2011. június 27., hétfő

Levendulaaratás


Ez úgy hangzik, mintha Provence-ban birtokolnánk egy pár hektár földet, ahova kombájnokkal mennénk begyűjteni a virágokat. :-) Igazából persze arról van csak szó, hogy a levendulabokraink gyönyörűen virágoznak, és mivel tavaly sajnáltam levágni a gyönyörű lila virágokat, gondoltam, most igenis learatom a termést, mert nincs annál jobb érzés, mint saját levendulából kötött csokrokat fellógatni mindenhova, meg levendulás mindenféléket készíteni.

Úgyhogy fogtam az apósomtól kapott százéves (tényleg) metszőollót, egy helyes kis kosarat, és az első levendulabokor elé telepedtem.
Igazából azt gondoltam, húsz perc alatt levágom az összeset, de ezt volt az utolsó alkalom, hogy leszóltam a levenduláink mennyiségét… végül jutott a barátainknak is, lettek fellógatható csokrok is, és más célokra is felhasználtam a virágokat:


Varrtam anyunak textilből madárkákat, amelyeket levendulával töltöttem meg.







Készítettem illatgömböket: préselt papírgolyót ragasztóval bekentem, megforgattam levendulában, majd ugyanezt többször megismételtem, hogy mindenhol beborítsák a virágok.





Barna cukrot elkevertem annyi olívaolajjal, hogy nagyjából kenhető legyen, kevertem bele levendulavirágokat – és kész lett a világ legjobb bőrradírja. A cukor tényleg nagyon jól radíroz, az olívaolajtól pedig puha és táplált lesz a bőr, a virágoktól kölcsönzött levendulaillatról nem is beszélve.






Lett három üveg levendulás cukor is, süteményekhez csodás lesz.






Persze, mindeközben akkora, de AKKORA büszkeséget jelentett, hogy mindezek a saját levenduláinkból készültek, hogy azt el sem tudom mondani. Úgyhogy újra körbejártam a pici kertünket, hogy találjak egy talpalatnyi - vagy még annál is kisebb - szabad földecskerészt, ahova még ültethetnék néhány tő levendulát... :-)


5 megjegyzés:

  1. egy ideje olvasgatom a netet hazi testapolos cuccok tekinteteben es a bath fuzzie (golyo, ami a fizben bugyborekolva olvad fel) es ez a dorzsi dolog, ami erdekesnek tunt. de, az olajnal megakadtam, mert az en ilyen borradirom, ami olajos (FANTASZTIKUS) annak semleges illata van, az oliva nekem kicsit erosnek tunik. nem az? vagy a cukor felveszi? en egyebkent soval csinalnam.

    VálaszTörlés
  2. Nekem valahogy a sót nem nagyon szereti a bőröm, azért gondoltam a cukorra, és ez nagyon bejött! Felveszi az olívaolajat is, ezzel sem volt gond, és finom levendulás lett az illata :-) A te bőrradírod hogy készül? A fürdőgolyó engem is érdekel, de még nem jutottam el odáig, hogy nekilássak... :-)

    VálaszTörlés
  3. az enyem eddig gyari, amit most akarok csinalni, az csak tengeri so es olaj kevereke meg levendula olaj.
    http://www.soapqueen.com/bath-and-body-tutorials/bath-fizzies/soap-queen-tv-bath-fizzy-fun-2/ itt van a furdo golyo, ehhez video is van, de tok egyszeru es gyerekkel, gyereknek is jo:-)

    VálaszTörlés
  4. De jó, köszi szépen a hasznos infókat! :-)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Levendulalány!
    Köszönöm a barnacukros-levendulás bőrradírtippedet! Pont annyi barnacukrom maradt, amennyiből már nem volt érdemes sütni, bekevertem hát bőrradírnak.
    Egy jó futás és egy kicsit nyomott hét után tökéletes felfrissülés és lélekdonor volt a forró fürdő kísérőjeként!

    VálaszTörlés