2011. július 10., vasárnap

Meggymagpárna fájós pocakokra


A lekvárfőzésből persze rengeteg meggymag maradt. Igaz, ki is dobhattam volna, de mivel Ő sok-sok órán át magozott, a végére már úgy sajnáltam, hogy azt éreztem: ezt a hősies cselekedetet nem kicsinyelhetem le azzal, hogy nem használok fel mindent a nagy munkából. A meggyből nyilván lekvár lett, de arra gondoltam, a magokból készítek egy párnácskát. A meggymagról ugyanis köztudott, hogy kiválóan megtartja a hőt, és esetleges gyerekhasfájás esetén nagyszerűen melengetheti a kis betegek pocakját. (Most így hirtelen persze egy alkalmat sem tudnék felidézni, amikor fájt volna a hasuk, de ezt ugye sosem lehet tudni, jobb félni, mint megijedni és hasonlók...) De ha nem is lenne hasfájása sem a Kisebbiknek, sem a Nagyobbiknak (és hát ne is legyen), melegítésre még akkor is használhatjuk. Rögtön eszembe jutott a tél, amikor olyan nagyon hideg tud lenni, és néha még a fűtőtestek sem birkóznak meg maradéktalanul a szobák méreteivel.... akkor majd milyen jó lesz a melegített meggymagpárnát betenni valamelyik kicsi ágyába.

És mikor ezt végiggondoltam, már indultam is a magokért.


Először is feltettem a magokat bőséges, sós vízben egy fazékba, és egy órán át hagytam forrni. Aztán leszűrtem, átmostam hideg vízzel, és még a szűrőben alaposan összedörzsölgettem a szemeket. Ezután újra átmostam őket, majd egy régi törülközőre öntöttem őket (a magokon lévő maradó kis meggyhús összefoghatja az anyagot, úgyhogy óvatosan!). Ebben is gondosan átdörzsölgettem a szemeket, aztán újra átmostam a szűrőben az egészet. Ezután gyönyörűen tiszták lettek már a magok.
Egy tálcára tettem mindet, és kitettem a napra száradni. Amíg száradtak, mintás anyagból megvarrtam a párnát, persze a végét szabadon hagytam.
Amikor a magok már zörgősen szárazak lettek, betöltöttem az összeset a párnácskába, és végül összevarrtam az anyagot.


És ezután, ha bármikor szükség lesz a sokáig meleg meggymagpárnára, csak beteszem a sütőbe, majd a kellő melegség elérése után odateszem a fájós pocakra vagy a hideg ágyba. :-)












1 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...