mobilszalagadsense

2011. június 28., kedd

Recycling


Réges-régről, amikor a kicsik még tényleg nagyon kicsik voltak, maradt egy zacskó bébiétel-fémtető. Annak idején is már azért tettem el, hogy egyszer majd készítek belőle valamit, de mindezidáig nem nyúltam hozzájuk, rendrakásokkor ide-oda pakolgattam őket. De legutóbb, amikor szekrényrámoláskor a kezembe kerültek, hosszasan forgattam őket a kezemben, hogy végre kitaláljam, mihez is kezdek velük. Mert hát elég nehezen dobok ki bármit is... és ezek olyan jobb sorsra érdemes fémtetők voltak.

Éreztem a zsigereimben, hogy lehet még velük kezdeni valamit :-)






Végül úgy döntöttem, memóriajátékot készítek belőlük. Megfestem a tetejüket, és belülre pedig a szokásos képes rajzok helyett kis tárgyakat fogok ragasztani, szerencsére a kupakok mélysége erre lehetőséget ad. Arra gondoltam, ez így mégiscsak érdekesebb lesz a gyerekeknek, mint a képes megoldások, amelyekből nekünk is vagy ötféle van.

Így először is lefestettem a kupakokat zöldre akrilfestékkel, majd száradás után virágokat és pöttyöket festettem rájuk.




Ezután összegyűjtögettem a házból mindenhonnan a páros hozzávalókat: legókockát, gemkapcsot, egy kevés fonalat, levendulavirágot, masnit, gombot, pénzérmét, fadarabot, kagylót, gyöngyöket, kis műanyag játékot, és pillanatragasztó segítségével beragasztottam a kupakok belsejébe.







Aztán élesben is teszteltük :-) Száz százalékosra értékelném a játszhatóságot, a kicsik el voltak tőle ragadtatva, hogy végre nem a szokványos memóriajátékok kerültek elő. A Kisebbik óriási izgalomban nézegette végig, milyen kis tárgyak rejtőznek a kupakokban, a Nagyobbik véleménye pedig az volt, ez a legeslegjobb memóriajáték a világon :-)



16 megjegyzés:

  1. Kedves Levendulalány !

    Csak ámulok és bámulok ennyi kedves kreativitás láttán, gratulálok hozzá. A kekszeket "elloptam" lévén -sajna - de függő vagyok, sok szeretettl üdvözöllek: Vona Zsuzsa

    VálaszTörlés
  2. Kedves Zsuzsa,
    köszönöm a kedves üzenetet, és természetesen bármelyik ötlet vagy recept "elvihető", csak örülök neki, ha úgy érzed, bármelyiket fel tudod használni Te is! :-)
    Szép napot kívánok Neked,
    Levendulalány

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Hajnal 1.30h van, és nem tudok elszakadni.
    Csak nézem, csak nézem, csak nézem ...
    Pár napja találtam rád, éééés, függő lettem.
    Most festem a kupakokat! :))

    VálaszTörlés
  4. Szia, Mónika!
    Őszintén szólva én ennek örülök :-) Persze nem annak, hogy nem alszol, hanem hogy megszeretted a blogot. Biztosan nagyon jó lesz a te memóriajáték-verziód is, éjjel különösen jól lehet alkotni :-)

    VálaszTörlés
  5. What a great idea!
    Greetings from Denmark... //Lisbet

    VálaszTörlés
  6. Thank you for your comment, Lisbet! I hope to 'see' you again! :-)

    VálaszTörlés
  7. Kedves Levendulalány, lekentem hobby boltban vett akril festékkel a kupakokat, de száradás után is letörölhetők: egy-egy erősebb mozdulatra lejön a festék. Lehet valahogy fixálni? A tied nem kopott le?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az enyém nem, egy-két kupakon egy picit megrepedezett, de ez minden... az a baj, hogy ha nem tapad meg a festék, akkor hiába is fixáljuk. Milyen márkájú akrilfestéket használtál?

      Törlés
  8. lefranc&bourgois Deco Craft: aha most nézem, ahogy kérdezed, hogy ugyanúgy néz ki mindkét szín,d eaz egyik nem akril... Hát ez a gond. EGyébként te miylet szoktál? ANniyt hazsnálod, gondolom van egy jó beszerzési helyed.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor ez volt a gond, sajnos más ezeket nem fogja be, csak az akril. Én Pentart márkájú akrilfestéket használok, mert tökéletesen fed, nagyon minőségi festék, és egyszerűen az Auchanban veszem, mert aránylag barátságos áron van, nagy színválasztékban.

      Törlés
    2. Köszi, rohanok is, és veszek.

      Törlés
  9. Sziasztok! Itt van még egy olcsóbb beszerzési hely: http://bolthely.hu/photoline/lista/4e769fbe18xbf_Univerzalis_akril_es_hobbifestek__spray
    (ha jól emlékszem az auchanos árakra, ez még olcsóbb.)

    VálaszTörlés
  10. Kedves Levendulalány!

    Én ebben a percben találtam rá a blogodra, és nagyon tetszik. Egy-két tipp a hippes üvegfedők felhasználásához:

    1. Vonzza őket a mágnes, ezért ha készítünk egy horgászbotot, aminek mágnesdarabot helyezünk a végére, akár horgászhatunk is, vagy ennek segítségével játszhatjuk a memória játékot.

    2. Nagyobb gyerekekkel játszató oly módon, hogy bizonyos fedelekbe szavakat írunk, a feladat: a képek összepárosítása a szavakkal. Kitűnő módja az idegennyelv-tanulásnak, így könnyen, játékosan készülhetnek a gyerekek akár egy szódolgozatra is.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Levendulalány!

    Köszönöm az újabb inspirációt és ötletet, a spatula-betűk után elkészült a kupakmemóriám is.
    http://rekadr.blogspot.hu/2013/07/kupak-memoria-jatek.html

    Remélem nagyokat pihensz, mert már nagyon várom az újabb és újabb ötleteidet!
    Szép nyarat!
    Réka

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...