddy azt javasolja, süthető gyurmából készítsünk hozzá méretes golyót, de szerintem ha van otthon kis gyöngy, akkor ez egyszerűbb.)
Végül becsukott állapotban leragasztottam celluxszal a tok elején kimaradó borítás nélküli csíkot (a celluxból előbb készítettem egy olyan darabot, hogy egy-egy csíkot a ragasztós felülettel egymásra fordítva összeragasztottam, és ezt a csíkot ragasztottam a tokra - így nem tapad meg a gyöngy vagy golyó a cellux ragasztós oldalán.), és pillanatragasztóval összeragasztottam a tokot, hogy ne legyen nyitható. (Két pötty ragasztó a két sarokba elég.)


Még a labirintus közepét - azaz a célt - megjelölhetjük egy alkoholos filccel, hogy egyértelmű legyen a kisebbeknek is, hova kell eljuttatni a kis gyöngyöt.





Nálunk sikert aratott :-)







5 megjegyzés:

  1. Nagyon ötletes dolgokat találsz és készítesz. Ide fogok járni ötletekért.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, ez jó érzés nagyon. Szeretettel várlak máskor is!

    VálaszTörlés
  3. Engem is azonnali tettekre késztetnek az ötleteid,igazán praktikusak...köszi:)

    VálaszTörlés
  4. Igazán szívesen! Én sem tudok várni, ha valami jó ötlettel találkozom, rögtönazonnalnyomban el kell készítenem :-)

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Klassz az ötlet és a megvalósítás is!
    Hol lehet beszerezni, honnan lehet megrendelni ezt a Bendaroos szálat, a legtöbb helyen ahol néztem, azt írták, hogy jelenleg nem forgalmazzák.

    Köszi, szia:

    Tulipán-Anya

    VálaszTörlés