2011. június 11., szombat

Megfázás ellen


„Meghűltem, gyötrődöm, fáj minden tagom,
Szörnyű rossz az élet, olyan szomorú,
Beteg vagyok, mint senki a világon,
Csak énrám száll mindig ily keserves bú.
Ágyamban fekszem, s azon tépelődöm,
Miért ily kegyetlen hozzám a végzet,
Ó, miért üldöz minden itt a földön!
Pedig mégis szép, szép ám így az élet.”


(Piet Hein, Lontay László ford.)


Szóval beteg vagyok, megfáztam, és ez bizony nem jó. Persze mielőtt belesüppedtem volna az önsajnálatba, azon gondolkodtam, jó, folyik az orrom, köhögök és erőnlét tekintetében is hiányosságokkal küzdöm – de nézzük csak, mitől érezném vajon jobban magam?
Mivel az azonnali gyógyulást, a lottó ötös megnyerését és a Bahamákon történő időzést mint megoldást kénytelen voltam bizonytalan időre elvetni, az jutott eszembe, nekem bizony nem más, mint egy kis friss croissant kellene a közérzeti tuninghoz.
És mivel mindenféle péksütemény tekintetében csak és kizárólag Limara receptjeit vagyok hajlandó követni, ez a croissant is az ő találmánya. Egy újabb alkotás, amelyekről csak szuperlatívuszokban lehet áhítatosan, halkan beszélni… kívül ropogós, leheletvékony kéreg, alatta egymástól elváló rétegekben a pihepuha, vajas, csodálatosan finom tészta….
Az a fajta péksüti, amelyet minden falat után megnézel, és csak csodálkozol, hogy voltál képes ilyen tökéletességet alkotni. Ráadásul sokkal jobban lettem azután, hogy megsütöttem, és kettőt elmajszoltam. :-)

Szerintem – kihagyhatatlan.





A receptet itt találjátok:

http://limarapeksege.blogspot.com/2009/03/express-croissant-reggelire.html


5 megjegyzés:

  1. Szia Levendulalány,

    nem vagyunk megfázva, de nagy kedvet csináltál ehhez a croissanthoz :) azt hittem, hogy Limarát kiolvastam, de ez elkerülte figyelmem. Szóval péntek este összedobtam és hát hihetetlenül finom, és nagyon-nagyon extra. Köszönet érte :) Kérdésem lenne, hogy nincs-e valami a tarsolyodban tejkrémmel töltött csokoládé felhasználására. Süti, esetleg pohárkrém...? 5 tábla szomorkodik a komódban, mi szülők nem esszük, a kicsik ennék, de én, a gonosz nem adok ekkora mennyiséget oda nekik :)

    VálaszTörlés
  2. Szia, Harth! Örülök nagyon, hogy megsütötted, szerintem is extrán finom példány ez :-) Háát, nagyon megértelek, hogy ennyi csokit nem adsz oda, de például egy jó kis püspökkenyérhez,kekszhez vagy muffinhoz ideális hozzávaló :-)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Levendulalány! Ma másodszorra sütöttem meg ezt a croissant. Nálam az is nagy szó, hogy belevágtam, mert nem tudok tésztát gyúrni, de a kenyérsütő megcsinálta helyettem... :)
    Elsőre tökéletes állagú, gyönyörű croissant lestt belőle, egy hibája volt: valószínűleg az én kávéskanalam kisebb, mint Limaráé, mert sótlan lett. Sebaj, ettünk hozzá sonkát. :)
    Viszont másodszorra másfajta élesztőt használtam, és nem is gondoltam, hogy ekkora lesz a különbség: fele akkorára sem kelt meg, olyan kis bénácskák lettek a kiflik, de most legalább a só nem hiányzott belőle.
    A felét nutellásan csináltam meg a gyerekeknek, a másik fele kecskesajtos lesz, reggel sütöm ki, nagyon kíváncsi vagyok már rá...
    Köszönöm az ötletet, Te és Limara eddig még csak sikerélményekhez segítettek hozzá!
    Anja

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Anja! Ó, igen, a kenyérsütőgép nekem is nagy barátom, sok-sok jó pontot szerzett már nálam azzal, hogy olyan csodásan bedagasztja a tésztákat, ahogyan én sosem tudnám :-)
      Ez a nutellás és kecskesajtos két verzió nálunk egy perc alatt eltűnne, az biztos... én nagyobb összegű fogadásokat kötnék rá, hogy nálatok is valahogyan hasonlóan lesz :-)

      Törlés
    2. Szia Levendulalány! Igazad lett, tényleg hamar elfogyott a croissant (igazából a gyerekeknek szántam a nutellásat, a felnőtteknek a kecskesajtosat, de ezzel senki sem törődött...). Viszont, mivel a megtöltés után a croissant még a tepsin is kelegetett, végül kinőtte a töltelékét. Nálad ez hogy szokott lenni? Hogy oldod meg, hogy ne csak alig legyen benne valami?
      Anja

      Törlés