mobilszalagadsense

2011. június 22., szerda

Méhecskék a gyerekszobába


Ha már így négyszemközt vagyunk, be kell vallanom, valamiért nehezemre esik kidobni a vécépapír-gurigákat. Emlékszem egy esetre, amikor már elindultam a kuka felé egy ilyen üres gurigával, és volt egy másik alkalom is, amikor már tényleg MAJDNEM ki is dobtam, de aztán végül nem sikerült legyőznöm a bennem rejtőző titkos énemet, a "Mentsük meg a vécépapír-gurigákat!" mozgalom szószólóját, és egy újabb darabot helyeztem az amúgy is terjedelmes kupacra.

Neki persze időről időre tele lesz a hócipője a millió gurigával, és a szelektív hulladékgyűjtőbe transzportálja az kedves kis barátaimat, de én nem szoktam elcsüggedni, hanem kitartóan újrakezdem a gyűjtögetést.

Igazából az motivál engem, hogy ezekből a gurigákból annyi jópofa dolgot lehetne készíteni. De sajnos, be kell ismernem, hogy a hangsúly erősen a feltételes módon van, mert eddig még (és most földre sütött szemmel és piros arccal tologatok a cipőmmel egy kavicsot) nagyjából semmit sem csináltam belőlük.

Na de nemrég, amikor megintcsak egy újabb darabbal növeltem a vécépapír-gurigák Eiffel-tornyát, bevillant egy ötlet.
A dolog eredete az, hogy - nem tudom, észrevettétek-e már - normális, kedves kinézetű, elfogadható árú, rendes fényt produkáló mennyezeti lámpát gyerekszobába nagyjából lehetetlen kapni. Nemrég a Kisebbik szobáját szereltük fel új lámpákkal, és kénytelenek voltunk "felnőttes" spotlámpákat venni, mert semmi egyebet nem találtunk. Viszont azért egy négyévesnek mégsem az igaziak az ilyen lámpák, úgyhogy gondoltam, lógatok rájuk valamit, amitől kicsit mégiscsak kisgyerek-közelibbek lesznek.

És akkor gondoltam arra, hogy a vécépapír-gurigák egy részéből méhecskéket fogok készíteni - ehhez más nem is kellett, csak egy kis sárga festék, fekete papír, fekete toll, pár nagyobb gyöngy, egy kis drót, pár zseníliaszál meg egy kevés maradék fonal.

Így születtek meg a képen szereplő méhecskék - a vakuzás elkerülése miatt itt a teraszra futó akácon lógnak, de nemsokára átkerülnek majd a lámpákra.

És remélem, mostantól ontom majd az ötleteket a gurigák felhasználása terén. :-)




5 megjegyzés:

  1. Ha a kicsi kisfiú, csinálhatnál a gurigákból mozdonyokat, mindegyik Thomas-rajongó mostanában!Ha kislány, egymáshoz ragaszthatod a gurigákat függőlegesen, toll-, ecset- és ceruzatartónak is jó lehet. Megdekupázsolod vagy csak színes papírral vonod be.Vagy mindkettőt. :))

    VálaszTörlés
  2. Hú, nagyon köszönöm az ötleteket, Thomas lesz a következő, amit megcsinálok!
    Persze, ismerem a Kisebbiket, aztán megrendeli majd Jamest, Percyt meg az összes többit is, de sebaj, hatalmas mennyiségű gurigám van mindig :-)

    VálaszTörlés
  3. Az Árkádban a hobbiboltban lehet kapni felragasztható mozgó szemeket több méretben. Akkor a vécépapír-guriga Thomasok meg Percyk (és a többi hatszázhuszonhárom) még pislogni is tud majd, mind az igazi. :))

    VálaszTörlés
  4. Én nem a "guriga-vonalhoz" szólnék hozzá, hanem a "lámpa a gyerekszobába"-hoz. Ugyanezzel szembesültünk mi is néhány hónapja. Végül vettünk sima kerek mennyezetlámpát, öntapadós színes matricából lett szeme-szája-orra, köré pedig a mennyezetre ragasztva kapott napsugarakat. Nagyon vidám és "gyerekes" lett. Szeretjük.

    VálaszTörlés
  5. Mariann, ez nagyon jó ötlet! Muszáj is kreatívnak lenni, tényleg annyira nehéz normális gyereklámpát kapni. El is tudom képzelni, mennyire vidám és kedves látvány lehet....

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...