2011. június 10., péntek

Az első levendulacsokor


Sokféle levendula van a kertünkben. Persze, nem vagyok szakértő, ezért most nem tudnám megmondani, melyik milyen – az én szóhasználatomban van a „nagy fejű”, van a „vékonyka”, van az „olyan, mint Provence-ban” meg vannak a „pici helyesek”. Nahát ebből is látszik, mennyire fogalmam sincs a botanikáról levendulák terén, viszont annál nagyobb szeretettel viszonyulok feléjük.
Persze nem érdekmentesen. :-) Amikor kinyíltak, és teleszívták magukat napfénnyel a nyári hetek alatt, és már pont kezdenének elvirágozni, na akkor fogom a kis régi metszőollómat, és sokat-sokat vágok belőlük, hogy aztán a következő levendulaszezonig gyönyörködhessek a fellógatott és kancsókba rakott csokrokban.
A levendulaszüret persze még nem érkezett el, hiszen még csak június van. Viszont ez a nagy esőzés úgy megviselte a nagy fejű levendulabokromat, hogy a virágai egy részét szomorúan lefektette a földre. És ezeket most kénytelen voltam levágni, mivel ezek már nem fognak kiegyenesedni, meg hát nagyon megáztatta őket az eső, és a földön előbb-utóbb sárosak is lettek volna….
Jójójó, igen, beismerem, semmi bajuk sem lett volna. De annyira szerettem volna már egy levendulacsokrot! És nem is vágtam le az összeset, csak egy részét… de azt muszáj volt… mert annyira, de annyira szépek! És a friss levendula annyira illatos, annyira kedves, és annyira…. LILA. Egyszerűen... kellett.
Most nézzétek meg, hát nem gyönyörű?




4 megjegyzés:

  1. Kedves Levendulalány!

    Levendula-fesztivál lesz és erről szerettelek volna értesíteni. (Remélem működik)

    http://www.tihanyilevendulapalanta.hu/Tihanyi_Levendula_Fesztival_2012.html

    Szeretettel Nerzsi

    VálaszTörlés
  2. Nerzsi, nagyon köszönöm a hírt, olyan kedves vagy, hogy gondoltál rám! :-*

    VálaszTörlés
  3. Kedves Levendulalány!

    Találtam egy érdekes levendulás oldalt, ha érdekel nézz be:)

    http://levendulamagazin.hu/2012/sutemenyre-festett-levendula/

    Szép hétvégét!

    Nerzsi

    VálaszTörlés
  4. Nekem Tihanyi levenduláim vannak. (lehet rendelni tőlük).
    Én azt olvastam, hogy ha vág az ember lánya le belőlük, amikor virágzás van, akkor is újra nőnek és virágzanak, csak már nem lesz olyan nagy/hosszú, mint az első..

    VálaszTörlés