2011. június 8., szerda

Tábla a falon

Minden tiszteletem azoké, akik két (esetleg több, bár ezt már tényleg nehéz elképzelni) gyerek mellett nonstop tudnak rendet és tisztaságot tartani. Kénytelen vagyok bevallani, hogy nekem ez nem megy. Persze, miután este elaludt mindkettő, mindig rakok egy villámgyors és minimalista rendet – ilyenkor mindig rájövök, milyen csinos is a nappalink -, de reggel, ébredés után öt perccel már béke a rend poraira.

Szóval, nálunk mindig barátságos rendetlenség és egészséges szintű maszatosság uralkodik. Jó, nem kell terepbakancsban utat gázolni a mocsokban, de két gyerek, akik ki-be járkálnak kert és ház között, itt-ott ülnek le játszani, erre-arra rajzolnak, nagyjából lehetetlenné teszik, hogy valaha is elnyerjük a „Tiszta udvar, rendes ház” táblát. Ez nem is lenne nagy gond, mert hát nem múzeum a házunk, hanem egy négytagú család kuckója, csak ugye, a vendégek… Néha rémálmaimban szoktam azt álmodni, hogy óriási kupi van a házban, és váratlan vendégek érkeznek. És sokszor rájövök, hogy bakker, nem is alszom, tényleg óriási kupi van, és a váratlan vendégek már igazából ott állnak a kapuban… és akkor rögtön rákezdek a „jajnenézzetekkörülbocsánatarendetlenségért” mantrára, amit már én is unok.

De mivel ti már tudjátok, hogy mindenből igyekszem kihozni a legjobbat, erre a dilemmára is találtam megoldást. :-) Na jó, nem az én érdemem, hanem barátomé, az interneté… nemrég láttam valamelyik oldalon egy csodálatos ötletet, amivel úgy érzem, egyszer s mindenkorra leszámoltam a vendégek előtti vércikis felfordulás problémájával.
Úgyhogy azon nyomban elmentem az Ikeába, és vettem egy natúr fa ládatetőt, barna és fekete festéket meg csiszolópapírt. A falapokat barnára festettem, feketével rámázoltam a betűket, aztán megcsiszoltam az egészet, hogy olyan helyesen használtnak tűnjön, feltettem a falra, és mostantól - utánunk a vízözön. :-)




(Ha hadilábon állsz az angollal: "A ház tegnap tiszta volt. Bocs, lemaradtál róla.")



17 megjegyzés:

  1. Szia!
    Baromi sok jó ötletet adtál,köszönöm...:D
    Kétgyermekes anyuka vagyok én is, nálunk is hasonló a helyzet... Megírnád, az Ikeás ládatető márkáját? Muszály beszereznem....
    köszönöm Zsuzsa

    VálaszTörlés
  2. Szia, Zsuzsa! Jó is, hogy megkérdezted, mert így legalább rájöttem, hogy bár ládatetőként is használható, az Ikeában polcként kapható (Gorm polc: http://www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/40058517).
    Akkor Te nagyon átérzed az én érzéseimet :-) Nagyon örülök, ha találtál használható ötleteket, és mindenképpen írd meg, ha készen lett a Te falitáblád is :-)

    VálaszTörlés
  3. Egyre inkább azt érzem, hogy úúúúúgy elmennék hozzád egyszer vendégségbe! :-)
    Egyébként pedig ki nem állom a steril, múzeum lakásokat, főleg ott ahol gyerekek is élnek..ott valami nem stimmelhet...
    Szóval give me five!

    VálaszTörlés
  4. Ági, szívesen látlak! És azt megígérhetem, hogy sterilség egy szál se :-)

    VálaszTörlés
  5. Úgy érzem, jó bandában vagyok. :D A helyzet nálunk is ugyanaz.

    VálaszTörlés
  6. Mindig öröm, ha rokon lelkekre találok :-)

    VálaszTörlés
  7. Szia!
    Csak most találtam rá az oldaladra, de nagyon tetszik és rendszeres látogató leszek! :)
    Nekem 3 lányom van és feltétlenül csinálok egy ilyen táblát, mert nálunk a rend igen ritka vendég! :(
    Bea mami

    VálaszTörlés
  8. Szia, Bea! Nagyon örülök, hogy idetaláltál! Gratulálok a három lányhoz, és egyben tökéletesen át tudom érezni, hogy a rend kihívás mellettük, nekem az én két kicsim mellett is lehetetlen vállalkozás :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nagyon jó ötlet. ezt nekem is meg kellene csinálni.
      üdv, éva
      véletlen találtam a blogodra, s mivel a kiflit imádom a levendula pedig a kedvenc virágom, gondoltam szétnézek egy kicsit nálad. tetszik itt, megyek és olvasgatok még egy kicsit.

      Törlés
  9. Éva, akkor sok azonosság van bennünk :-) Örülök, hogy megtaláltad az oldalt!

    VálaszTörlés
  10. épp takarítani készülök:), és hogy épp most találtam ide...én is kétgyerekesként járok a fentiekben vázolt helyzethez hasonlóban. Van egy kománk, aki viszont mindig megállapította, hogy hű, be renddel várjuk-fogadjuk. Amíg egyszer rajtakapott...és nem volt partiképes minden. Akkor diadalittasan könyvelte el, hogy végre, mi is kezdünk a normális családokhoz hasonlítani:) egy kis maszattal meg el nem pakolt ruhákkal.
    A táblát elkészítem, minden bizonnyal, és időnként ki is aggatom.
    Most pedig fájó szívvel lelépek, és kihasználva a napsütést, ablakot pucolok.
    üdv, Júlia

    VálaszTörlés
  11. Júlia, szerintem érdemes egyfolytában kint tartani a táblát, mert így mindig van mentség, az összes váratlan vendég előtt :-)

    VálaszTörlés
  12. Lassan én is így gondolom...:)

    VálaszTörlés
  13. rendelésre nem akarsz gyártani nekem egy ilyet, én annyira kétbalkezes vagyok!:(

    VálaszTörlés
  14. Sári, sajnos ezt nem tudom vállalni, elég sok idő egy ilyet elkészíteni, de hidd el, nem kell hozzá kézügyesség, a kulcs a betűformákban van, ha tudsz venni ilyen sütikiszúrókat, akkor onnantól már nagyon egyszerű. :-)

    VálaszTörlés
  15. Szia,
    én is új olvasód vagyok, és nagyon-nagyon elbüvölt a blogod. Az én kreativitásom elég gyenge, viszont utánozni, másolni, sablon alapján elkészíteni valamit nagyon ügyesen tudok. Alig várom, hogy találjak valami olyat, amit a gyerekeimnek én is elkészíthetek. :)
    Nekem kamaszkoromban a szobám ajtaján volt egy nagy papír, ami azt hirdette: A zseni a káoszon is uralkodik.
    Lassan újra kitehetném, most már a bejárati ajtóra!
    Jó pihenést Neked, az új bejegyzésig meg boldogan bogarászom az eddigiekben.
    Ági

    VálaszTörlés
  16. Lehet venni betűforma sütikiszúrót? Én mindig kinyomtatom a szöveget, ollóval kivágom és ceruzával körberajzolom. De egyrészt macerás, másrészt folyton elcsúszik a papír, hiszen kartonra nem tudok nyomtatni! Hol lehet ilyet kapni? (Igaz a nyomtatásnak van olyan előnye, hogy szabadon választható a betűtípus, sőt a méret is)

    VálaszTörlés