2011. június 19., vasárnap

Reggel, hétvége

Hétvége... végre.

Szeretem a hétvégi reggelek kezdetét, amikor álmosan lemegyek a nappaliba, és Ő már készíti a kávét. Leülünk egymással szemben, kócosan, még álomittasan, és mire megisszuk a kávét, beindul a nagyüzem, a kicsik ott nyüzsögnek körülöttünk, kakaót kérnek, elmesélik, mit álmodtak, felébred Papsajt, az öreg papagájunk is, mindenki egyszerre beszél, és nekem előbb-utóbb el kell azon gondolkoznom, mit is ütök össze reggelire.

A mediterrán étkezési szokások nagyon közel állnak hozzánk, többek közt abban is, hogy szeretjük elhagyni a magyar reggeli-ebéd-vacsora szentháromságot, és ehelyett későn reggelizünk és korán vacsorázunk, a kettő között pedig csak ezt-azt majszolunk. Ez persze leginkább hétvégén valósítható meg, amikor a reggeli gyors kávéivás-elrohanás helyett ráérünk egy igazi, tartalmas késői reggelire. Ez mindig más, palacsinta, gofri, lángos vagy egy duci, sokrétegű szendvics, amire már ránézni is jó.

A mai reggelünk olyan gyorsan elrohant, hogy 11 óra körül kaptunk észbe először, hogy enni kellene valamit... benéztem a hűtőbe, és az ott lévő dolgokból, valamit a nagy agyagcserepeinkben cseperedő ruccolából pár perc alatt csodálatosan finom szendvicset készítettem, amit tálalás előtt grill-lapon gyorsan átpirítottam.

Tudom, nem tűnik semmi különösnek - de csak addig gondoljátok így, míg meg nem kóstoltátok :-) A kívül ropogós, belül puha kenyérszeletek, a lágyan olvadó sajt, a meleg paprikás szalámi, az elképzelhetetlenül zöld ízű ruccola... az egyik legjobb reggeli.


A tökéletes reggeli szendvics

Hozzávalók:

friss kenyérszeletek
paprikás szalámi (jó minőségű)
Philadelphia krémsajt (natúr)
ruccola
sajtszeletek
paradicsomszeletek
majonéz
bors


Elkészítés:

Bekapcsoljuk a grillt.
A kenyérszeleteket megkenjük a krémsajttal, borsot tekerünk rá. Rátesszünk a paprikás szalámit, megszórjuk az összetépkedett ruccolával. Egy kis majonéz kerül rá, aztán jöhet a paradicsom, végül pedig a sajtszeletek.
Beborítjuk egy másik szelet kenyérrel, majd a kész szendvicseket a forró grill-lapra helyezzük, és szinte rögtön fordítjuk is (amint szépen csíkos az alja). A másik oldalt is megpirítjuk, tányérra tesszük, egy pohár friss, hideg tejjel tálaljuk.





4 megjegyzés:

  1. Reggel találtam a blogodra, és csudajó! :-)
    Ahogy így olvasgatok, egyre inkább a saját család utáni vágy kerít hatalmába *.*
    Még sok szép reggelt kívánok Neked és a családodnak!

    Zsuzsi

    VálaszTörlés
  2. Zsuzsi, nagyon örülök, ha ezt az érzés hozza meg a blog, azt hiszem, ez nagy dicséret a számomra... és szívből köszönöm, remélem, így lesz!

    VálaszTörlés
  3. Főtt tojást(3 percest) szerettem volna reggelizni, feltettem főni, gondoltam addig elolvasom az új bejegyzésedet. Nem kellett volna...
    Addig kattintgattam ide-oda, hogy mikor erre a bejegyzésre találtam, csak ekkor jutott eszembe a reggelim. Talán tojáskrémnek még jó lesz... Bár már majdnem a vizet is elfőtte.
    Bocs, ezzel csak azt szerettem volna mondani, hogy fantasztikus a blogod, ha leülök hozzá, mindenről elfeledkezem, gyönyörködöm és ötleteket gyűjtök, elérzékenyülök és főleg nagyon csodállak!
    Örülök, hogy idetaláltam.
    Mariann

    VálaszTörlés
  4. Mariann, még jó, hogy a tojáskrém is nagyon finom, különben lelkiismeret-furdalásom lenne :-) Nagyon köszönöm, és örülök, hogy otthon érzed magad itt a blogon, gyere minél gyakrabban! Remélem, ezután is sok olyasmit találsz majd, ami megragad... én szeretettel várlak!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...